021-88507190

جذاب ترین مناظر ترکیه که جهانیان را به حیرت انداخته اند!

گردشگری م.مقیمی 28 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ترکیه کشوری است که هر گوشه کنارش با تاریخ عجین شده است. اماکن تاریخی که جزء میراث جهانی یونسکو هستند و ریشه های تمدن تاریخی را در خود پنهان کرده اند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جذاب ترین مناظر ترکیه که جهانیان را به حیرت انداخته اند!
    ترکیه کشوری است که هر گوشه کنارش با تاریخ عجین شده است. اماکن تاریخی که جزء میراث جهانی یونسکو هستند و ریشه های تمدن تاریخی را در خود پنهان کرده اند. اما این بدین معنی نیست که اگر شما از کشور ترکیه، به عنوان کشوری که پلی میان آسیا و اروپاست دیدن کنید، کل زمان اقامتتان را باید به بازدید از اماکن تاریخی اختصاص دهید و اصلا بدین معنا نیست که کل سفرتان به ترکیه به مثابه یک درس تاریخ خواهد بود! بلکه شما می توانید تمام ساعات اقامتتان در ترکیه را بیرون از موزه ها و به دور از اماکن تاریخی سپری کنید و باز هم سفر جذابی را تجربه کنید و باز هم هر لحظه شگفت زده شوید! چراکه در ترکیه آنقدر مناظر شگفت انگیزی وجود دارد که محال است با دیدن آن ها غرق حیرت نشوید! همه قسمت های ترکیه از کوهستان های بلندش تا سواحل شنی زیبایش و حتی مناظر شهریش به قدری زیبا هستند که مسلما شما هم از دیدن آن ها شگفت زده می شوید. در ادامه جذاب ترین مناظر ترکیه را به شما معرفی می کنیم و به شما قول می دهیم که حتی دیدن تصاویرش هم برایتان لذت بخش خواهد بود! 

    جذاب ترین مناظر ترکیه که جهانیان را به حیرت انداخته اند

    اولودنیز
    یکی از جذاب ترین شهرهای ساحلی ترکیه، اولودنیز است که در واقع یک شهر ساحلی کوچک در جنوب فتحیه است و جایی است که دریای مدیترانه به دریای اژه می پیوندد. در اولودنیز یک ساحل زیبا وجود دارد که چرخشی به سمت غرب دارد و یک هلال ملایم در آن تشکیل شده است که به یک مرداب آبی رنگ زیبا می رسد که به عنوان یک منطقه طبیعی از آن محافظت می شود. شما در این ساحل می توانید بنشینید و از چشم انداز یکی از زیباترین سواحل ترکیه استفاده کنید و همچنین می توانید در آن پاراگلایدینگ را تجربه کنید و این ساحل زیبا با هلال زیبایش را از ارتفاعات آسمان تماشا کنید. گذشته از این، کوهی به نام باباداگ در جنوب شرقی اولودنیز وجود دارد که یکی از بهترین چشم اندازهای اروپا را دارد و از طرفی غواصی در آب های اولودنیز با آب های تمیز و کریستالی آن، تجربه ای است که اولودنیز را جذاب تر هم کرده است!

    اولودنیز

    کاپادوکیا
    کاپادوکیا یک منطقه باستانی در قلب کشور ترکیه است که امروزه به یکی از جنجالی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه تبدیل شده است. احتمالا شما هم تا به حال تعریف چشم انداز فوق العاده زیبای کاپادوکیا را شنیده باشید. همان منظره ای که در آن صخره های افسانه ای از زمین سر بر آورده اند و یک عالمه بالن رنگارنگ در آسمان آبی رنگ به چشم می خورد. احتمالا شما هم تصاویر کاپادوکیا را تا به حال در صفحات اینستاگرام دیده باشید. جالب است که بدانید فرم های عجیب صخره های این منطقه در ترکیه به خاطر فوران آتشفشان و فرسایش های طبیعی به این شکل ها درآمده اند و به قدری زیبا و افسانه ای هستند که با نام دودکش های پری معروف شده اند. البته طرز رفتار مردم با این صخره های عجیب و غریب باعث شده که کاپادوکیا جذاب تر هم بشود! در واقع در کاپادوکیا مردم درون صخره ها خانه هایی را حفاری کرده اند و کلیساهایی در اوایل دوران مسیحیت ساخته اند که باعث جذاب تر شدن منظره کاپادوکیا شده اند. جالب است که بدانید امکان اقامت شما به عنوان توریست در این خانه های غاری وجود دارد. با همه این حرف ها احتمالا شما هم با ما موافق باشید که کاپادوکیا یکی از عجیب ترین چشم اندازهای ترکیه را دارد و می توان به عنوان یکی از بهترین مناظر ترکیه از آن یاد کرد.

    کاپادوکیا21

    راه لیسیان
    اگر دلتان می خواهد که یک تجربه متفاوت و منحصر به فرد در ترکیه داشته باشید، یک انتخاب جذاب در تور ترکیه دارید. شما می توانید در مسیر 540 کیلومتری لیسیان طبیعت گردی کنید. راه لیسیان از اولودنیز شروع می شود و به آنتالیا می رسد. راه لیسیان در سال 2000 میلادی به عنوان انولین مسیر طبیعت گردی طولانی ترکیه افتتاح شد و یکی از 10 مسیر برتر طبیعت گردی جهان تلقی می شود. این مسیر چشم انداز بی نظیری به دریا دارد و آثار تاریخی جذابی در میان آن واقع شده اند. نامگذاری این مسیر به نام لیسیان برگرفته از نام یک قلمرو پادشاهی باستانی به نام لیسیا است که قدمتش به 15 قرن قبل از میلاد مسیح باز می گردد. اگر بخواهید چشم اندازهای بی نظیر راه لیسیان را تمام و کمال ببینید، باید حداقل 20 تا 30 روز را به قدم زدن در این مسیر زیبا در تور ترکیه اختصاص دهید. البته می توانید بخشی از این مسیر را در طول یک روز طی کنید و از زیبایی همان بخش آن استفاده کنید.

    راه لیسیان

    استانبول
    ما انسان ها هم گاهی باعث خلق یک منظره می شویم! این مناظر که بر اثر ساخت و ساز ما انسان ها تشکیل می شوند، گاهی زشت و گاهی زیبا هستند. در واقع گاهی با ساخت و سازهایمان باعث زیباتر شدن مناظر شهر می شویم و گاهی تاثیر منفی بر روی طبیعت بکر می گذاریم. منظره شهر زیبای ترکیه به عنوان بزرگترین شهر ترکیه و جایی که دنیای غرب و شرق در آن به یکدیگر می پیوندند، نیز از معماری تاثیر زیادی گرفته است. همان ساختمان هایی که پر از گنبد و مناره هستند و به واقع باعث زیباتر شدن استانبول شده اند. کافی است که نگاهی به تصویر استانبول بیندازید تا تاثیر ساختمانی هایی مثل ایاصوفیه و مسجد آبی را در چشمگیرتر شدن منظره استانبول ببینید. استانبول به طور حتم یکی از زیباترین چشم اندازهای ترکیه را به خودش اختصاص داده است و برای دیدن آن کافی است که به بالای یک ساختمان بروید و منظره غروب خورشید به همراه ساختمان های بی نظیرش را از آن بالا تماشا کنید.

    استانبول 21

    پاموکاله
    پاموکاله یا قلعه پنبه ای در استان دنیزلی در کشور ترکیه واقع شده است. پاموکاله به منطقه ای در ترکیه می گویند که در آن چشمه های آب گرم متعددی وجود دارد که در کنار هم به زیبایی قرار گرفته اند و به قدری منظره زیبایی دارد که انگار به این جهان هستی تعلق ندارد. مردم دوران یونان و روم باستان نیز احتمالا همین نظر را در مورد پاموکاله داشته اند و شهر باستانی هیراپلیس با بالای کوهستان آن ساخته اند. به هر حال شما هم می توانید با سفر به ترکیه از پاموکاله بازدید کنید و یکی از زیباترین مناظر ترکیه را با چشمان خودتان تماشا کنید.

    پاموکاله

    دریاچه وان
    وان به عنوان بزرگترین دریاچه ترکیه، مساحتی حدود 3755 کیلومتر مربع دارد و عمق بعضی از نقاطش به بیشتر از 400 متر هم می رسد. دریاچه وان در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است و یکی از بزرگترین دریاچه های جهان به شمار می آید. در ساحل دریاچه وان کوه آتشفشانی نمرود وجود دارد و 4 جزیره نیز در میان آن واقع شده اند. در یکی از این جزایر به نام آکدامار یک کلیسای باستانی وجود دارد که قدمتش به قرن 10 میلادی بر می گردد.  به هر حال اگر دوست دارید که یکی از زیباترین مناظر ترکیه را ببینید، می توانید با تور وان به کشور ترکیه بروید و از این دریاچه زیبا و تماشایی دیدن کنید.

    دریاچه وان

    ساحل کاپوتاش
    ترکیه نزدیک به 1600 کیلومتر خط ساحلی در حاشیه دریای مدیترانه دارد و به همین دلیل پیدا کردن ساحل مورد علاقه تان در ترکیه اصلا کار سختی نیست. برای خیلی از توریستان، ساحل کاپوتاش همان ساحلی است که به دنبالش هستند. ساحل کاپوتاش در غرب شهر کاش در ترکیه واقع شده است و صخره های تنومندی در اطراف آن وجود دارد. مهمترین و جذاب ترین ویژگی ساحل کاپوتاش این است که دستی در آن برده نشده است. در این ساحل می توانید غرفه هایی را ببینید که در آن ها غذا و نوشیدنی به فروش می رسد، اما هیچ هتلی در اطراف آن ساخته نشده است و به همین دلیل چشم انداز بکر و بی نظیری دارد.

    ساحل کاپوتاش

    کوه آرارات
    کوه آرارات در شرق ترکیه واقع شده است و خیلی از دریاچه وان دور نیست. کوهی که گفته می شود کشتی نوح بعد از طوفان معروف در آن به خاک نشسته است. گذشته از این مسئله، کوه آرارات چشم انداز بی نظیری به سرزمین ترکیه دارد و از بالای آن از هر سمت تا چندین کیلومتر دیده می شود و هر کسی حداقل یک بار در زندگیش باید چنین چشم انداز زیبایی را با چشمان خودش ببیند. قله کوه آرارات در سراسر سال برفی است و منظره خود کوه آرارات هم از قسمت های پایینی کوه زیبا و جذاب است.

    کوه آرارات

    کوه های شمالی آناتولی
    کوه های شمالی آناتولی یا کوه های پونتیک یک رشته کوه هستند که در امتداد دریای سیاه کشیده شده اند. بخش های مختلف کوه های شمالی آناتولی در طول قرن ها محل زندگی قوم های مختلفی بودند و به همین دلیل فرهنگ های مختلفی در ناحیه های مختلف آن شکل گرفته شده است. زیباترین قسمت های کوه های شمالی آناتولی مربوط به دره فیرتینا در استان ریزه و دره ماچائل در استان آرتوین می شوند. البته چشم انداز صومعه سوملا در استان ترابزون نیز در نوع خودش بی نظیر است. این صومعه با شکوهی باورنکردنی در کنار صخره ساخته شده است و به دره آلتیندره چشم انداز دارد. قدمت این صومعه به قرن 4 میلادی بر می گردد و معماری آن بسیار زیبا و دیدنی است و به همین دلیل امروزه به یکی از جذاب ترین اماکن دیدنی ترکیه تبدیل شده است و شما با بازدید از آن می توانید یکی از زیباترین چشم اندازهای ترکیه را تماشا کنید.برای رزرو تور مسافرتی ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    کوه های شمالی آناتولی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW