021-88507190

هشت حقیقت جالب در مورد زندگی در ترکیه

گردشگری م.مقیمی 06 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
زندگی در هر کشوری جذابیت های خاص خودش را دارد و به همین خاطر هم حال و هوای زندگی در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. این مسئله در مورد حال و هوای سفر و اقامت چند روزه در هر کشور جدیدی هم صدق می کند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تفاوت های ترکیه با هر کشور دیگری در جهان
    زندگی در هر کشوری جذابیت های خاص خودش را دارد و به همین خاطر هم حال و هوای زندگی در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. این مسئله در مورد حال و هوای سفر و اقامت چند روزه در هر کشور جدیدی هم صدق می کند. این جذابیت ها و در واقع این تفاوت ها به خاطر متفاوت بودن امکانات یک کشور با کشور دیگر و همین طور تفاوت های فرهنگی مردم کشورهای مختلف با یکدیگر است. در ادامه به شما 8 حقیقت جذاب در مورد زندگی در ترکیه به شما می گوییم که بعضی از آن ها مربوط به امکانات جالب کشور ترکیه و بعضی دیگر مربوط به مسائل فرهنگی مردم ترکیه است. این حقایق در مورد تفاوت های ترکیه با کشورهای دیگر جهان است و به همین خاطر هم مطمئنا شما هم در صورت نقل مکان به ترکیه و حتی سفر به ترکیه و به محض رو به رویی با این حقایق متعجب می شوید! البته این را هم بگوییم که بعضی از رفتارها و خلق و خوهای مردم ترکیه تا حدی شبیه به رفتار ما ایرانیان هم هستند و این شباهت ها نیز در نوع خودشان جالب هستند.

    تفاوت های ترکیه با هر کشور دیگری در جهان

    مردم ترکیه دسرشان را با مرغ درست می کنند!
    احتمالا شما هم تا به حال دسرهای مختلفی را از شهرها و کشورهای مختلف جهان امتحان کرده باشید. احتمالا شما هم با ما هم عقیده باشید که معمولا دسرها شیرین هستند و با مواد اولیه ای مثل شیر، شکر، ژله یا بیسکوئیت درست می شوند. اما جالب است که بدانید همیشه طرز تهیه دسرها این چنین نیست! برای مثال در ترکیه دسری درست می شود که برای تهیه آن از مرغ استفاده می شود! نام این دسر عجیب و غریب در ترکیه که همه مردم ترکیه نیز عاشقش هستند، تاووک گوکسو است. تاووک گوکسو را با مرغ، شیر و شکر می پزند و به خاطر همین ترکیبات عجیبش هم هست که کمتر توریستی رغبت به امتحان کردن طعم و مزه اش نشان می دهد! اما توصیه ما به شما این است که به امتحان کردن طعم و مزه آن به عنوان یک تجربه جدید نگاه کنید و دسر محبوب سلطان های عثمانی را برای یک بار هم که شده میل کنید!
    در ترکیه می توانید از زیر دریا به یک قاره دیگر بروید!
    همان طور که می دانید ترکیه در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و استانبول به عنوان پلی این دو قاره را به هم متصل می کند. بدین معنی که استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می شود. قسمت جالب ماجرا این است که شما می توانید برای تردد بین این دو قاره در شهر زیبای استانبول، از پل های هوایی استفاده کنید، با قایق تردد کنید و یا خیلی ساده از مترو زیردریایی استانبول بهره ببرید.

    در ترکیه می توانید از زیر دریا به یک قاره دیگر بروید!

    یاد گرفتن زبان ترکی آنقدرها که فکرش را می کنید، سخت نیست!
    شاید شما هم تا به حال فکر می کردید که یادگیری زبان ترکی کار هر کسی نیست. اما جالب است که بدانید اکثر کسانی که ترکیه را به عنوان مقصد زندگیشان انتخاب کرده اند و یا چندین و چند بار به ترکیه سفر داشته اند، معتقدند که یادگیری زبان ترکی چندان کار سختی نیست. کافی است که کمی انگیزه داشته باشید و تلاش کنید تا شما هم بتوانید جملات خود را به زبان ترکی ادا کنید.
    در ترکیه قوانین ایمنی چندان رعایت نمی شوند!
     متاسفانه ترکیه هم از آن کشورهایی است که اصلا قوانین ایمنی در آن رعایت نمی شود. برای مثال ممکن است که در ترکیه این را ببینید که همه اعضای یک خانواده روی یک موتورسیکلت نشسته اند و هیچ کس هم از کلاه ایمنی استفاده نکرده است. از طرفی در ترکیه به کرات این را می بینید که کارگران در کنار اتوبان بدون هیچ ایمنی خاصی مشغول عملیات تعمیرات هستند. با اینکه بخش هایی از ترکیه جزئی از اروپا به حساب می آیند، اما از این نظرها اصلا با کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست.

    در ترکیه قوانین ایمنی رعایت نمی شوند

    مردم ترکیه بسیار احساساتی هستند!
    مردم ترکیه بسیار مهربان و احساساتی هستند و به راحتی اشک از چشمانشان سرازیر می شود! از آن طرف کوچکترین شادی ها در ترکیه جشن گرفته می شوند! مردم ترکیه زندگی را ترکیبی از پایینی ها و بلندی ها می دانند و نسبت به هر اتفاقی از خود واکنش شدید نشان می دهند.
    اصلا در ترکیه قوانین راهنمایی و رانندگی معنایی ندارد!
    مردم ترکیه خیلی به قوانین راهنمایی و رانندگی اهمیت نمی دهند و برای آن ها ورود ممنوع، چراغ قرمز و یا هر تابلوی راهنمایی و رانندگی چندان مهم تلقی نمی شود! پس اگر در ترکیه با توقف های بیجا و بی قانونی های پی در پی رانندگی مواجه شدید، اصلا تعجیب نکنید!

    در ترکیه قوانین ایمنی چندان رعایت نمی شوند

    مردم ترکیه بسیار خرافاتی هستند!
    مردم ترکیه به فال قهوه بسیار اعتقاد دارند و از طرفی بسیار خرافاتی هستند. به همین دلیل هم هست که خارجی ها معمولا عاشق ترکیه و آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه می شوند!

    مردم ترکیه بسیار خرافاتی هستند

    مردم ترکیه به غریبه ها لبخند نمی زنند!
    مردم ترکیه فقط به روی کسانی لبخند می زنند که آن ها را می شناسند! اما گذشته از این مسئله، جالب است که بدانید مردم ترکیه خیلی هم مهربان هستند و اگر با شما دوست شوند، دوستان حقیقی و همیشگیتان خواهند بود.
    برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW