021-88507190

ساختمان های جالب و عجیب در کشور اتریش

گردشگری م.مقیمی 15 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگرچه اتریش بیشتر به خاطر کاخ های زیبایش و همین طور خانه های کوهستانیش مشهور است، اما در این کشور ساختمان های ابتکاری و جالبی هم وجود دارد که به شکل های بسیار عجیبی طراحی شده اند!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب ترین ساختمان های اتریش
    اگرچه اتریش بیشتر به خاطر کاخ های زیبایش و همین طور خانه های کوهستانیش مشهور است، اما در این کشور ساختمان های ابتکاری و جالبی هم وجود دارد که به شکل های بسیار عجیبی طراحی شده اند! ساختمان هایی که مطمئنا شما هم با دیدنشان در تور اتریش در جا میخکوب می شوید و باورتان نمی شود که چنین ساختمان هایی در اتریش وجود داشته باشد. ما در ادامه لیستی از عجیب ترین ساختمان های اتریش را برایتان آماده کرده ایم که هر کدامشان از دیگری عجیب تر هستند! از همه جالب تر اینکه این ساختمان های عجیب در اتریش فقط نمای عجیبی ندارند و بعضی از آن ها طراحی داخلی عجیبی هم دارند و به همین دلیل بازدید از آن ها می تواند برایتان یک تجربه جالب در تور اتریش باشد.

    ساختمان کونستائوس- گراز
    این ساختمان بزرگ و غول پیکر با تمام ساختمان های سنتی که در شهر گراز در استان استیریا واقع شده اند، متفاوت است. این ساختمان در سال 2013 یعنی زمانی که گراز را به عنوان پایتخت فرهنگی اتریش انتخاب کردند، طراحی شده است. این ساختمان یک مرکز هنرهای معاصر در اتریش به حساب می آید و یکی از جاذبه های گردشگری گراز در اتریش است. این ساختمان به شکل دوزیستان طراحی و ساخته شده است و دلیلش هم این است که در کنار رودخانه ساخته شده است و به نظر می رسد که شهر به رودخانه متصل شود! این ساختمان به دلیل ظاهر متفاوتش و ابتکاری که در طراحی آن انجام شده، بسیار در اتریش مشهور شده است و امروزه آن را به عنوان یکی از اماکن دیدنی اتریش و البته یکی از عجیب ترین ساختمان های اتریش می شناسند.

    ساختمان های عجیب اتریش

    ساختمان ووتروباکرش- وین
    این ساختمان عجیب و غریب در وین، یک کلیسا است و ظاهر کاملا متفاوتی با تمامی کلیساهای وین دارد. جالب است که بدانید طراح این کلیسای عجیب در وین یک مجسمه ساز بوده است و اصلا کارش معماری نبوده است. فریتز ووتروبا طراح این ساختمان در قرن 20 زندگی می کرده است و بسیار تحت تاثیر سبک هنری کوبیسم بوده است و به همین خاطر هم در سال 1965 شروع به ساخت چنین کلیسایی کرده است. ساخت این کلیسا در سال 1976 یعنی یک سال بعد از مرگ طراحش به اتمام رسیده است و از 152 بلوک بتنی با ابعاد متفاوت ساخته شده است و یکی از بهترین نمونه های معماری قرن 20 در اتریش محسوب می شود و ارزش هنری بسیار زیادی دارد.

    ساختمان-ووتروباکرش--وین

    ساختمان هائوستهت کوپف- تیرول
    این ساختمان وارونه بیشتر به شکل یک مکان تفریحی یا یک جاذبه گردشگری بامزه به نظر می رسد و نمی توان نام آن را یک شاهکار معماری گذاشت. این ساختمان در شهر ترفنس در استان تیرول اتریش واقع شده است و کاملا به شکل وارونه ساخته شده است! حتی مبلمان این خانه نیز به صورت وارونه تعبیه شده اند و دنیای وارونه ای در آن ترسیم شده است! به هر حال خانه وارونه هم یکی از عجیب ترین ساختمان های اتریش است که بازدید از آن برای توریستان و علی الخصوص کودکان جالب است.

    ساختمان هائوستهت کوپف- تیرول

    ایستگاه اتوبوس- کرومباچ
    داستان ساخت این ایستگاه اتوبوس عجیب و غریب در اتریش از این قرار است که یک مسابقه جهانی معماری در اتریش برگزار شد و نتیجه آن این شد که در روستای کوچک کرومباچ در اتریش 7 تا از زیباترین ایستگاه های اتوبوس دنیا ساخته شود! در این پروژه 300 معمار از 7 کشور مختلف شرکت کردند و با معماران و صنعتگران محلی مشارکت کردند تا بتوانند این ایستگاه های اتوبوس زیبا را بشناسند. این ایستگاه اتوبوسی که تصویرش را می بینید، توسط یک معمار ژاپنی به نام سو فوجیموتو طراحی شده است و یکی از عجیب ترین سازه های اتریش محسوب می شود.

    ایستگاه اتوبوس- کرومباچ

    نیروگاه زباله سوز اشپیتلاو- وین
    این ساختمان توسط یک هنرمند، طرفدار محیط زیست و معمار اتریشی به نام هوندرتواسر طراحی و ساخته شده است. او عقیده شدیدی به ارتباط بین طبیعت، زندگی و زیبایی داشت و به خاطر همین ساختمان های متعددی را بر اساس همین ایده در سراسر جهان طراحی کرده است. ساختمان های او در کشورهای مختلفی در جهان واقع شده اند، اما اتریش بهترین نمونه های ساختمان های طراحی شده توسط این معمار اتریشی را در خود جای داده است. نیروگاه زباله سوز اشپیتلاو در وین توسط این معمار در سال 1988 تا 1992 ساخته شده است. جالب است که بدانید این معمار علاقه چندانی به طراحی یک ساختمان برای سوزاندن زباله نداشته است، اما وقتی به او گفتند که با ساخت چنین ساختمانی 60،000 خانه محلی گرم می شود، طراحی این ساختمان را قبول کرد و شروع به دیزاین آن کرد.برای اخذ ویزای شینگن و رزرو تور اتریش می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    نیروگاه زباله سوز اشپیتلاو- وین

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW