021-88507190

زیباترین معابد هند که نامشان را هم نشنیده اید!

گردشگری م.مقیمی 02 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هند کشور بزرگی است که مساحتش به 3.3 میلیون کیلومتر مربع می رسد و حدود 1.3 میلیارد نفر را در خود جای داده است و قدمت تاریخش هم به حداقل 30،000 سال پیش بر می گردد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    زیباترین معابد هند
    هند کشور بزرگی است که مساحتش به 3.3 میلیون کیلومتر مربع می رسد و حدود 1.3 میلیارد نفر را در خود جای داده است و قدمت تاریخش هم به حداقل 30،000 سال پیش بر می گردد. در کشوری به این بزرگی جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد و فقط تاج محل و چند معبد و اماکن دیدنی دیگر نظر همه توریستان را به خودشان جلب کرده اند. درست است که تاج محل بنای بسیار زیبایی است و احتمالا شما هم دلتان بخواهد عکس های یادگاری خوب در کنار آن بگیرید، اما نباید اجازه دهید که بازدید از تاج محل باعث شود که فرصت بازدید از دو میلیون معبد دیگر هند را از دست بدهید. این اتفاق برای خیلی از توریستان می افتد و خیلی ساده فرصت بازدید از دیگر جاذبه های گردشگری هند را از دست می دهند و بدون اطلاع از وجود آن ها به خانه بر می گردند! با ما همراه باشید تا زیباترین معابد هند که نامشان را هم نشنیده اید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به نسبت دیگر توریستان، استفاده بیشتری از سفرتان به هند ببرید و در کنار بناهای شاخص هندی، از چنین معبدهای ناشناخته ای نیز دیدن کنید.

    زیباترین معابد هند

    معبد راناکپور جاین
    بازدید از معبد راناکپور جاین می تواند یک انگیزه خوب برای سفر به راجستان هند باشد. شما در تور مثلث طلایی هند می توانید از شهر جیپور در راجستان دیدن کنید و در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری مشهور آن مثل قلعه آمر، زمانی را هم به بازدید از معبد راناکپور جاین اختصاص دهید. قدمت این معبد به قرن 15 میلادی می رسد و از آن زمان تا کنون افراد زیادی از آن بازدید کرده اند تا 1،444 ستون آن را از نزدیک ببینند. مطمئن باشید که دیدن این ستون ها شما را هم به حیرت وا می دارد! چراکه هیچ کدام از این ستون ها طرح مشابهی ندارند و این تنوع شما را هم متعجب می کند!

    معبد راناکپور جاین

    معبد راماناتاسوامی
    این معبد برای ستایش شیوا (خدای هندو) ساخته شده است و در یک جزیره در استان تامیل نادو واقع شده است. معبد راماناتاسوامی به عنوان یکی از زیباترین معابد ناشناخته هند، معماری بسیار خارق العاده ای دارد و راهروهای طولانی بسیار زیبایی را در خود جای داده است. جالب است که بدانید گفته می شود این راهروها طولانی ترین راهروهای جهان هستند. 

    معبد راماناتاسوامی

    معبد کدارنات
    معبد کدارنات در استان اوتاراخاند در منطقه گارهوال واقع شده است و با اینکه معبد کوچکی است، اما حتما نظر شما را هم به خود جلب می کند. در واقع سازه معبد کدارنات شکل و شمایل عجیبی ندارد، اما لوکیشن آن در هیمالیا در شمال هند است که باعث جذاب شدن این معبد می شود. لازم به ذکر است که بازدید از این معبد فقط و فقط بین ماه های آپریل تا نوامبر ممکن است. در واقع هیچ جاده مستقیمی به این معبد وجود ندارد و بازدیدکنندگان باید حدود 17 کیلومتر را کوهنوردی کنند. چراکه این معبد در ارتفاع 3.5 کیلومتری واقع شده است!

    معبد کدارنات

    معبد ویروپاکشا
    ویروپاکشا معبد اصلی مجموعه معابد پاتاداکال است و قدمتش به قرن 7 بر می گردد و به خاطر اینکه در ساخت آن هم از معماری جنوب و هم از معماری شمال هند استفاده شده است، به عنوان یکی از آثار یونسکو شناخته شده است و ارزش زیادی دارد. این معبد بزرگترین و زیباترین معبد این مجموعه است و دیدنش یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید در تور هند داشته باشید.

    معبد ویروپاکشا

    معبد شارادامبا
    این معبد در ابتدا در قرن 8 میلادی یک عبادتگاه چوبی ساده بود، در قرن 14 میلادی به یک معبد تمام عیار و زیبا تبدیل شد و در طول سال ها با یک مجسمه زیبای طلایی رنگ تزیئن شد و روز به روز زیباتر شد. بعد هم برج ورودی زیبای آن با رنگ های روشن و شاد تزئین شد و به شکل کنونی درآمد. همین شد که به معبد مورد علاقه والدینی تبدیل شد که همراه کودکانشان به معبد می رفتند. این معبد در شهر سرینگری هند واقع شده است و واقعا ارزش دیدن دارد.

    معبد شارادامبا

    معابد گاندیکوتا کانیون
    معبد گاندیکوتا کانیون در آندرا پرادش هند واقع شده است و در واقع یک مجموعه قلعه است که در آن دو معبد وجود دارد. معبد ماداوا در این مجموعه از معبد دیگر زیباتر است و معماری بسیار جذابی دارد. البته خود قلعه زیبایی های بی اندازه ای دارد و در آن می توانید از باغ، معبد، برج دیدبانی و حتی یک مسجد دیدن کنید. با همه این ها می توان گفت  که گاندیکوتا یکی از جذاب ترین اماکن دیدنی هند است که متاسفانه کمتر کسی آن را می شناسند.
    برای رزرو تور ارزان هند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    معابد گاندیکوتا کانیون

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW