021-88507190

سفر به شهر زیبا سانلیورفا ترکیه

گردشگری ش.مافی 27 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
به سانلیورفا شهر پیامبران در بین النهرین خوش آمدید. این شهر از میراث فرهنگی بسیار غنی برخوردار است. این شهر به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به شهر زیبا سانلیورفا ترکیه 

    به سانلیورفا شهر پیامبران در بین النهرین خوش آمدید. سانلیورفا در طول تاریخ طولانی خود در کنار تعدادی از فرهنگ ها تمدن ها قرار دارد. شهر سانلیورفا از میراث فرهنگی بسیار غنی برخوردار است و به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه می باشد.
     شهر سانلیورفا در جنوب شرق ترکیه و منطقه آناتولی واقع می باشد. این شهر یکی از مهم ترین اتصلات در جاده تاریخی ابریشم است. یکی از مهم ترین مراکز تاریخ بشری می باشد. از محبوب ترین جذابیت های شهر تنوع غذایی این شهر است که بسیار پر طرفدار می باشد. با سفر به شهر سانلیورفا یک سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز را می توانید تجربه کنید.

    نمای شهر سانلیورفا ترکیه

    مقاصد شگفت انگیز برای گردش در شهر سانلیورفا

    سانلیورفا یکی از مقاصد گردشگری برای مسافرانی است که در جنوب شرق ترکیه به کاوش می پردازند.این شهر در افسانه ها هم مورد توجه قرار گرفته است. این شهر از قدیمی ترین شهر های جهان می باشد همچنین یکی از اولین مراکز فرهنگ و علم می باشد. سانلیورفا شهری زیبا و عجیب غریب است که دارای مکان های دیدنی و شگفت انگیزی می باشد.

    جاذبه های تاریخی شهر سانلیورفا

    این شهر یکی از قدیمی ترین شهر های جهان می باشد و مکان های تاریخی از تمدن های بسیاری دارا می باشد. از شهر باستانی سوایب، نوالی کوری، مسافرخانه ها، عمارت ها و... می توان اشاره کرد که از مهم ترین بنا های تاریخی در این شهر می باشد. همچنین به راحتی می توان گفت که شهر سانلیورفا و مناطق خود از تمدن دوره نوسنگی به جا مانده است. کاوش گران و باستان شناسان اکتشافات زیادی ار این شهر به دست آورده اند و هنوز هم در حال اکتشاف می باشند. این شهر مجموعه از ارزش ها غنی تاریخی را در خود جای داده است.
    سفر به ترکیه این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای ارزان استانبول مهرپرواز تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

    نمای از شهر تاریخی سانلیورفا ترکیه

    مقاصد گردشگری منطقه HALFETI در شهر سانلیورفا

    این شهر پر از جاذبه های دیدنی و جذاب می باشد و یک مقصد پر از گشت و گذار می باشد. HALFETI یک شهر ماهیگیری کوچک است و در منطقه جنوب شرقی شهر سانلیورفا واقع می باشد. این منطقه تقریبا قدمتی 3000 دارا می باشد این شهر یک شهر ساحلی و توریست پذیر می باشد. این منطقه به خاطر آب و هوای بی نظیر خود دارای پوشش گیاهی خیلی خاصی است و پر از گل های زیبا و شگفت انگیز می باشد. میوه ها و سبزیجات از جمله موز، گریپ فروت و خرما در آب و هوای مدیترانه این منطقه رشد می کنند.
    خانه های Halfeti توسط رومیان در شرق فرات ساخته شده است. این شهر پر از غارهای تارخی نیز می باشد. معماری سنگی در این منطقه غالب می باشد. این منطقه نیز به خاطر رز های سیاه خود به شدت مورد توجه می باشد که فقط در این قسمت از جهان می توان بهترین گونه آن را به طور طبیعی یافت کرد.

    نمای خانه ها و دریای شهر  HALFETI

    مقاصد گردشگری منطقه HARRAN در شهر سانلیورفا

    این منطقه قدمت 5000 ساله دارد و در وسط یک دشت واقع شده است. این منطقه با داشتن خانه های خاص، ارگ های دیور و بقایای به جا مانده از تمدن ها و آسمانی پر از ستاره به یکی از مقاصد جالب برای گردشگران تبدیل شده است.

    نما زیبا از پل و ارگ های تاریخی سنگی شهر  سانلیورفا

    اهمیت غذا در شهر زیبا سانلیورفا

    یکی از جذاب ترین و متنوع ترین غذا ها را در این شهر می توان یافت. ماده اصلی مورد استفاده در غذا ها بلغور انواع گوشت، سبزیجات و... می باشد. همچنین طیف وسیعی از ظروف برنجی را در این شهر می توان به عنوان سوغاتی تهیه کرد. این شهر اهمیت ویژه به غذا و خوردن می دهند و می توان طیف وسیعی از خوش عطر ترین و خوشمزه ترین غذا ها را در این شهر یافت.

    غذا های متنوع ترکیه

    موزه معروف دیدنی شهر سانلیورفا

    موزه خاتم و کاشی کاری یکی از با ارزش ترین و ظریف ترین موزه خاتم و معرق جهان می باشد. این مجموعه بزرگترین مجموعه جدید در ترکیه می باشد. خاتم ها و کاشی کاری های  موجود در این موزه یکی از بزرگترین و ارزشمند ترین موزاییک های این مجموعه می باشد. موزه خاتم با مساحت 6000 متر مربع می باشد این مجموعه به شدت مدرن است و مورد استقبال توریست های زیادی می باشد.

    نمای موزه کاشی و معرق شهر سانلیورفا

    شهر سانلیورفا با دارایی های بی نظیر تاریخی و فرهنگی پتانسیل زیادی در حوزه گردشگری دارد. این شهر تاریخ بشیریت را تغییر داده است. زیبایی های سنتی، فعالیت های اجتماعی، مردم خون گرم و دوست داشتنی، و خانه و امکاناتی که ادغام سبک سنتی و مدرن است، معماری و میراث به جامانده از تمدن ها همه و همه باعث شده که گردشگران زیادی به این شهر دوست داشتنی جذب شوند و از طبیعت و زیبایی های جذاب آن لذت ببرند.

    نما از ارگ و نماهای سنگی شهر سانلیورفا

    با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما ترکیه، رزرو هتل های لوکس ترکیه ارائه تورهای ارزان در سراسر ترکیه در خدمت شما مسافران عزیز می باشد. 
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW