021-88507190

راهنمای جامع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ

گردشگری م.مقیمی 23 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
به شما توصیه می کنیم که با اطلاعات کامل و دقیق راهی سنت پترزبورگ شوید تا بتوانید زمان بهتری را در این شهر زیبا در روسیه سپری کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای جامع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ 

    اگر شما هم سنت پترزبورگ را به عنوان مقصد مسافرتی بعدیتان انتخاب کرده اید، اول از همه به شما برای حسن انتخابتان تبریک می گوییم، چراکه شما در انتظار دیدن یکی از زیباترین شهرهای این کره خاکی هستید! اما بعد از تبریک، به شما توصیه می کنیم که با اطلاعات کامل و دقیق راهی سنت پترزبورگ شوید تا بتوانید زمان بهتری را در این شهر زیبا در روسیه سپری کنید. یکی از دغدغه هایی که اکثر توریستان برای سفر به سنت پترزبورگ با آن مواجه می شوند، این است که چگونه می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ برای تردد در سنت پترزبورگ استفاده کنند. به همین خاطر ما بر آن شدیم تا برای شما راهنمای جامع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ را تدوین کنیم. با ما همراه باشید تا به پاسخ همه سوالات خود در مورد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ و تردد در سنت پترزبورگ دست پیدا کنید.
    اول از همه این را به شما بگوییم که امروزه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ بسیار راحت تر از قبل شده است. چراکه تابلوهای وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ به زبان انگلیسی نیز نوشته شده اند و شما با داشتن آشنایی کمی با زبان انگلیسی می توانید به راحتی در سنت پترزبورگ مسیریابی کنید و به سادگی هرچه تمام تر از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ استفاده کنید. سنت پترزبورگ سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای دارد و به همین دلیل می توان گفت که شما به هر نقطه ای از سنت پترزبورگ می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ دسترسی پیدا کنید. گذشته از این، خوشبختانه وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ کارآمد، امن و ارزان هستند و استفاده از آن ها از هر جهت مناسب است. شما هر روزه از ساعت 6 صبح تا بعد از نیمه شب در سنت پترزبورگ، انتخاب های زیادی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ  دارید و از این جهت هم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ برای توریستان ساده و کارآمد است.

    راهنمای جامع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ

    درباره وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ

    به طور کلی می توان گفت که مترو سریع ترین، کارآمدترین و راحت ترین وسیله تردد در سنت پترزبورگ است. اتوبوس های سنت پترزبورگ کارآمد هستند، اما سریع نیستند و معمولا شلوغ هستند. ترامواها نیز کاربردی هستند، اما آهسته حرکت می کنند و کمی هم قدیمی شده اند. ون یا همان مارشروتکا نیز سریع و کارآمد هستند، اما استفاده از آن ها به کسانی که به زبان روسیه ای تسلط ندارند، توصیه نمی شود. در نهایت تاکسی ها نیز در سنت پترزبورگ گزینه ای سریع و راحت برای تردد محسوب می شوند که هم سریع هستند، هم اینکه استفاده از آن ها راحت است و خوشبختانه کرایه خیلی بالایی هم ندارند. گذشته از همه این ها، امکان اجاره دوچرخه نیز در سنت پترزبورگ وجود دارد. در این صورت می توانید خودتان شخصا در سنت پترزبورگ تردد کنید و نیازی به وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ پیدا نکنید. از طرفی می توانید برای تردد بین کانال های آبی و رودخانه نیز از قایق های زرد رنگ به عنوان تاکسی های آبی استفاده کنید. در ادامه یک به یک هر کدام از این وسایل تردد در سنت پترزبورگ را به شما معرفی می کنیم.
    تردد در سنت پترزبورگ با مترو
    مترو سنت پترزبورگ بسیار زیبا است، اما به گستردگی مترو مسکو نیست. شروع ساخت مترو سنت پترزبورگ در دهه 1930 میلادی اتفاق افتاد، اما بعد از توقفی به خاطر جنگ جهانی دوم، در نهایت ساخت آن در دهه 1950 میلادی به اتمام رسید. مترو سنت پترزبورگ 5 خط دارد که با رنگ های مختلف از هم مشخص شده اند. مترو یکی از پرطرفدارترین وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ به حساب می آید و شما هم می توانید به راحتی با استفاده از راهنمای خطوط مترو از آن استفاده کنید. گذشته از کارآمد بودن مترو برای تردد در سنت پترزبورگ، این را به خاطر داشته باشید که مترو سنت پترزبورگ بسیار زیباست و ارزشش را دارد که زمانی را به بازدید از ایستگاه های آن اختصاص دهید. 

    تردد در سنت پترزبورگ با مترو

    تردد در سنت پترزبورگ با اتوبوس

    شبکه اتوبوسرانی در سنت پترزبورگ بسیار گسترده است و استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است. اما استفاده از آن برای توریستانی که با زبان روسیه ای آشنایی ندارند، کار ساده ای نیست. اتوبوس های متنوعی در سنت پترزبورگ وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. این را به خاطر داشته باشید که اتوبوس های سنت پترزبورگ در ساعات اولیه صبح و همین طور در زمان غروب بسیار شلوغ هستند و به همین دلیل بهتر است که در چنین ساعاتی اصلا به استفاده از اتوبوس های سنت پترزبورگ فکر هم نکنید. این را هم به خاطر داشته باشید که ایستگاه های اتوبوس در سنت پترزبورگ با حرف A در ایستگاه ها مشخص شده اند.

    تردد در سنت پترزبورگ با تراموا

    آنقدری در سنت پترزبورگ تراموا وجود دارد که می توان به سنت پترزبورگ عنوان "شهر تراواها" را دارد. در واقع سنت پترزبورگ بیش از هر جای دیگری در جهان تراموا دارد. خدمات رسانی ترامواها در سنت پترزبورگ بسیار خوب است، اما با این حال شبکه آن به گستردگی شبکه اتوبوسرانی سنت پترزبورگ نیست. گاهی اوقات هم حرکت ترامواها به خاطر عملیات عمرانی در سطح شهر متوقف می شود. یادتان باشد که ایستگاه های تراموا در سنت پترزبورگ با حرف T مشخص شده اند. 

    تردد در سنت پترزبورگ با دوچرخه

    سنت پترزبورگ شهر مجهزی برای دوچرخه سواری نیست. بدین معنی که به ندرت می توانید در سنت پترزبورگ لاین دوچرخه سواری ببینید. اما از طرفی سنت پترزبورگ شهر همواری است و به همین دلیل دوچرخه سواری در آن کار سختی نیست. با این حساب، اگر شما دوچرخه را به عنوان وسیله ترددتان در سنت پترزبورگ انتخاب کردید، حتما حواستان به ماشین ها و دست اندازهای خیابان های سنت پترزبورگ باشد تا به خاطر وجود آن ها با مشکل مواجه نشوید. چراکه راننده های سنت پترزبورگ بی دقت هستند و از طرفی خیابان های سنت پترزبورگ چاله و دست انداز زیاد دارند.

    تردد در سنت پترزبورگ با دوچرخه

    تردد در سنت پترزبورگ با تاکسی

    تاکسی های محلی متعددی در سنت پترزبورگ وجود دارد که بعضی از آن ها شخصی هستند. گذشته از آن ها، امکان گرفتن تاکسی آنلاین نیز در سنت پترزبورگ وجود دارد. برای این کار کافی است که اپلیکیشن Uber  یا Yandex را روی گوشی تلفن همراهتان نصب کنید.

    تردد در سنت پترزبورگ با ون یا مارشروتکا

    مارشروتکا نوعی ون یا مینی بوس شخصی است که در یک مسیر مشخص شده در شهر تردد می کند. استفاده از این مینی بوس ها در سنت پترزبورگ و همین طور کل کشور روسیه بسیار باب شده است و دلیلش هم ارزانی، سرعت و سر وقت بودنشان است. از طرفی امکان دسترسی به حومه شهر نیز با کمک این مینی بوس ها در سنت پترزبورگ ممکن شده است و به همین خاطر هم اهالی سنت پترزبورگ از استفاده از آن ها استقبال می کنند. اما نکته اینجاست که استفاده از آن ها برای کسانی که به زبان روسیه ای مسلط نیستند، چندان کار راحتی نیست و به همین دلیل هم ما استفاده از آن ها را برای تردد در سنت پترزبورگ به توریستان توصیه نمی کنیم.

    تردد در سنت پترزبورگ با ون یا مارشروتکا

    تاکسی های آبی

    تاکسی های آبی یا همان اتوبوس های آبی، قایق های زرد رنگی هستند که از جدیدترین وسایل حمل و نقل عمومی سنت پترزبورگ به حساب می آیند. استفاده از این تاکسی های آبی برای توریستان معمولا جذاب و هیجان انگیز است. علاوه بر این کرایه ارزانی هم دارند و از این نظر هم وسایل کارآمدی به حساب می آیند. اما به هر حال دسترسی به هر جایی توسط آن ها ممکن نیست و از طرفی استفاده از آن ها برای کسانی که با زبان روسیه ای آشنایی ندارند، کمی مشکل است.برای رزرو تور ارزان سنت پترزبورگ می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW