021-88507190

تمیزترین شهرهای دنیا کدام ها هستند؟

گردشگری م.مقیمی 04 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
امروزه دنیا، دنیای شبکه های اجتماعی است و همه مردم دنیا از وضعیت کشورهای دنیا خبردارند و به همین دلیل هم شهرداری های شهرهای مختلف دنیا این را متوجه شده اند که چقدر تمیزی شهرشان مهم است و تا چه اندازه این تمیزی بازتاب خوبی را برایشان در دنیای مجازی در پی خواهد داشت

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تمیزترین شهرهای دنیا کدام ها هستند؟
    امروزه دنیا، دنیای شبکه های اجتماعی است و همه مردم دنیا از وضعیت کشورهای دنیا خبردارند و به همین دلیل هم شهرداری های شهرهای مختلف دنیا این را متوجه شده اند که چقدر تمیزی شهرشان مهم است و تا چه اندازه این تمیزی بازتاب خوبی را برایشان در دنیای مجازی در پی خواهد داشت. آن ها متوجه شده اند که تمیزی شهرشان باعث مطرح تر شدن شهرشان در دنیا و بالطبع توریستی تر شدنش می شود. به همین خاطر هم در بعضی از شهرهای دنیا از راه های ابتکاری و جدید استفاده می شود تا شهر از همیشه تمیزتر شود .برای مثال از هنر بازیافت در توکیو استفاده می شود و از آن طرف جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع شده است و همه این ها باعث شده که چنین شهرهایی به تمیزترین شهرهای دنیا تبدیل شوند! با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که تمیزترین شهرهای دنیا کدام ها هستند. 
    سنگاپور- سنگاپور
    سنگاپور را ملکه تمیزی، پادشاه بهداشت و الهه بدون نقص می دانند و دلیلش هم تمیزی بیش از حد و باورنکردنی سنگاپور است! جالب است که بدانید سنگاپور علاوه بر اینکه تمیزترین شهر دنیا است، امن ترین شهر جهان نیز به حساب می آید. این هم به خاطر این است که شهرداری سنگاپور بسیار قوی عمل می کند و آنقدر قوانین جدی برای شهروندانش در زمینه حفظ تمیزی شهر تبیین کرده است که سنگاپور را شهر قانون ها می نامند! جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع شده است و جریمه های سنگینی برای کثیف کردن شهر تدوین شده است. جالب است که بدانید پلیس سنگاپور در سرویس های بهداشتی عمومی نیز گشت می زند تا ببیند که همه جا تمیز است و اگر کسی تمیزی آن ها را رعایت نکند، جریمه می شود! اما نتیجه این همه سخت گیری این شده که سنگاپور از تمیزی می درخشد!

    سنگاپور- سنگاپور1

    دبی- امارات متحده عربی
    دبی شهری فراتر از شهر آسمان خراش هاست و ویژگی های جذاب تری هم برای جذب توریستان دارد. خیابان های شهر دبی بسیار تمیز و مرتب هستند و تمیزی آن هم نتیجه قانون های سختگیرانه ای است که در این زمینه در دبی تبیین شده اند. جالب است که بدانید آلوده کردن شهر در دبی جرم به حساب می آید و از طرفی آویزان کردن لباس ها در بالکن بسیار بد تلقی می شود! جالب تر از همه اینکه دبی تمام تلاشش را می کند تا به پایدارترین شهر دنیا از لحاظ استفاده از منابع طبیعی تبدیل شود و به تمیزی منابع انرژیش نیز حساس است. قرار است که یک شهر متکی بر انرژی خورشیدی درون شهر دبی ساخته شود.

    دبی- امارات متحده عربی

    توکیو- ژاپن
    مسئله ای که باعث خاص شدن توکیو به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای دنیا می شود، این است که توکیو بزرگترین شهر دنیا است و با این حال این همه تمیز باقی مانده است!! در توکیو فرهنگ این وجود دارد که باید هر چیزی را تمیز نگه داشت. اگر به یک سوپرمارکت در توکیو بروید، به شما یک کیسه می دهند تا همه آشغال هایتان را به صورت یکجا در آن قرار دهید و بعد وقتی به سطل آشغال یا خانه تان رسیدید، آشغال هایتان را دور بیندازید. بازیافت در توکیو به خوبی عملی شده است و بازیافت در 40 دسته بندی مختلف انجام می شود.

    توکیو- ژاپن

    مینسک- بلاروس
    مینسک در بلاروس یکی از تمیزترین شهرهای دنیا است و شهرداریش تمام تلاشش را می کند تا این تمیزی حفظ شود تا توریستان را به بازدید از مینسک مشتاق کند. اگر سری به مترو مینسک بزنید، می بینید که ایستگاه ها به معنای واقعی کلمه می درخشند. در هر کدام از ایستگاه های مترو مینسک تعدادی نظافتچی دارد و همه جای مترو تمیز است. البته خارج از مترو هم تمیزی در شهر برقرار است و با گشتی در مینسک می توانید این تمیزی را خودتان با چشمان خودتان ببینید.

    مینسک- بلاروس

    وین- اتریش
    وین شهر موسیقی است، اما جذابیتش فقط به خاطر سمفونی ها و موزیک های جذابش نیست! بلکه یکی از جذابیت های آن به این خاطر است که خیابان های وین بسیار تمیز است و به همین خاطر هم توریستان به بازدید از شهر وین علاقه مند می شوند. جالب است که بدانید وین را یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی نیز می شناسند و از این نظر همیشه زبانزد مردم دنیا بوده است. جالب است که بدانید تمیزی خیابان های وین مثال زدنی است و همه چیز در آن برق می زند! از آن جالب تر اینکه تعداد معدودی پایتخت در دنیا وجود دارد که ساکنینش این امکان را داشته باشند که درست در مرکز شهر شنا کنند، اما این امکان در وین اتریش وجود دارد! کانال دانوب در مرکز شهر وین به قدری تمیز است که ساکنین وین در طول تابستان در آن شیرجه می زنند و از طراوت آب آن در نهایت تمیزی لذت می برند! حالا که صحبت آب شد، اجازه دهید بگوییم که 95% آب شرب وین مستقیما از کوه های آلپ می آید و به همین خاطر هم هست که یک عالمه فواره آب نوشیدنی در سراسر شهر وین تعبیه شده است. با همه این ها مشخص است که می توان وین را در تور اروپا به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای دنیا معرفی کرد.

    وین- اتریش

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW