021-88507190

نکات کاربردی که برای سفر به لنکاوی به کارتان می آیند

راهنمای سفر م.مقیمی 30 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
لنکاوی یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی مالزی به حساب می آید و در واقع یک شبه جزیره است که از 99 جزیره مختلف تشکیل شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بدون خواندن این نکات کاربردی به لنکاوی سفر نکنید!
    لنکاوی یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی مالزی به حساب می آید و در واقع یک شبه جزیره است که از 99 جزیره مختلف تشکیل شده است. با همه این ها، مسلم است که سفر به لنکاوی برای هر کسی جذاب است و می تواند به یادماندنی ترین سفر زندگی شما هم باشد. البته در این میان یک سری نکات کاربردی برای سفر به لنکاوی وجود دارد که اگر از آن ها مطلع باشید، سفرتان به لنکاوی از این هم دلچسب تر می شود و مطمئنا اقامت بهتری را در لنکاوی تجربه می کنید. با ما همراه باشید تا یک به یک ریزه کاری های سفر به لنکاوی را به شما نشان دهیم و نکات کاربردی برای سفر به لنکاوی را به شما بگوییم.

    سفر به لنکاوی

    1-اولین نکته در مورد سفر به لنکاوی این است که در این جزیره هیچ وسیله حمل و نقل عمومی وجود ندارد! پس بهتر است که برای تردد در لنکاوی انتظار استفاده از اتوبوس و مترو را نداشته باشید! در واقع بهترین راه برای تردد در لنکاوی و بازدید از جاذبه های گردشگری لنکاوی این است که تا جای ممکن خودتان با پای پیاده در جزیره گشت و گذار کنید! البته امکان گرفتن تاکسی نیز در لنکاوی وجود دارد. برای گرفتن تاکسی در لنکاوی باید از تاکسی تلفنی استفاده کنید و یا به ایستگاه های خاصشان در نزدیکی جاذبه های گردشگری لنکاوی و مراکز خرید لنکاوی مراجعه کنید. یادتان باشد که گرفتن تاکسی در وسط خیابان در لنکاوی کار سختی است و بهتر است که خودتان را برای این مورد به زحمت نیندازید. 
    2-اجاره ماشین، دوچرخه و اسکوتر در لنکاوی بسیار باب شده است و شما هم می توانید در صورت تمایل یکی از آن ها را برای خودتان اجاره کنید. برای اجاره ماشین کافی است که یک گواهینامه رانندگی بین المللی و یک پاسپورت داشته باشید و مقداری هم پول پرداخت کنید.
    3-برای تردد بین جزایر لنکاوی بهتر است که از لنج ها استفاده کنید. البته امکان اجاره قایق شخصی نیز در لنکاوی وجود دارد که مسلما هزینه بیشتری برایتان در پی دارد. توصیه ما به شما این است که برای بازدید از جزایر دیگر لنکاوی در یک تور شرکت کنید و گروهی به جزایر دیگر بروید تا از تخفیف های خوبی در این زمینه بهره ببرید.

    بدون خواندن این نکات کاربردی به لنکاوی سفر نکنید

    4-ماه های بین دسامبر تا ژوئن (اواسط آذر تا اواسط تیر) بهترین زمان برای سفر به لنکاوی به حساب می آیند. چراکه در این بازه زمانی هوای لنکاوی معتدل است و باران نیز به ندرت در جزیره می بارد و به همین دلیل گشت و گذار در لنکاوی راحت می شود. اما برای کسانی که علاقه به غواصی و ورزش های زیردریایی دارند، بهترین زمان سفر به لنکاوی ماه های بین مارچ تا می (اواسط اسفند تا اواسط خرداد) است. 
    5-خدمه هتل ها و مراکز خرید لنکاوی به زبان انگلیسی مسلطند و شما در صورت آشنایی داشتن با زبان انگلیسی می توانید با آن ها صحبت کنید. اما در خارج از مناطق توریستی، آشنایی مردم لنکاوی با زبان انگلیسی کمتر است و به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از مناطق دورافتاده لنکاوی با یک تور لیدر یا مترجم دیدن کنید.

    سفر به لنکاوی

    6-مهمترین مشکلی که در لنکاوی با آن برخورد خواهید کرد، حضور حشرات در لنکاوی است. البته در مناطق توریستی شهر این حشرات دیده نمی شوند، اما در طبیعت به وفور حضور دارند. به همین دلیل برای بازدید از جاذبه های طبیعی لنکاوی، حتما باید از اسپری ضد حشره استفاده کنید و در صورت امکان لباس هایی با یقه بلند به تنتان کنید تا هم از گزند حشرات و هم از آفتاب تند و تیز لنکاوی در امان بمانید.
    7-اگر قصد بازدید از اماکن مذهبی لنکاوی را دارید، باید حتما لباس مناسب و پوشیده با رنگ های طبیعی به تن کنید. البته در کل بهتر است که در زمان گشت و گذار در لنکاوی هم لباس های خیلی عجیب و غریب به تن نداشته باشید تا محلی ها از دیدن شما تعجب نکنند!
    8-در رستوران ها و کافه های لنکاوی رسم است که باید مشتریان انعام پرداخت کنند. برای پرداخت انعام بهتر است که مبلغ 5 تا 10 درصد صورتحسابتان را به عنوان انعام به خدمه بپردازید. البته در بعضی از رستوران های لوکس لنکاوی ممکن است که هزینه ای به عنوان هزینه خدمات در صورتحسابتان لحاظ شود که در این صورت می توانید از پرداخت انعام معاف شوید.
    برای رزرو تور مسافرتی لنکاوی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    سفر به لنکاوی 2

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW