021-88507190

بیایید با هم در باتومی گشتی با دوچرخه بزنیم

گردشگری م.مقیمی 02 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
باتومی شهر ساحلی است که آب و هوای نیمه گرمسیری دارد و این ها بدین معنی هستند که سفر به باتومی می تواند یک سفر ساحلی ایده آل باشد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کشف باتومی با دوچرخه
    باتومی شهر ساحلی است که آب و هوای نیمه گرمسیری دارد و این ها بدین معنی هستند که سفر به باتومی می تواند یک سفر ساحلی ایده آل باشد. این شهر ساحلی و زیبا یکی از تاریخی ترین شهرهای گرجستان است و گذشته از این، به خاطر سرسبز بودنش و همین طور به خاطر سواحل جذابش همیشه شهرت داشته است. همه این ها با هم باعث می شوند که دوچرخه سواری در باتومی یک تفریح جذاب و به یادماندنی باشد. به هر حال اگر شما هم از دوچرخه خوشتان می آید و دوست دارید که در سراسر یک شهر زیبا و شگفت انگیز پدال بزنید، باید به باتومی سفر کنید! با ما همراه باشید تا با هم در تور باتومی گشتی با دوچرخه بزنیم. 

    کشف باتومی با دوچرخه

    خورشید را بر فراز دریای سیاه نگاه کنید!
    بلوار باتومی که به آن پارک ساحلی هم می گویند، قدمتش به دهه 1880 میلادی بر می گردد. بلواری که به موازات ساحل کشیده شده است و به دستور فرماندار باتومی ساخته شده است.در واقع فرماندار باتومی دستور داده بود که پارکی در باتومی در طول ساحل شهر قدیمی باتومی ساخته شود. امروزه طول بلوار باتومی حدود 6.5 کیلومتر شده است و ترکیب جذابی از دنیای قدیم و جدید باتومی در آن دیده می شود. بخش قدیمی تر بلوار باتومی به خاطر چشم اندازهای بسیار جالبش مشهور شده است، در حالی که بخش جدید بلوار باتومی پر از کافه، رستوران و کافه های ساحلی است و از این جهت شهرت دارد. توصیه ما به شما این است که یک دوچرخه در تور باتومی اجاره کنید و دور تا دور بلوار باتومی را با آن بگردید و مطمئن باشید که جاذبه های گردشگری متعددی در طول این بلوار در انتظارتان است. وقتی هم که شب شد، می توانید دوچرخه تان را در گوشه ای از بلوار باتومی قفل کنید و در جایی باستید تا زیباترین غروب خورشید را بر فراز دریای سیاه تماشا کنید. جالب است که بدانید این بلوار علی الخصوص در ماه های تابستانی سال بسیار سرزنده است و هم اهالی باتومی و هم توریستان زیادی در گوشه کنار آن تفریح می کنند و مطمئن باشید که انرژی مثبت آن ها حال دل شما را هم خوب می کند! 

    خورشید را بر فراز دریای سیاه نگاه کنید

    در میان شاخ و برگ درختان پدال بزنید!
    اگر به دنبال یک دوچرخه سواری طولانی تر و البته مهیج تر هستید، می توانید دوچرخه تان را به سمت باغ گیاه شناسی باتومی برانید. این باغ در نزدیکی شهر ساحلی متسوانه کونتسخی (دماغه سبز باتومی) واقع شده است و در آن گیاهان متعددی از سر تا سر جهان کاشته شده است. کاری که باید بکنید این است که با دوچرخه تان به سمت این منطقه در خارج از باتومی پدال بزنید و بعد هم در مسیر اصلی باغ گیاه شناسی باتومی قدم بزنید و یا اینکه با دوچرخه تان گشتی در کل مجموعه بزنید. یک سری گیاهان ادویه نیز در باغ گیاه شناسی باتومی کاشته شده است که مطمئنا شما هم از عطر جذاب آن ها خوشتان خواهد آمد. این گیاهان از مناطق مختلف جهان و ناحیه های آب و هوایی متنوع مثل نیوزیلند، شمال و جنوب آمریکا، مکزیک، شرق آسیا و ناحیه مدیترانه آورده شده اند و قرارگیری آن ها در کنار هم، مجموعه ای را درست کرده اند که مثال آن را در کمتر جایی در جهان می توانید پیدا کنید. البته یک پیشنهاد جذاب تر هم برایتان داریم. اینکه قبل از اینکه به این مجموعه وارد شوید، با دوچرخه تان به یکی از سواحل نزدیک بروید، کمی خستگی خود را از تنتان بیرون کنید، یک غذای خوشمزه در یکی از کافه های آن حوالی بخورید و بعد با انرژی کامل به داخل باغ گیاه شناسی باتومی بروید تا بتوانید از گوشه کنار آن بازدید کنید و مطمئن باشید که دقایق و ساعت های خوبی در این مجموعه در انتظارتان هستند!

    در میان شاخ و برگ درختان پدال بزنید

    با دوچرخه تان به کشف روستاهای سنتی باتومی بروید!
    باید 12 کیلومتری را از باتومی با دوچرخه پدال بزنید تا به یک روستای زیبا و سنتی گرجی به نام روستای آچاریستسکالی برسید. روستایی که چشم انداز بی نظیری به کوهستان های اطرافش دارد و بسیار زیباست. توصیه ما به شما این است که با دوچرخه گشتی در این روستای سنتی بزنید و بیشتر با تاریخ و فرهنگ باتومی آشنا شوید. در این روستا می توانید یک غذای سنتی خوشمزه به نام خاچاپوری را امتحان کنید. خاچاپوری یکی از لذیذترین و منحصر به فردترین غذاهای گرجستان است و برای تهیه آن یک نان را پر از پنیر خوشمزه می کنند. مطمئن باشید که طعم این غذا شما را هم شگفت زده می کند و حیف است که فرصت چشیدن طعم بی نظیر آن را در این روستای سنتی از خودتان بگیرید.

    با دوچرخه تان به کشف روستاهای سنتی باتومی بروید

    در پایان اگر دغدغه این را دارید که چگونه می توانید یک دوچرخه در باتومی اجاره کنید، باید به شما بگوییم که باتومی سرمایه گذاری سنگینی روی بحث طرح دوچرخه سواری کرده است و پیدا کردن یک دوچرخه برای اجاره در باتومی کار بسیار ساده ای است. اگر هم نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد اجاره دوچرخه در باتومی دارید، کافی است که به غرفه گردشگری واقع شده در کنار فواره موزیکال باتومی بروید و سوالات مورد نظرتان را بپرسید. اما قبل از هر چیزی نیاز به یک تور باتومی دارید که در صورت تمایل می توانید آن را با کمترین قیمت ممکن از همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تهیه کنید.


    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW