021-88507190

عجایب هفتگانه مالزی

گردشگری م.مقیمی 29 مهر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مالزی کشور جوانی به حساب می آید و از نظر تاریخی عمق خیلی زیادی ندارد. به همین خاطر نمی توان آنچنان جاذبه گردشگری باستانی در مالزی پیدا کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجایب هفتگانه مالزی

    مالزی کشور جوانی به حساب می آید و از نظر تاریخی عمق خیلی زیادی ندارد. به همین خاطر نمی توان آنچنان جاذبه گردشگری باستانی در مالزی پیدا کرد. به همین دلیل هم اگر بخواهیم لیستی از عجایب هفتگانه مالزی تهیه کنیم، این لیست شامل جاذبه های گردشگری و سازه های مدرن مالزی و همین طور مناظر طبیعی مالزی می شود. با ما همراه باشید تا این لیست عجایب هفتگانه مالزی را برای شما رونمایی کنیم تا بتوانید بازدید از عجایب هفتگانه مالزی را در برنامه تور مالزی خود قرار دهید. 

    پل پنانگ در مالزی

    پل پنانگ طولانی ترین پل مالزی به حساب می آید و طولش به 13.5 کیلومتر می رسد. این پل جزیره پنانگ را به سرزمین اصلی مالزی متصل می کند و جالب است که بدانید یکی از طولانی ترین پل های جهان نیز به حساب می آید. جالب تر از آن اینکه 8.4 کیلومتر از این پل روی آب ساخته شده است و با همه این ها می تواند به عنوان یکی از عجایب هفتگانه مالزی معرفی شود.

    پل پنانگ در مالزی

    برج های دوقلوی پتروناس در مالزی

    برج های دوقلوی پتروناس با ارتفاع 452 متریشان در مرکز شهر کوالالامپور واقع شده اند و در قلب پایتخت مالزی می درخشند. این پل ها با 88 طبقه به عنوان بلندترین برج های دوقلوی جهان شناخته می شوند و از طرفی هر کدامشان به تنهایی سومین و چهارمین ساختمان بلند جهان به حساب می آیند. برج های دوقلوی پتروناس در سال 1988 ساخته شده اند و از هر نظر شگفت انگیز هستند. به همین خاطر است که برج های دوقلوی پتروناس را یکی از عجایب هفتگانه مالزی می دانند.

    برج های دوقلوی پتروناس در مالزی

    تونل اسمارت در مالزی

    تونل اسمارت یک تونل هوشمند است که به عنوان یکی از بهترین هتل های جهان شناخته می شود. این هتل از آنجایی در جهان شهرت پیدا کرده است که کاربری آن دو منظوره است و هم برای کنترل ترافیک و عبور ماشین ها و هم برای کنترل سیلاب طراحی شده است. در حقیقت تونل اسمارت مالزی یک تونل 3 طبقه است که طبقه پایین تر آن به عبور آب و دو طبقه بالایی آن به عبور و مرور ماشین ها اختصاص داده شده است. داستان طراحی این پل به این بر می گردد که کوالالامپور در فصل های بارانی همیشه تحت تاثیر عمیق سیلاب ها بوده است و از طرفی در بخشی از ساعات روز بسیار پر ترافیک می شود. با طراحی این تونل هوشمند 9.7 کیلومتری هر دو این مشکلات حل شده است و به خاطر طراحی خاصش می توان عنوان یکی از عجایب هفتگانه مالزی را به آن داد.

    تونل اسمارت در مالزی

    پوتراجایا در مالزی

    پوتراجایا شهری در جنوب کوالالامپور است که برای جای دادن ساختمان های دولتی مالزی طراحی و ساخته شده است. در این شهر زیبا یک دریاچه مصنوعی به نام دریاچه پوتراجایا ساخته شده است که زیبایی بی اندازه ای دارد. همه سازه های شهر پوتراجایا مثل ساختمان ها، مساجد و پل هایش به قدری معمارانه و زیبا طراحی شده اند که هر کسی را در جا میخکوب می کنند. جالب تر از همه اینکه هر ساله یک مسابقه بین المللی آتشبازی در پوتراجایا برگزار می شود که در طول آسمان شهر پوتراجایا زیبا می شود و زیبایی این شهر کامل تر از همیشه می شود. این شهر به قدری زیباست که به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری مالزی به حساب می آید و به همین دلیل نامش در لیست عجایب هفتگانه مالزی آورده شده است.

    پوتراجایا در مالزی

    گنتینگ هایلند در مالزی

    گنتینگ هایلند یک تفرجگاه بسیار جذاب است که بر بالای تپه ای در پاهانگ مالزی واقع شده است و به سلانگور و کوالالامپور چشم انداز دارد. این تفرجگاه جذاب و هیجان انگیز را یکی از میلیاردرهای مالزی ساخته است و پسرش آن را اداره می کند. برای رسیدن به گنتینگ هایلند می توانید سوار تله کابین گنتینگ، سریع ترین و طولانی ترین تله کابین جنوب شرقی آسیا شوید و به راحتی به این تفرجگاه دسترسی پیدا کنید. جالب است که بدانید گنتینگ هایلند را به عنوان لاس وگاس مالزی می شناسند. در این تفرجگاه 5 هتل مختلف نیز ساخته شده است که یکی از آن ها با 6118 اتاق به عنوان بزرگترین هتل جهان شناخته می شود. اگر شما هم سری به گنتینگ هایلند بزنید، مطمئنا با ما در این زمینه هم عقیده می شوید که گنتینگ هایلند نیز یکی از عجایب هفتگانه مالزی است و مثالش را در هیچ نقطه دیگری از کره زمین نمی توان پیدا کرد. 

    گنتینگ هایلند در مالزی

    معبد کک لوک سی در مالزی

    معبد کک لوک سی یک معبد بودایی است که بر روی تپه ایر ایتام در جزیره پنانگ واقع شده است و بزرگترین معبد بودایی جنوب شرقی آسیا به حساب می آید. ساخت و ساز این معبد در سال 1890 آغاز شده است و هنوز که هنوزه در حال گسترده شدن و پیشرفته تر شدن است. آخرین اتفاقی که در ساخت و ساز معبد کک لوک سی مالزی افتاد، این بود که یک مجسمه برنزی به ارتفاع 30.2 متری در آن ساخته شد. این مجسمه یکی از بزرگترین مجسمه های کوان یین، الهه رحمت است. از طرفی مجموعه این معبد یک پاگودا (نوعی برج طبقه ای) را در خود جای داده است که 7 طبقه دارد و زیبایی بی اندازه ای دارد. 

    معبد کک لوک سی در مالزی

    کوه کینابالو در مالزی

    کوه کینابالو مرتفع ترین کوه مالزی است و در شرق مالزی و در جزیره زیبای صباح واقع شده است. ارتفاع این کوه به 4095 متر می رسد و به عنوان بیستمین کوه مرتفع دنیا به حساب می آید. در کوه کینابالو بیش از 4500 گونه گیاهی، 326 گونه پرندگان و 100 گونه پستانداران نیز زندگی می کنند و از طرفی بزرگترین گل جهان یعنی گل رافلزیا نیز در آن رشد می کند. جالب است که بدانید این گل در جهان رو به انقراض است و از این جهت هم کوه کینابالو شهرت جهانی پیدا کرده است و یک میراث جهانی به حساب می آید. به همین خاطر هم کوه کینابالو را به عنوان یکی از عجایب هفتگانه مالزی می شناسند.برای رزور تور مسافرتی مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    کوه کینابالو در مالزی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW