021-88507190

سفر به شهر زیبای ماردین

گردشگری ش.مافی 04 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفری بی نظیر به شهر ماردین و بازدید از ویرانه های باستانی شهر

    به شهر ماردین، شهر درخشان بین النهرین، شهری که در آن دعوت به مداحی با صداهای زنگ کلیسا می شوید، خوش آمدید، شهری شاعرانه بی انتها که با روح لطیف دستهای ماسون ایجاد شده و فرم به سنگهای آن می بخشد. ماردین یکی از قدیمی ترین شهرهای بین النهرین فوقانی است که در منطقه جنوب شرقی آناتولی ترکیه واقع شده است. سفر در زمان یک رویا نیست. ماردین یک شهر واقعاً دلربا است و با معماری زیبا، فرهنگ متنوع، شگفتی های باستان شناسی، میراث تاریخی و ارزش های بصری که رنگ و بویی متفاوت به گردشگری ترکیه بخشیده است.
    ماردین، چشمه ای از تاریخ، هنر و فرهنگ، شهری که در آن سنگ ها به شعر تبدیل می شوند، معتبرترین شهر آناتولی که با معماری باستانی خود که قدمت آن از سده های دوازدهم تا پانزدهم میلادی می گذرد و خانه های زیبا، مناظر دیدنی شهر، مکانهای تاریخی و مذهبی، غذاهای متنوع، فرهنگ همزیستی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، شهر ماردین موزه ای با هوای آزاد برای بازدید کنندگان از سراسر جهان است.

    نمای زیبا از شهر زیبا ماردین در غروب آفتاب

     بازدید از مهم ترین مقاصد تاریخی شهر ماردین

    شهر ماردین واقع در شمال بین النهرین که به عنوان زادگاه تمدن ها شناخته می شود، ماردین یکی از قدیمی ترین شهرهای آناتولی است. با داشتن ثروت در بناهای تاریخی، دلهره بی موقع ماردین به دلیل احساس میراث فرهنگی، بازدید کننده را به خود جلب می کند. ما بهترین مکانهای تاریخی را گرد هم آوردیم تا لیست آرزوهایی از سفر شما در ماردین ایجاد کنیم. در اینجا شاهد تاریخ باشکوه این شهر زیبا خواهیم بود.
    سفر به ترکیه این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای ترکیه مهرپرواز تجربه کنید.مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

    نمای زیبا از خونه های قدیمی شهر زیبا ماردین

    شهر باستانی دارا

    سایت باستان شناسی دارا در 30 کیلومتری جنوب شرقی استان ماردین واقع شده است. در سال 506 (آغاز قرن ششم میلادی) تأسیس شد، شهر باستانی دارا به نام آناستازیوپولیس نامگذاری شد. این شهرک باستانی یکی از مشهورترین شهرهای باستانی بین النهرین فوقانی است. این شهر باستانی تاریخی ، معروف به افسس بین النهرین ، یک شهرک مهم در جاده ابریشم است.
    بقایای شهر باستانی دارا در منطقه وسیعی به طول 9 کیلومتر گسترش یافته و بیشتر در سنگ ها حک شده است. در اطراف روستاها، بازدید کنندگان می توانند خانه های غار حک شده در سنگ را مشاهده کنند. علاوه بر این، یک کلیسا، یک کاخ، یک بازار و امکانات مربوط به انبار،سیاه چال ،ریخته گری توپ ها، و قنات ها هنوز هم وجود دارد. تاریخ این سازه ها به دوره های روم باستان و اواخر دوره بیزانس، اویل دوره سلجوقی و عثمانی باز می گردد.

    نما زیبا از آثار تاریخی شهر ماردین

    خرابه های باستانی شهر دارا

    • دیوارهای دفاعی و قلعه: متشکل از بناهایی که در این منطقه از دل سنگ های بزرگی تراشیده شده اند، شهر باستانی دارا زمانی با دیوارهای دفاعی به طول 4 کیلومتر محافظت می شد. این قلعه در شمال دره، در تپه به ارتفاع 50 متری واقع شده است.
    • خانه های غار: علاوه بر این، خانه های غاری وجود دارد که قدمت آن به دوره رومی ها باز می گردد. این شهر مکان عالی برای دوستداران تاریخ و باستانی شناسی و کاوش می باشد.
    • allery Grave: گور گالری که صدها نفر در آن به خاک سپرده شده اند و در آنجا که مراسم احیاء در دوران روم انجام شده است،  در حفاری که در سال های 2009-2010 انجام شد، کشف شدند، این گور گالری در جهان بی نظیر است.
    • Epeesus Mesopotamia : یک شهر معمولی رومی با مقبره های سنگی و کلیساهای جالب توجه، کلیساها، مخازن، پل ها، دیوارهای قوی شهر، آگورا و اماکن عمومی، شهر باستانی دارا در حال انتظار است که به عنوان افسس منطقه جنوب شرقی آناتولی کشف شود.

    نما از گور گالری معروف شهر باستانی دارا

    ماردین مقصدی بسیار اعتیاد آور و دیدنی است که به عنوان یک مقصد بی نظیر در سطح بین المللی شناخته می شود، یک شهر تاریخی و یک شهر الهام بخش برای هنر و تاریخ می باشد، همچنین از ترکیب فرهنگی جالبی برخوردار است.
    با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما ترکیه، رزرو هتل های لوکس ترکیه ارائه تورهای ارزان در سراسر ترکیه در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW