021-88507190

عجیب ترین شهرهای اروپا

گردشگری م.مقیمی 14 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اروپا همیشه در صدر محبوب ترین مقاصد مسافرتی بوده است و شاید شما هم همیشه آرزوی قدم زدن در شهرهایی مثل پاریس، رم، بارسلونا و برلین را در سر پرورانده باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب ترین شهرهای اروپا
    اروپا همیشه در صدر محبوب ترین مقاصد مسافرتی بوده است و شاید شما هم همیشه آرزوی قدم زدن در شهرهایی مثل پاریس، رم، بارسلونا و برلین را در سر پرورانده باشید. اروپا امن است و بازدید از آن و تردد بین کشورهای آن آسان است و بعضی از مهمترین کشورها و شهرهای توریستی جهان را در خود جای داده است. همه این ها درست است، اما آیا می دانستید که بعضی از عجیب ترین شهرهای دنیا نیز در اروپا جای گرفته اند؟ شهرهایی که شما به راحتی می توانید در تور اروپا از آن ها بازدید داشته باشید و دسترسیشان از شهرهای توریستی اروپایی راحت است. با ما همراه باشید تا شما را با عجیب ترین شهرهای اروپا آشنا کنیم.

    عجیب ترین شهرهای اروپا

    بارله ناسائو و بارله هرتوگ- هلند/بلژیک
    در اروپای امروز یا حداقل در کشورهای جزء اتحادیه اروپا، مرزها تا حد زیادی از بین رفته اند. اگر شما هم تجربه سفر به اروپا را تا قبل از دهه 1990 میلادی نداشته اید، احتمالا متوجه نشوید که چه اندازه از مرزهای بین کشورهای اروپایی به صورت تمام و کمال از بین رفته اند و اروپا تا چه اندازه تغییر کرده است و تقریبا مرزی بین کشورهایش وجود ندارد! برای مثال مرز بین هلند و بلژیک در شهرهای بارله ناسائو و بارله هرتوگ فقط خطی است که روی زمین نقاشی شده است!
    چگونه از مرز بارله ناسائو و بارله هرتوگ دیدن کنیم؟ کافی است که از آمستردام سوار قطاری به سمت جنوب و به مقصد بردا شوید و بعد از آن جا به بارله ناسائو بروید. همچنین می توانید از بروکسل به سمت شمال بروید تا به تورنهوت برسید و بعد از آنجا به بارله هرتوگ بروید.

    بارله ناسائو و بارله هرتوگ- هلندبلژیک

    ماترا- ایتالیا
    از دوردست ها، خط آسمانی ماترا زیبا به نظر می رسد و خیلی با شهرهای دیگر ایتالیایی تفاوتی ندارد. ساختمان های قدیمی همان ساختمان های قدیمی هستند، اما اگر کمی جلوتر بروید و یا اگر روی تصاویر متارا زوم کنید، می بینید که این ها اصلا ساختمان نیستند! بلکه خانه های باستانی هستند که مثل غار درون صخره ها حفاری شده اند و به همین دلیل است که متارا را به عنوان یکی از عجیب ترین شهرهای اروپایی می شناسند.
    چگونه از متارا در ایتالیا دیدن کنیم؟ کافی است که از شهرهای ایتالیایی به مقصد متارا سوار قطار یا اتوبوس شوید. 

    ماترا- ایتالیا

    برن- سوئیس
    با اینکه برن پایتخت سوئیس است، اما کمتر از شهرهای دیگر سوئیس مورد توجه توریستان قرار گرفته است. شاید باورتان نشود، اما شما می توانید با سفر به برن از خرس ها دیدن کنید و از نزدیک آن ها را ببینید! جالب است که بدانید تاریخ شهر برن همیشه با خرس عجین بوده است و در واقع خرس نماد شهر برن به حساب می آید. حتی یک پارک خرس ها نیز در برن وجود دارد که خیلی از افراد برای بازدید از خرس هایش به برن سفر می کنند. جالب است که بدانید گفته می شود که بنیانگذار شهر برن نامگذاری شهر برن سوئیس را با الهام از کلمه انگلیسی bear یا کلمه آلمانی bären به معنای خرس انجام داده است.
    چگونه از برن سوئیس دیدن کنیم؟ شما به راحتی از هر شهری در سوئیس یا هر شهر دیگری در غرب اروپا می توانید با قطار به برن دسترسی پیدا کنید. اگر هم می خواهید از شرق اروپا از برن دیدن کنید، می توانید به زوریخ یا بازل پرواز داشته باشید و بعد از آنجا با قطار به برن برسید.

    برن- سوئیس

    پریپیات- اوکراین
    اگر نام پریپیات به گوشتان آشنا نیست، احتمالا نام چرنوبیل به گوشتان خورده باشد. پریپیات زمانی شهری پر رونق بوده است، اما بعد از انفجار هسته ای چرنوبیل، تحت تاثیر قرار گرفت. چراکه این شهر نزدیک ترین شهر به چرنوبیل است و به همین خاطر این شهر هم بعد از این واقعه از رونق افتاد و شما می توانید ظاهر متروکه آن را بعد از این انفجار و فاجعه هسته ای ببینید. البته نیازی نیست که نگران سلامتیتان باشید، چراکه تمامی بخش های پریپیات که برای بازدید عموم آزاد هستند، برای بازدیدهای کوتاه مدت امن هستند و خطری شما را تهدید نمی کند. شما می توانید یک روز را در پریپیات اوکراین سپری کنید و ببینید که این شهر در سی سال گذشته چه شکل و صورتی داشته است. چراکه این شهر از همان زمان ها متروکه شده است و هیچ رشدی در آن صورت نگرفته است.
    چگونه از شهر پریپیات اوکراین دیدن کنیم؟ اتوبوس ها و قطارهای مستقیم متعددی از کیف به سمت پریپیات حرکت می کنند. شما به راحتی می توانید در یک تور پریپیات در شهر کیف ثبت نام کنید و همراه با تور لیدر به پریپیات بروید نتا اطلاعات بیشتری در مورد این شهر کسب کنید.
    شما هم می توانید برای اخذ ویزای شینگن و رزرو تور اروپا با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. اگر شما هم به اروپا سفر کردید، بهتر است که زمانی را هم به بازدید از یکی از این شهرهای عجیب اروپایی اختصاص دهید تا سفرتان به اروپا خاص تر، متفاوت تر و به یادماندنی تر شود.

    پریپیات- اوکراین

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW