021-88507190

حقایق جذاب در مورد ژوهانسبورگ که شما هم از آن ها بی اطلاعید!

گردشگری م.مقیمی 13 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جذاب در مورد ژوهانسبورگ
    ژوهانسبورگ یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی آفریقای جنوبی است که توریستان متعددی از سراسر جهان علاقه مندند تا برای یک بار هم که شده در زندگیشان از ژوهانسبورگ و جاذبه های گردشگری جالب و طبیعت شگفت انگیزش دیدن کنند. جالب است که بدانید یک سری حقایق در مورد ژوهانسبورگ وجود دارد که خیلی از توریستان از وجود چنین حقایقی بی اطلاعند. حقایقی که خواندنشان حتما برای شما هم جالب خواهد بود و به احتمال زیاد شما هم از آن ها بی اطلاع باشید. در ادامه یک به یک این حقایق در مورد ژوهانسبورگ را برایتان فاش می کنیم تا با اطلاعات بیشتری راهی آفریقای جنوبی و شهر زیبای ژوهانسبورگ شوید.
    ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی است
    ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی به حساب می آید و جالب تر از آن اینکه بعد از قاهره در مصر، دومین شهر بزرگ قاره آفریقا نیز محسوب می شود. با این وسعتی که ژوهانسبورگ دارد، مسلم است که جاذبه های گردشگری متعددی را هم در خود جای داده است و به خاطر وجود همین جاذبه های توریستی است که سفر به ژوهانسبورگ تا این اندازه بین توریستان باب شده است. 

    نمایی از ژوهانسبورگ

    ژوهانسبورگ را 4 بار از نو ساخته اند
    در طول حدود 100 سال، ژوهانسبورگ 4 ظاهر متفاوت را به خودش دیده است! اول از همه در قرن 19 ژوهانسبورگ جایی بوده که در آن حفاری هایی برای یافتن طلا انجام می شده است و معدن کاران در چادرهایی در اطراف آن زندگی می کردند. بعد از آن به یک شهر کوچک زاغه نشینی تبدیل شد، سپس پر از ساختمان های 4 طبقه آجری شد و الان شهری مدرن با آسمان خراش های شگفت انگیز است که هر نوع امکانات رفاهی و تفریحی که فکرش را کنید، در آن تعبیه شده است.  
    به ژوهانسبورگ عنوان "شهر طلا" را داده اند
    ژوهانسبورگ به خاطر پیدا شدن معادن طلا در آن در قرن 19 شکل گرفت و به همین خاطر به آن عنوان شهر طلا را داده اند. در واقع در سال 1886 بود که برای اولین بار به روستایی که به خاطر همین مسئله تشکیل شده بود، عنوان ژوهانسبورگ را دادند.

    شهر ژوهانسبورگ

    تقریبا نیمی از فسیل های باستانی انسان ها در منطقه ژوهانسبورگ یافت شده است
    یک منطقه تاریخی در 50 کیلومتری ژوهانسبورگ وجود دارد که با نام گهواره نوع بشر شناخته می شود. این منطقه یکی از غنی ترین مناطق باستان شناسی جهان است و در آن 40% از فسیل های انسان ها کشف شده است و به همین خاطر می توان گفت که ژوهانسبورگ از نظر تاریخی ارزش باستان شناسانه زیادی دارد.
    در ژوهانسبورگ بزرگترین جنگل مصنوعی دنیا واقع شده است
    در ژوهانسبورگ بیش از 10 میلیون درخت کاشته شده است تا از اثر گلخانه ای در امان بماند و سطح آلودگی صوتی نیز در شهر کاهش پیدا کند. به همین خاطر است که می گویند ژوهانسبورگ بزرگترین جنگل مصنوعی دنیا را در خود جای داده است.
    مرتفع ترین ساختمان آفریقا در ژوهانسبور واقع شده است
    یک ساختمان بلند قامت با نام برج هیلبرو در ژوهانسبورگ ساخته شده است که ارتفاعش به 270 متر می رسد و به کل شهر ژوهانسبورگ چشم انداز دارد و یکی از جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ به حساب می آید و ارتفاعش با ارتفاع ساختمان های اطرافش قابل مقایسه نیست.

    به ژوهانسبورگ عنوان شهر طلا را داده اند

    ژوهانسبورگ بزرگترین بیمارستان جهان را در خود جای داده است
    بیمارستان کریس هانی باراگوانات بزرگترین بیمارستان جهان است و قابلیت این را دارد که به 3.5 میلیون نفر سرویس دهد! این بیمارستان در ژوهانسبورگ واقع شده است و این یکی از جالب ترین حقایق در مورد ژوهانسبورگ به حساب می آید. 
    پر ترددترین فرودگاه آفریقا در نزدیکی ژوهانسبورگ قرار گرفته است
    هر ساله حدود 28 میلیون مسافر در فرودگاه بین المللی اولیور تامبو ژوهانسبورگ جا به جا می شوند و به همین دلیل است که فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ را به عنوان پر رفت و آمدترین و پر ترددترین فرودگاه آفریقا می شناسند.
    یک ژوهانسبورگ دیگر در کالیفرنیا وجود دارد
    ژوهانسبورگ نام یک منطقه معدن در کالیفرنیا است که نام آن را به افتخار معدنچیان طلای ژوهانسبورگ، ژوهانسبورگ گذاشته اند. جالب است که بدانید این منطقه در کالیفرنیا فقط 172 نفر جمعیت دارد.

    یک ژوهانسبورگ دیگر در کالیفرنیا وجود دارد

    پختن تخم مرغ در ژوهانسبورگ 1 دقیقه بیشتر زمان می برد
    ژوهانسبورگ حدودا 2000 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و هوای آن خیلی متراکم نیست و به همین دلیل پختن تخم مرغ در ژوهانسبورگ 1 دقیقه بیشتر طول می کشد!برای رزرو تور مسافرتی آفریقای جنوبی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW