021-88507190

همه چیز در مورد افسانه ای ترین کوه ترکیه، کوه نمرود

گردشگری م.مقیمی 27 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
امروز مهرپرواز می خواهد شما را به گشت در یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه یعنی قله نمرود ببرد!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز در مورد افسانه ای ترین کوه ترکیه، کوه نمرود
    قله کوه نمرود یکی از متفاوت ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که مثالش را در هیچ نقطه دیگری در ترکیه و حتی کشورهای دیگر دنیا نمی توانید پیدا کنید. قله کوه نمرود 2،150 متر ارتفاع دارد و گفته می شود که آرامگاه شاه آنتیوخوس اول بر روی قله کوه نمرود و در زیر یک تپه مصنوعی با ارتفاع 50 متر که ساخت دست بشر است، واقع شده است. جالب است که بدانید با وجود تمام حفاری ها و باستان شناسی هایی که تا کنون در کوه نمرود ترکیه انجام شده است، هنوز که هنوزه آرامگاه این شاه یافت نشده است، اما با این حال این قله شگفتی های متعددی دارد و مجسمه های بسیار عجیب و غریبی در آن تعبیه شده اند که خودشان باعث جذاب تر شدن این قله شده اند و قله کوه نمرود را به یکی از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری ترکیه تبدیل کرده اند. مجسمه هایی از سرهای انسان که در نگاه اول ترسناک به نظر می رسند و باعث شده اند که این قله افسانه ای تا این حد شهرت پیدا کند. اگر داستان این مجسمه ها از سرهای انسان برایتان جذاب شده و می خواهید بدانید که داستان آن ها از چه قرار است، با ما همراه باشید. امروز مهرپرواز می خواهد شما را به گشت در یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه یعنی قله نمرود ببرد!

    همه چیز در مورد افسانه ای ترین کوه ترکیه، کوه نمرود

    دسترسی به کوه نمرود
    کوه نمرود در شرق ترکیه واقع شده است و در فاصله 43 کیلومتری شهر کاهتا قرار گرفته است. این شهر حدودا 700 کیلومتر با آنکارا و 1200 کیلومتر با استانبول فاصله دارد و شما برای دسترسی به آن می توانید بلیط یک پرواز داخلی را در ترکیه تهیه کنید و از این مکان تاریخی و اسرارآمیز دیدن کنید. بر روی قله کوه نمرود یک سری مجسمه سنگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و گفته می شود که ساخت آن ها برای نشان دادن شکوه پادشاه آنتیوخوس و همین طور درخشش و عظمت خدایان را جشن بگیرند! اگر توانستید این موقعیت را برای خودتان فراهم کنید تا از افسانه ای ترین جاذبه گردشگری ترکیه دیدن کنید، بهتر است که در زمان طلوع آفتاب روی این قله حضور داشته باشید تا بتوانید بهترین تجربه بازدید از این قله را کسب کنید.

    دسترسی به کوه نمرود

    نکات کاربردی برای بازدید از کوه نمرود
    این نکته را به خاطر داشته باشید که از آنجایی که جاده دسترسی به این قله در طول زمستان بر اثر بارش برف بسته می شود، شما فقط می توانید در ماه های می تا اکتبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان) از این قله و مجسمه های عجیب و غریبش دیدن کنید. یک مسئله دیگر اینکه تاکسی ها شما را می توانند تا فاصله 600 متری قله ببرند و این مسیر باقی مانده را باید خودتان پیاده طی کنید.
    تاریخچه کوه نمرود
    زمانی که بین امپراتوری های روم و پارسی جنگ بود، این منطقه درست میان قلمرو این دو امپراتوری بزرگ قرار گرفته بود. تا اینکه میتریداتس اول در این ناحیه استقلال خود را اعلام کرد و از امپراتوری روم جدا شد. وقتی که میتریداتس اول در سال 64 قبل از میلاد مسیح از دنیا رفت، پسرش آنتیوخوس اول خواستار تاج و تخت شد و مدیریت قلمرو کوچک پدرش را عهده دارد شد. آنتیوخوس اول با این کار هم دشمنی امپراتوری روم و هم دشمنی امپراتوری پارسی را داشت و از سمت دو امپراتوری تحت تهدید بود. تا اینکه در نهایت آنتیوخوس اول توسط رومیان در 38 سال قبل از میلاد مسیح شکست خورد و گفته می شود که آرامگاه آن در روی قله کوه نمرود واقع شده است.
    درباره مجسمه های کوه نمرود
    در بخش شرقی کوه نمرود مجسمه های متعددی وجود دارد که البته سرها و تن هایشان از هم جدا شده اند و به شکل سرهای بریده شده هستند در کنار پیکرهایشان قرار گرفته اند. در میان این مجسمه ها، مجسمه هایی با سرهای عقاب و شیر قرار گرفته است که ساخت آن ها ریشه در عقاید و افسانه های یونانی-پارسی دارد. یک سری از مجسمه ها نیز نمادی از خدایان باستانی هستند. در میان مجسمه های کوه نمرود، می توان مجسمه هایی از زئوس (پادشاه خدایان)، هرکول (بزرگترین پهلوان یونانی)، آپولو (شخصیت اساطیری یونانی)، میترا (خدای باستانی هندو ایرانی در زمان پیش از زرتشتیان)، هلیوس (خدای خورشید در یونان)، هرمس (فرزند زئوس) و حتی مجسمه آنتیوخیوس اول را دید.  در کنار این مجسمه ها یک سری کتیبه های شکسته وجود دارد که اصل و نسب پادشاه آنتیوخیوس در آن ها به تصویر کشیده شده است و اجداد پدری و مادری او را نشان می دهند. در بخش غربی کوه نمرود نیز یک سری مجسمه وجود دارد که سرهایشان به اندازه مجسمه های شرقی آسیب ندیده اند و بازدید از آن ها هم حتما برایتان جالب خواهد بود. 

    درباره مجسمه های کوه نمرود

    هتل های نزدیک به کوه نمرود
    آدیامان، کاهتا و مالاتیا نزدیک ترین شهرهای ترکیه به کوه نمرود هستند. از میان این سه شهر، کاهتا نزدیک ترین شهر به کوه نمرود به شمار می آید و حدودا 86 کیلومتر با کوه نمروت فاصله دارد. البته اگر ماشین داشته باشید، می توانید در هر کدام از این شهرها اقامت داشته باشید و به راحتی به کوه نمرود رفت و آمد کنید. اما اگر به نظرتان فاصله این شهرها تا کوه نمرود زیاد است و می خواهید محل اقامتتان نزدیک تر به کوه نمرود باشد، بهتر است که اقامت در یک روستای کوچک به نام کارادوت را که درست در کوهپایه نمرود واقع شده است، انتخاب کنید و در یکی از مهمانخانه های کوچک آن اقامت کنید. جالب است که بدانید از داخل این روستا تورهایی برای بازدید از قله کوه نمرود برگزار می شود و شما می توانید با همراهی با آن ها به راحتی به قله کوه نمرود بروید و از مجسمه های افسانه ای آن بازدید کنید.
    هتل هیلتون گاردن این در شهر آدیامان یکی از بهترین هتل های این منطقه محسوب می شود که شما می توانید از امکانات رفاهی و تفریحی خوب آن نظیر استخر روباز، باشگاه ورزشی؛ سونا، رستوران و اتاق های زیبای آن استفاده کنید.پانسیون کارادوت نیز در روستای کارادوت یکی دیگر از اقامتگاه های خوب اطراف کوه نمرود ترکیه است که در واقع یک مهمان خانه است که توسط یک خانواده اداره می شود و فقط 10 کیلومتر با قله نمرود فاصله دارد. اتاق های پانسیون کارادوت ساده هستند، اما راحت هستند و صبحانه نیز در آن برای مهمانان سرو می شود. البته امکان خوردن ناهار و شام نیز در پانسیون کارادوت وجود دارد، اما برای استفاده از چنین خدماتی باید هزینه اضافه پرداخت کنید. خدمه این پانسیون می توانند برای شما ترتیب شرکت در تورهای گشت در قله نمرود و استفاده از سرویس های رفت و آمد به آن را بدهند و به شما در جهت بازدید از دیگر اماکن تاریخی نزدیک به کوه نمرود کمک کنند.برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    هتل های نزدیک به کوه نمرود

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW