021-88507190

کاخ هایی در استانبول که زمانی میزبان سلطان های عثمانی بوده اند

گردشگری م.مقیمی 04 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
امپراتوری عثمانی به مدت بیش از 600 سال بر سرزمین ترکیه حکومت می کرده اند و طبیعی است که از آن ها میراث گرانبهایی باقی مانده باشد. از مهمترین میراث عثمانی در خاک ترکیه می توان به کاخ های عثمانی اشاره کرد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کاخ هایی در استانبول که زمانی میزبان سلطان های عثمانی بوده اند
    امپراتوری عثمانی به مدت بیش از 600 سال بر سرزمین ترکیه حکومت می کرده اند و طبیعی است که از آن ها میراث گرانبهایی باقی مانده باشد. از مهمترین میراث عثمانی در خاک ترکیه می توان به کاخ های عثمانی اشاره کرد. کاخ هایی که محل زندگی سلاطین عثمانی بوده اند و شما می توانید با سفر به ترکیه از آن ها بازدید کنید و جا پای سلاطین عثمانی بگذارید! این کاخ ها به قدری زیبا هستند که بعد از گذر این همه سال هنوز مثل یک شاهکار هنری به نظر می رسند و زیبایی و شکوه تزئیناتشان هر بازدیدکننده ای را در جا میخکوب می کند. با ما همراه باشید تا با هم گشتی بزنیم در زیباترین کاخ های عثمانی در استانبول و زیبایی های معمارانه آن ها را یک به یک از نزدیک ببینیم. 
    کاخ توپکاپی در استانبول
    اولین کاخ عثمانی که بعد از فتح استانبول در سال 1452 ساخته شد، کاخ توپکاپی بود که در طول گذر زمان تغییراتی در معماری آن صورت گرفت و در سال 1850 به شکل کنونی خود در آمد. این کاخ در بازه زمانی بیش از 400 سال، مرکز فرمانروایی عثمانی بوده است. در واقع در سال 1853 بود که این مرکز به کاخ دلمه باغچه منتقل شد و امروزه به یک موزه در استانبول تبدیل شده است.

    کاخ توپکاپی در استانبول

    کاخ دلمه باغچه در استانبول
    کاخ دلمه باغچه شگفت انگیزترین و زیباترین جاذبه گردشگری استانبول است که به هیچ عنوان نمی توان از کنار آن ساده گذشت. این کاخ محل زندگی 6 سطان آخر امپراتوری عثمانی بوده است. این کاخ زیبا و فاخر در سال 1856 میلادی ساخته شده است. در آن زمان سلطان وقت استانبول احساس کرد که کاخ توپکاپی مدرن نیست و مناسب اقامت یک پادشاه عثمانی نیست! او دوست داشت که کاخی شبیه به عمارت های اروپایی داشته باشد و به همین دلیل دستور ساخت کاخ دلمه باغچه را داد.

    کاخ دلمه باغچه در استانبول

    کاخ ییلدیز در استانبول
    کاخ ییلدیز بین منطقه بشیکتاش و اورتاکوی، در پارک ییلدیز واقع شده است. مجموعه کاخ ییلدیز در زمینی به مساحت 500،000 متر مربع واقع شده است و از ساختمان های متعددی تشکیل شده است. این کاخ در طول سلطنت هر کدام از پادشاهان استانبول گسترش یافته است، اما در زمان سطنت شاه عبدالحمید دوم بیش از هر وقت دیگری بزرگ شده است و عظمتش حتما شما را هم متعجب می کند. به هر حال کاخ ییلدیز یکی از مهمترین اماکن دیدنی استانبول است که خیلی از توریستان فرصت بازدید از آن را در تور استانبول از دست می دهند و شما به هیچ عنوان نباید جزء این دسته از افراد باشید.
    کاخ بیلربیی در استانبول 
    کاخ بیلربیی توسط سلطان عبدالعزیز ساخته شده است و کار ساخت و سازش فقط 4 سال (از سال 1861 و 1865) به طول انجامیده است. این کاخ شگفت انگیز و جذاب در ابتدا یک کاخ تابستانی برای سلطان و خانواده اش بوده است. بعد از آن هم به پذیرایی از دولتمردان خارجی تبدیل شد. اما امروزه به عنوان یک موزه در استانبول شناخته می شود و از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود.

    کاخ بیلربیی در استانبول

    کاخ چراغان در استانبول
    کاخ چراغان در زمان سلطنت شاه عبدالمجید ساخته شده است و معمار آن شخصی ارمنی به نام نیگوگوس بایلان بوده است. این کاخ در بخش اروپایی استانبول و در میان مناطق بشیکتاش و اورتاکوی واقع شده است. برای ساخت این کاخ جذاب در استانبول از سنگ های قیمتی و مرواریدهای گرانبها استفاده شده است که هر کدامشان از یک نقطه از دنیا آورده شده است. جالب است که بدانید در این کاخ که زمانی محل اقامت سلطان عثمانی بوده است، امروزه رویدادهای مهمی مثل ملاقات های با اهمیت، مراسم نامزدی و ازدواج های مهم برگزار می شود.

    کاخ چراغان در استانبول

    کاخ ابراهیم پاشا در استانبول
     ابراهیم پاشا وزیر مشهور امپراتوری عثمانی بوده است و قدمت کاخ او به قرن 16 میلادی بر می گردد. این کاخ در میدان سلطان احمد امروزی واقع شده است و به مسجد آبی چشم انداز دارد. در حقیقت نام کاخ ابراهیم پاشا در ابتدا کاخ ات میدانی بوده است و وقتی که ابراهیم پاشا با خواهر سلطان ازدواج کرد، در این کاخ اقامت کرد و بالطبع نام کاخ به نام کاخ ابراهیم پاشا تغییر پیدا کرد. کاخ ابراهیم پاشا نیز یکی از زیباترین اماکن دیدنی استانبول است و طراحی بی نظیری دارد.برای رزرو تور استانبول مهر 98 می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    کاخ ابراهیم پاشا در استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW