021-88507190

همه چیز درباره معبد وات سامفران تایلند با اژدهای عجیب دور آن

گردشگری م.مقیمی 01 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
معبد وات سامفران یکی از عجیب ترین معابد تایلند است و هیچ شباهتی با هیچ کدام از معابد دیگر تایلند ندارد. این معبد عجیب و غریب با نمای صورتی رنگش و اژدهای عظیم الجسه ای که به دور آن کشیده شده است

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره معبد وات سامفران  تایلند با اژدهای عجیب دور آن
    معبد وات سامفران یکی از عجیب ترین معابد تایلند است و هیچ شباهتی با هیچ کدام از معابد دیگر تایلند ندارد. این معبد عجیب و غریب با نمای صورتی رنگش و اژدهای عظیم الجسه ای که به دور آن کشیده شده است، یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری بانکوک به حساب می آید و به قدری ظاهر متفاوتی دارد که هر توریستی با دیدنش در جا میخکوب می شود! با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با معبد وات سامفران تایلند یا معبد اژدهای تایلند آشنا کنیم.

    همه چیز درباره معبد وات سامفران  تایلند با اژدهای عجیب دور آن

    درباره معبد وات سامفران تایلند
    معبد وات سامفران تایلند، معبد صورتی رنگی است که در فاصله 48 کیلومتری بانکوک واقع شده است. ساختمان این معبد 17 طبقه است و به شکل یک استوانه ساخته شده است. این معبد 80 متر ارتفاع دارد و در آن می توان ادغامی از معماری تایلندی و فرهنگی چینی را تماشا کرد. جالب است که بدانید ارتفاع معبد وات سامفران تایلند 80 متر انتخاب شده است تا یادآور طول عمر بودا یعنی 80 سال باشد! ساخت و ساز این معبد بزرگ و اژدهای عجیبی که به دورش کشیده شده است، 5 سال زمان برده است و امروزه محل تحصیل و تفکر راهبان آیین بودا به حساب می آید.
    چرا بازدید از معبد وات سامفران تایلند؟
    معبد وات سامفران تایلند یا معبد اژدهای تایلند به خاطر اژدهای عظیم الجسه ای که به دور ساختمانش کشیده شده، مشهور شده است و خیلی از مسافران مشتاقانه برای بازدید از آن به بانکوک سفر می کنند. این اژدها از آهن و فایبرگلاس درست شده است و توخالی است. جالب است که بدانید این اژدها دارای یک تونل و یک سری پلکان است تا توریستان بتوانند از اژدها بالا بروند و به بالای سر اژدها برسند! اما بهتر است که بدانید پلکان این اژدها در گذر زمان دارای ایراداتی شده است و به همین دلیل امروزه فقط از بعضی از قسمت های اژدهای توخالی می توان بازدید کرد. اما به هر حال با وجود این مشکلات، باز هم بالا رفتن از داخل اژدهای توخالی و دیدن محیط داخلی این اژدها تجربه جالبی است که به هیچ عنوان نباید فرصت آن را در تور تایلند از خودتان بگیرید. البته یک آسانسور نیز داخل بنا کار گذاشته شده است که با استفاده از آن می توانید به بالای معبد وات سامفران تایلند برسید. 

    چرا بازدید از معبد وات سامفران تایلند

    درباره باغ اطراف معبد وات سامفران تایلند
    گذشته از ساختمان عجیب و غریب معبد سامفران تایلند و اژدهای غول پیکری که به دور آن کشیده شده است، باغ اطراف معبد نیز در نوع خودش یک شاهکار است و دیدن آن از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید در تور تایلند داشته باشید. در طول این باغ یک مسیر وجود دارد که اگر در آن قدم بزنید، می توانید از مجسمه های زیادی از مجسمه های دلفین ها گرفته تا ببرها، فیل ها، یک خرگوش و همین طور یک لاکپشت دیدن کنید و بازدیدتان را از معبد وات سامفران تایلند کامل کنید. جالب است که بدانید تمامی این حیوانات، نقشی در فرهنگ مردم و آیین بودا دارد و به همین دلیل مجسمه های آن ها را در باغ اطراف معبد وات سامفران تایلند ساخته اند.

    درباره باغ اطراف معبد وات سامفران تایلند

    نحوه دسترسی به معبد وات سامفران تایلند
    معبد وات سامفران تایلند در غرب بانکوک واقع شده است و شما از بانکوک می توانید ظرف مدت 50 دقیقه به معبد وات سامفران تایلند برسید. برای دسترسی به معبد وات سامفران تایلند کافی است که از بانکوک یک تاکسی بگیرید، عکس معبد وات سامفران تایلند را به راننده تاکسی نشان دهید تا او شما را به این معبد صورتی برساند. البته امکان استفاده از قطار نیز برای دسترسی به معبد وات سامفران تایلند وجود دارد. کافی است که با قطارهای BTS به ایستگاه بانگ وا بروید و بعد از آنجا به مقصد معبد وات سامفران تایلند سوار تاکسی شوید.

    نحوه دسترسی به معبد وات سامفران تایلند

    هزینه بازدید از معبد وات سامفران تایلند
    بازدید از معبد وات سامفران تایلند یا معبد اژدهای تایلند کاملا رایگان است. البته در صورت تمایل می توانید یک کمک مالی به معبد وات سامفران تایلند داشته باشید که البته کاملا اختیاری است.
    برای رزرو تور بانکوک و بازدید از معبد وات سامفران تایلند یا معبد اژدهای تایلند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    هزینه بازدید از معبد وات سامفران تایلند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW