021-88507190

جذاب ترین پل های چین که از دیدن آن ها متعجب می شوید

گردشگری م.مقیمی 27 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پل های چین واقعا شاهکارهای معماری هستند و مثالشان را در هیچ نقطه دیگری از کره زمین نمی توان پیدا کرد. به همین دلیل است که خیلی از توریستان نظرشان به پل های چین جلب می شود و همیشه به دیده تحیر به آن ها نگاه می کنند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جذاب ترین پل های چین
    پل های چین واقعا شاهکارهای معماری هستند و مثالشان را در هیچ نقطه دیگری از کره زمین نمی توان پیدا کرد. به همین دلیل است که خیلی از توریستان نظرشان به پل های چین جلب می شود و همیشه به دیده تحیر به آن ها نگاه می کنند. با ما همراه باشید تا جذاب ترین پل های چین را به شما معرفی کنیم.
    پل خلیج هانگزو
    پل خلیج هانگزو طولانی ترین پلی در جهان است که از روی اقیانوس عبور می کند. این پل با طول 35.673 کیلومتر یکی از عجیب ترین پل های چین است و 6 لاین عبور ماشین در دو جهت دارد. این پل که در ماه می 2008 میلادی افتتاح شد، یک شاهکار معماری مدرن به حساب می آید و از همان سال تا کنون مایه تعجب خیلی از توریستان شده است. جالب است که بدانید با ساخت این پل فاصله بین شانگهای و نیمبو 120 کیلومتر کمتر شده است. هزینه ساخت این پل زیبا و خلاقانه در چین 11.8 میلیارد یوان (حدودا 1.70 میلیارد دلار) بوده است!

    پل خلیج هانگزو

    پل نانپو
    پل نانپور رتبه چهارم را در لیست طولانی ترین پل های کابلی جهان از آن خود کرده است. این پل با طول 83.46 کیلومتریش اولین پل بتنی و فلزی کابلی است که در شانگهای ساخته شده است. برج هایی که کابل های پل نانپو را نگه می دارد، 150 متر ارتفاع دارند و 2 کابل قوی از آن ها به پل متصل شده است تا پل معلق بماند. قسمتی از این پل زیبا به شکل منحنی ساخته شده است و جذابیت خیره کننده ای دارد.

    پل نانپو

    پل لوپو
    پل لوپو در شانگهای ساخته شده است و طولانی ترین پل فلزی قوسی جهان به شمار می آید و به همین دلیل عنوان یکی از جذاب ترین پل های چین را از آن خود کرده است. دهانه قوس 550 متری این پل 32 متر از قوس پل نیو ریور جورج در ویرجینیای غربی طولانی تر است. قوس این پل 9 متر ارتفاع و 5 متر پهنا دارد و بسیار دیدنی و تماشایی است.

    پل لوپو

    پل باد و باران
    این پل که در سال 1916 میلادی ساخته شده است و بازتاب دهنده سبک معماری قوم دونگ در چین است. این پل در روستای چنگ یانگ در منطقه سانجیانگ چین واقع شده است و از روی پل لینشی می گذرد. جالب است که بدانید این منطقه در گذشته محل سکونت قومی به نام دونگ بوده است و به همین خاطر معماری این پل نیز سبک معماری مردم دونگ را دارد و یکی از خاص ترین پل های چین به حساب می آید.

    پل باد و باران

    پل شیهومن
    این پل معلق در شبه جزیره ژوشان ساخته شده است و بزرگترین دهانه آن 1650 متر طول دارد و دومین پل معلق جهان از نظر طول دهانه مرکزی به حساب می آید و به همین دلیل هم به عنوان یکی از جذاب ترین پل های چین شناخته می شود. جالب است که بدانید ساخت این پل معلق به عنوان یکی از جذاب ترین پل های چین 2.48 میلیارد یوان (حدود 300 میلیون دلار) هزینه داشته است. 

    پل شیهومن

    پل رونیانگ
    پل رونیانگ یک مجموعه پل بزرگ و عظیم الجسه است که از رودخانه یانگ تسه در استان جیانگسو چین عبور می کند. این مجموعه پل از دو پل اصلی تشکیل می شود که ژنجیانگ در حاشیه جنوبی رودخانه را به یانگژو در حاشیه شمالی رودخانه متصل می کند و بخشی از بزرگراه پکن-شانگهای است. پل جنوبی یک پل معلق است که دهانه اصلیش 1.490 متر طول دارد. پل شمالی هم یک پل کابلی است که دهانه اصلی به 406 متر می رسد و برج نگهدارنده آن 150 متر از سطح آب ارتفاع دارد. این پل که در 30 آوریل سال 2005 افتتاح شده است، 5.8 میلیارد یوان (حدود 700 میلیون دلار) هزینه در پی داشته است و یکی از جالب ترین پل های چین به شمار می آید. 

    پل رونیانگ

    پل دنگهای
    پل دنگهای یکی از طولانی ترین پل هایی است که از روی دریا عبور می کند. این پل با هزینه 1.2 میلیارد دلاری ساخته شده است و طول آن به 32.5 کیلومتر می رسد و شانگهای را به بندر یانگشان متصل می کند. این پل با این عظمت به عنوان یکی از جذاب ترین پل های چین شناخته می شود و عبور از روی آن حس و حال جالبی دارد.برای رزرو تور مسافرتی چین می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    پل دنگهای

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW