021-88507190

چگونه هزینه های سفرمان به استانبول را کاهش دهیم

راهنمای سفر م.مقیمی 07 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از جالب ترین خدماتی که به تازگی به توریستان ترکیه داده می شود، این است که می توانند با خرید استانبول کارت یا کارت گردشگری استانبول به مقدار زیادی در هزینه های سفرشان به استانبول صرفه جویی کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چگونه هزینه های سفرمان به استانبول را با خرید کارت توریستی استانبول کاهش دهیم
    صنعت گردشگری ترکیه با استانداردهای جهان غرب مطابقت می کند و امکانات رفاهی و تفریحی قابل توجهی در استانبول برای توریستان در نظر گرفته شده است. روزهای اتوبوس های قدیمی و هتل های معمولی در ترکیه به سر رسیده است و امروزه امکانات رفاهی و تفریحی ترکیه در بهترین حالت خودشان قرار دارند. یکی از جالب ترین خدماتی که به تازگی به توریستان ترکیه داده می شود، این است که می توانند با خرید استانبول کارت یا کارت گردشگری استانبول (Istanbul Tourist Pass) به مقدار زیادی در هزینه های سفرشان به استانبول صرفه جویی کنند. با ما همراه باشید تا شما را با چم و خم تهیه و استفاده از کارت گردشگری استانبول آشنا کنیم.
    با خرید کارت گردشگری استانبول یا استانبول کارت می توانید از سه جنبه سفر بهتری را تجربه کنید. اول اینکه با داشتن این کارت، نیازی به ایستادن در صف های طولانی در جلوی درب جاذبه های گردشگری استانبول ندارید. دوم اینکه می توانید با داشتن این کارت در هزینه ورودی جاذبه های گردشگری استانبول و همین طور کرایه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول صرفه جویی کنید و در نهایت اینکه می توانید با یک راهنمای محلی در ارتباط باشید و در زمان اقامت در استانبول همه سوالاتتان را در مورد گشت و گذار در استانبول از او بپرسید.

    چگونه هزینه های سفرمان به استانبول را با خرید کارت توریستی استانبول کاهش دهیم

    انواع کارت گردشگری استانبول:
    کارت گردشگری استانبول در سه مدل مختلف به توریستان عرضه می شود. انواع کارت گردشگری استانبول با سه نام Essential، Specialو Flexible شناخته می شوند و هر کدامشان ویژگی های خاص خودشان را دارند که در انتهای مطلب یک به یک آن ها را به شما می گوییم. 
    مواردی که با خرید کارت گردشگری استانبول شامل حالتان می شود:
    1- ارتباط با راهنمای محلی از طریق واتس اپ
    اگر در استانبول به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید خیلی ساده در بین ساعات 10 صبح تا 6:30 بعد از ظهر به راهنمای محلی شخصیتان پیام دهید و هر سوالی در مورد مسیرها، جاذبه های گردشگری، اماکن تفریحی و ... در استانبول داشتید را از او بپرسید. با داشتن کارت گردشگری استانبول می توانید با خیال راحت در استانبول گشت و گذار کنید و مطمئن باشید که یک راهنما در هر حالی به سوالات شما جواب می دهد و به شما راهکارهایی برای اقامت راحت تر در استانبول ارائه می کند.
    این سرویس برای شما بسیار کارآمد خواهد بود و علی الخصوص اگر اولین بارتان است که به استانبول سفر می کنید، می توانید از این راهنما استفاده زیادی کنید و در صورت مواجه شدن با هر مشکلی در استانبول، از او کمک بخواهید. این را هم در نظر بگیرید که اگر بخواهید در استانبول یک راهنمای شخصی داشته باشید، باید ساعتی 20 یورو یا حتی بیشتر پرداخت کنید! اما با داشتن کارت گردشگری استانبول به داشتن راهنمای شخصی نیاز پیدا نمی کنید و خیلی راحت می توانید یک تور لیدر آنلاین داشته باشید.
    2-گرفتن تخفیف برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول
    همراه با کارت گردشگری استانبول یک کارت وسایل حمل و نقل عمومی استانبول نیز دریافت می کنید و با آن می توانید از تخفیف های جذاب برای استفاده از تراموا و اتوبوس های استانبول استفاده کنید و درست همان مبلغی را بپردازید که شهروندان استانبول برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول می پردازند. اگر شما بخواهید هر روز از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید، با خرید این کارت گردشگری می توانید 5 تا 10 یورو در هزینه های سفرتان به استانبول صرفه جویی کنید.
    3-خدمات مازاد و اختیاری کارت گردشگری استانبول
    اگر یک هزینه جزئی اضافه پرداخت کنید، می توانید از اینترنت همراه 4G بهره ببرید. با این کار می توانید تا 10 گوشی تلفن همراه مختلف را به اینترنت متصل کنید و در 24 ساعت شبانه روز از اینترنت استفاده کنید. به هر حال اگر خانوادگی به استانبول سفر می کنید، این سرویس بسیار برایتان به صرفه خواهد بود و می توانید با پرداخت یک هزینه جزئی به صورت مشترک از اینترنت همراه استفاده کنید.

    انواع کارت گردشگری استانبول

    خدمات کارت گردشگری استانبول مدل اصلی (Essential):
    با خرید این کارت می توانید از کاخ توپکاپی (اولین خانه سلطان های عثمانی)، ایاصوفیه (کلیسا و مسجد تاریکی و موزه کنونی) دیدن کنید و از اتوبوس های گردشگری مخصوص برای تردد در شهر استفاده کنید و از قایق های گردشگری نیز بهره ببرید. 
    خدمات گردشگری کارت گردشگری استانبول مدل ویژه (Special Istanbul Pass):
    این کارت گردشگری شامل استفاده از حمام ترکی نیز می شود. از طرفی با داشتن این کارت می توانید در مراسم جالب سماء دراویش ترکی نیز شرکت کنید و یا یک شام خوشمزه در کشتی های کروز تنگه بسفر میل کنید.
    خدمات کارت گردشگری استانبول مدل منعطف (Flexible Istanbul Pass):
    این مدل از کارت گردشگری استانبول کامل ترین مدل آن است و با آن می توانید تا 50% تخفیف در هزینه های خود صرفه جویی کنید. این کارت به درد کسانی می خورد که می خواهند بیشتر از سه روز در استانبول اقامت داشته باشند و می خواهند تا جای ممکن از جاذبه های گردشگری استانبول دیدن کنند.
    با داشتن این کارت می توانید از کاخ توپکاپی، ایاصوفیه، اتوبوس های گردشگری، قایق گردشگری، شام در کشتی کروز تنگه بسفر، حمام ترکی، نمایش سماء دروایش، آکواریوم سی لایف، بازی اتاق فرار و عکاسی عثمانی استفاده کنید. 
    نحوه تهیه کارت گردشگری استانبول یا استانبول کارت:
    ذکر این نکته لازم است که تهیه این کارت فقط به صورت آنلاین ممکن است و  فقط توریستانی می توانند از مزایای آن بهره ببرند که امکان خرید آنلاین از وب سایت های خارجی را دارند. کارت گردشگری استانبول یک کارت دیجیتالی است که از طریق ایمیلتان به شما فرستاده می شود و نیازی به دریافت کارت فیزیکی آن وجود ندارد. البته کارت اینترنت یک کارت فیزیکی است که به کانتر پذیرش هتلتان ارسال می شود و شما می توانید آن را از مسئولین هتلتان دریافت کنید.برای رزرو تور مسافرتی استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    نحوه تهیه کارت گردشگری استانبول یا استانبول کارت

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW