021-88507190

مرتفع ترین پل کف شیشه ای دنیا کجاست؟

اخبار م.مقیمی 20 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مرتفع ترین پل کف شیشه ای دنیا در شهر ژانگ جیاجی در استان هونان چین واقع شده است. پل شیشه ای ژانگ جیاجی که با عنوان مرتفع ترین پل کف شیشه ای جهان شناخته می شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مرتفع ترین پل کف شیشه ای دنیا
    مرتفع ترین پل کف شیشه ای دنیا در شهر ژانگ جیاجی در استان هونان چین واقع شده است. پل شیشه ای ژانگ جیاجی که با عنوان مرتفع ترین پل کف شیشه ای جهان شناخته می شود، به عنوان یک جاذبه گردشگری در وولینگ یوان که یک منطقه تاریخی است و مناظر زیبایی هم دارد، ساخته شده است. وقتی که این پل در سال 2016 به روی عموم باز شد، به عنوان طولانی ترین و مرتفع ترین پل کف شیشه ای دنیا شناخته می شد. هنوز که هنوزه هم پل شیشه ای ژانگ جیاجی مرتفع ترین پل کف شیشه ای دنیا محسوب می شود، اما پل شیشه ای هونگ یاگو در هبی چین از نظر طولانی بودن از آن پیشی گرفته است.

    مرتفع ترین پل کف شیشه ای دنیا

    درباره پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی در چین
    پل شیشه ای ژانگ جیاجی پلی است که در ارتفاعات منطقه وولینگ یوان در ژانگ جیاجی در چین ساخته شده است. در روز 20 آگست 2016 (30 مرداد 1395) به روی عموم باز شد. این پل حدود 9 متر پهنا و 430 متر طول دارد و در ارتفاع 299 متری سطح زمین واقع شده است. این پل در بالای یک دره بین دو کوه در پارک جنگلی ژانگ جیاجی واقع شده است و هزینه ساخت آن در مجموع 3.4 میلیون دلار بوده است. این پل می تواند وزن 800 نفر را در یک زمان ثابت تحمل کند و توریستان می توانند تفریح مفرح بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) 285 متری را از روی آن تجربه کنند. جالب است که بدانید بانجی جامپینگ در پل شیشه ای ژانگ جیاجی از مرتفع ترین بانجی جامپینگ های دنیا تلقی می شود و واقعا تجربه آن کار هر کسی نیست. 
    از همه جالب تر اینکه درست 13 روز بعد از افتتاحش به خاطر تعداد زیاد بازدیدکنندگان بسته شده است! چراکه این پل برای 800 نفر ساخته شده است و مسئولین پل تخمین زدند که در روزهای ابتدایی افتتاحش روزانه 8،000 نفر از آن بازدید می کردند! از آن هم جالب تر اینکه پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی خیلی زود به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری چین تبدیل شد و به صورت روزانه بیش از 80،000 نفر را به خود جذب کرد و این تعداد بازدیدکننده هم نشان دهنده این پل کف شیشه ای در چین بود و هم اینکه سازنده ها و مسئولین پل را به ترس انداخت! به خاطر همین دولت پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی را بست تا بتوانند سازه آن را قوی تر کنند و از طرفی یک سری امکانات مثل پارکینگ ماشین و سیستم رزرو بلیط را به مجموعه آن اضافه کنند. بالاخره پل دوباره در 30 سپتامبر 2016 (9 مهر 1395) بازگشایی شد و باز هم نظر توریستان را از سراسر دنیا به خود جلب کرد.

    درباره پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی در چین

    لوکیشن پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی و محوطه اطرافش
    همان طور که گفته شد پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی در پارک ملی ژانگ جیاجی با مساحت 11،900 هکتار واقع شده است که در سال 1982 به عنوان اولین پارک ملی چین تاسیس شد. این پارک جنگلی بعدها در سال 1992 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و در سال 2004 هم عنوان یکی از ژئوپارک های جهانی یونسکو را از آن خود کرد. جذاب ترین ویژگی پارک ملی ژانگ جیاجی این است که در آن صخره های ستونی شکل متعددی وجود دارد و طبیعتش بسیار خاص و منحصر به فرد است.

    لوکیشن پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی و محوطه اطرافش

    ساخت و ساز و امنیت پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی
    پل شیشه ای ژآنگ جیاجی از مواد و مصالح قوی ساخته شده است. در طول ساخت آن، مهندسین 4 ستون در لبه دیواره های دره نصب کردند و برای ساخت پل کف شیشه ای هم از فریم های فلزی و بیش از 120 پانل شیشه ای استفاده کردند. این پانل ها سه لایه هستند و از شیشه های حرارت دیده درست شده اند که حدود 5 سانتی متر ضخامت دارند. با وجود همه این ها گفته می شود که پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی کاملا امن است و مقامات رسمی چین چندین رویداد را بر روی آن برگزار می کنند تا بازدیدکنندگان را از امنیت کامل پل مطمئن کنند. برای این منظور مسئولین پل اشخاصی مثل گزارشگران را دعوت می کند تا از روی پل راه بروند و به یک ماشین به همراه سرنشینانش اجازه می دهد تا از روی پل عبور کند تا امنیت پل کاملا تایید شود.برای رزرو تور ارزان چین می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    ساخت و ساز و امنیت پل کف شیشه ای ژانگ جیاجی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW