021-88507190

ترسناک ترین جاذبه های گردشگری چین

گردشگری م.مقیمی 29 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
از همان وقتی که معماری به عنوان یک هنر در جهان مطرح شد، معماران زیادی از سراسر جهان تلاش کردند تا قوه تخیل و خلاقیت خود را به کار بگیرند تا یک سازه جدید، خلاقانه و متفاوتی طراحی کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ترسناک ترین جاذبه های گردشگری چین

    از همان وقتی که معماری به عنوان یک هنر در جهان مطرح شد، معماران زیادی از سراسر جهان تلاش کردند تا قوه تخیل و خلاقیت خود را به کار بگیرند تا یک سازه جدید، خلاقانه و متفاوتی طراحی کنند. نتیجه این تلاش این شد که در هر گوشه از دنیا یک سری ساختمان ها و پل های جالب طراحی و ساخته شدند که بعضی از آن ها جالب، بعضی دیگر عجیب و بعضی ترسناک از کار در آمدند. یکی از کشورهایی که همیشه در طراحی و ساخت سازه های این چنینی سرآمد بوده است، کشور چین است. با ما همراه باشید تا بعضی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری چین را به شما معرفی کنیم تا شما هم با ما در این زمینه هم عقیده شوید.

    پیاده رو شیشه ای و طولانی ترین تله کابین جهان در کوه تیانمن

    یکی از جاهایی که در آن چین به خوبی هنر معماریش را به رخ جهانیان کشیده است، کوه تیامن است. این کوه در شمال غربی استان هونان چین واقع شده است. در کوه تیانمن یک تله کابین ساخته شده است که طولانی ترین مسیر کابلی جهان را دارد و 98 کابین را در خود جای داده است. این کابین ها به ارتفاع 1،279 متری زمین می رسند و مسیری حدود 7،455 متر را تا انتهای مسیر طی می کنند. جالب است که بدانید این تله کابین را یک کمپانی فرانسوی به نام پوما ساخته است و با طراحی و ساخت این مجموعه در کوه تیامن، نام چین را بر سر زبان ها انداخته است. گذشته از این تله کابین، یک پیاده رو نیز در کوه تیامن ساخته شده است که توریستان می توانند با استفاده از آن فرصت این را پیدا کنند که در کنار یک صخره  که بعضی از قسمت هایش شیشه ای است، قدم بزنند و هر قدم را با ترس بیشتری از قدم بردارند!

    پیاده رو شیشه ای و طولانی ترین تله کابین جهان در کوه تیانمن

    طولانی ترین پل شیشه ای در استان هبی چین

    در استان هبی چین یک پل شیشه ای ساخته شده است که طولانی ترین پل شیشه ای دنیا به حساب می آید. این پل شیشه ای در چین یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری چین و همین طور دنیا به حساب می آید. این پل شیشه ای به شکلی ساخته شده است که تا 30،000 نفر می توانند به صورت همزمان روی آن قدم بزنند. اما اصولا این اجازه را به توریستان نمی دهند و فقط 600 نفر را به صورت همزمان به آن راه می دهند. این پل شیشه ای 488 متر طول دارد و کف آن تماما از شیشه ساخته شده است. حالا تصورش را کنید که این پل در ارتفاع 218 متری زمین نصب شده است و با این حساب می توانید حدسش را بزنید که قدم زدن روی آن تا چه اندازه ترسناک است و البته چشم انداز آن تا چه اندازه حیرت انگیز است! به همین خاطر است که این پل شیشه ای را به عنوان یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری چین می شناسند. 
    این پل شیشه ای در سال 2017 تاسیس شده است و جالب است که بدانید وقتی مردم روی آن قدم می زنند، پل شروع به تاب خوردن می کند و همین باعث ترسناک تر شدن آن می شود! گفته می شود که وزن این پل حدود 70 تن است و از 1،077 قطعه شیشه ای ساخته شده است. این پل چشم انداز بی نظیری به رودخانه، آبشارها و کوهستان های اطراف دارد و به همین خاطر است که توریستان ترس راه رفتن روی آن را به جان می خرند تا فرصت تماشای این چشم انداز را از دست ندهند.

    طولانی ترین پل شیشه ای در استان هبی چین

    بزرگترین سکوی شیشه ای دنیا در شیلینژیا

    این سکو که به مثال یک پل شیشه ای در شیلینژیا ساخته شده است، به عنوان یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری چین شناخته می شود و بزرگترین سکوی شیشه ای دنیا به شمار می آید. این سکوی شیشه ای در شیلینژیا در فاصله 70 کیلومتری پکن ساخته شده است. این سکوی شیشه ای به قله ای متصل شده است که 800 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. توریستان برای رسیدن به این سکوی شیشه ای می توانند یک کوهنوردی 1.5 ساعته را تجربه کنند و یا از تله کابین های شیلینژیا استفاده کنند. این سکوی شیشه ای قادر به تحمل وزن 2،000 نفر به صورت همزمان است و برای ساخت آن از آلیاژ تیتانیومی استفاده شده است که در ساخت هواپیماها و سفینه های فضایی به کار گرفته می شود.برای رزرو تور ارزان چین می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    بزرگترین سکوی شیشه ای دنیا در شیلینژیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW