021-88507190

خوشمزه های مخصوص کشور زیبا ترکیه

گردشگری ش.مافی 04 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خوشمزه ترین شیرینی ها و بستنی های ترکی 

    ترکیه به عنوان بهشت عاشق دسر و شیرینی جات شناخته می شود. یک کلمه قدیمی ترکی می گوید: "بگذارید شیرین بخوریم و شیرین صحبت کنیم". شیرینی ها عنصر مهم غذاهای ترکیه هستند. شما در نقطه نقطه شهر های ترکیه می توانید از خوشمزه های دوست داشتنی را پیدا کنید و عطم عطر بی نظیر آن ها لذت ببرید. با هم چندتا از خوشمزه های مخصوص ترکیه را بررسی می کنیم.

    لوکوم معروف ترکیه

    بستنی ماراس ترکیه 

    بستنی ماراس MARAS نمادی از ترکیه است که با چاقو و چنگال سرو می شود. بستنی فوق العاده کش می آید و طعم بی نظیر و متفاوتی دارد در سفر به ترکیه حتما این بستنی خوشمزه را امتحان کنید.
    بستنی ماراس که معمولاً به عنوان بستنی ترکیه معروف است. بستنی ماراس با داشتن بافت ضخیم طعم و مزه متفاوتی دارد.
    یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده بستنی ترکیه شیر بز است. نکته مهم دیگر این است که بستنی ترکیه عطر وانیل است که طعم خامه ای فوق العاده ای را به بستنی ترکیه می دهد. بستنی ماراس نمادی از Kahramanmaras است ، با شیر بز که در دامنهای کوه اهر و چراگاه طبیعی تهیه شده از ریشه های ارکیده حاصل می شود ، تولید می شود. وقتی این بستنی عالی را می چشید، با این عطر و طعم بی نظیر که قدمت آن به قرن ها پیش باز می شود، بسیار احساس خواهید کرد.

    بستنی معروف ترکیه

    لوکوم معروف  ترکیه 

    لوکوم ترکی معروف ترین شیرینی در جهان است که با غذاهای ترکی ارتباط دارد. یکی از معروف ترین صادرات ترکیه به نام Lokum یا ترکی که ما آن را می شناسیم ، دارای طعم های بسیاری است.
    تقریباً در همه شیرینی فروشی ها می توان این خوشمزه بی نظیر را یافت.  این شیرینی در طعم های زیادی درست می شود که از مهم ترین و خوشمزه ترین آن ها شامل، گل رز، گردو، نارگیل، بادام، خامه شیر، نعناع، ماستیک، میوه، خرما، دارچین، زنجبیل، پسته، میخک یا قهوه و... اشاره کرد.
    لوکوم این شیرینی خوشمزه از ژلاتین، شکر، نشاسته و چاشنی ها تشکیل شده است. همچنین این دسر می تواند یک سوغاتی خوب برای دوستان و آشنایان باشد.
    در سفر به ترکیه در تورهای ترکیه، حتما این دسر و شیرینی های خوشمزه ترکیه را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن غافل نشوید.

    لوکوم ترکیه در عطر و طعم های متفاوت

    شاه بلوط معروف ترکیه 

    بورسا با تولید برخی از بهترین شاه بلوط های جهان معروف است. از دهه 1300 میلادی، مردم بورسا با جوشاندن آن ها در یک شربت مخصوص و شیرین، اقدام به تهیه یک درمان دلپذیر از این شاه بلوط ها کردند.
    شاه بلوط آب نباتی یک دسر عالی است، که به زبان ترکی نیز با نام Kestane Sekeri شناخته می شود. شاه بلوط آب نبات یک شیرین سنتی ترکیه است. طعم شاه بلوط آب نبات یک طعم معروف در جهان است.
    ابتدا شاه بلوط جوشانده می شود، سپس در شربت آغشته می شود تا آن عطر و طعم باورنکردنی از شاه بلوط های شیرین تولید شود.

    شاه بلوط معروف ترکیه

     مهرپرواز مجری مستقیم تور های ترکیه، با ارائه بهترین خدمات مسافرتی، رزرو بلیط هواپیما ترکیه، رزرو هتل های ترکیه و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما عزیزان می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW