021-88507190

دانستنی های جالب در مورد هالووین

گردشگری م.مقیمی 08 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هالووین جشنی است که هر ساله در 31 اکتبر در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی برگزار می شود. جشنی که در آن کدو تنبل ها نقاشی می شوند، مردم لباس های ترسناک به تن می کنند و سور و سات جالبی در شهر به پا می شود

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هر آنچه در مورد هالووین نمی دانید

    هالووین جشنی است که هر ساله در 31 اکتبر در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی برگزار می شود. جشنی که در آن کدو تنبل ها نقاشی می شوند، مردم لباس های ترسناک به تن می کنند و سور و سات جالبی در شهر به پا می شود. احتمالا شما هم این موارد را درباره برگزاری جشن هالووین می دانستید. اما ما امروز می خواهیم درباره حقایقی صحبت کنیم که کمتر کسی در مورد هالووین می داند! با ما همراه باشید تا شما را با دانستنی ها جالب در مورد هالووین آشنا کنیم تا بتوانید درک بهتری از این جشن ترسناک و وهم آلود داشته باشید.

    هر-آنچه-در-مورد-هالووین-نمی-دانید

    1-از همان ابتدا برای درست کردن فانوس های هالووینی از کدو تنبل استفاده می شده است و دلیلش هم این بوده که حکاکی روی کدو تنبل آسان تر از حکاکی روی هر میوه یا هر شی دیگری بوده است.
    2-هزاران نفر در دنیا وجود دارند که فوبیای هالووین دارند و به شکلی بیمارگونه از هالووین و جشن مردگان به شدت ترس و واهمه دارند. جالب است که بدانید فوبیای هالووین یک نوع بیماری روحی تلقی می شود و افراد زیادی در گوشه کنار دنیا از آن رنج می برند!
    3-بزرگترین کدو تنبلی که تا به حال در دنیا یافت شده است، کدو تنبلی با وزن تقریبی 849 کیلوگرم بوده است!
    4-هالووین بعد از کریسمس دومین جشن بزرگ تجاری جهان به حساب می آید و از نظر تجاری و اقتصادی نقش مهمی در صنعت گردشگری کشورهای مختلف دارد و مبلغ زیادی در این روز توسط شرکت کنندگان خرج می شود.

    هالووین مهر پرواز

    5-کندی کورن نام نوعی آب نبات است که اصولا در جشن هالووین میل می شود. جالب است که بدانید مردم آمریکا به حدی عاشق کندی کورن هستند که در سال حدود 9000 تن کندی کورن خریداری می کنند!
    6-در هالووین نوعی سنت جالب برگزار می شود که تریک اور تریت نام دارد و بسیار شبیه به قاشق زنی است. نحوه برگزاری این رسم بدین شکل است که در شب هالووین بچه ها به درب خانه ها می روند تا از همسایه ها شکلات و شیرینی بگیرند. جالب است که بدانید که مارک شکلات محبوب هالووینی، اسنیکرز است! در واقع بیشتر مردم دنیا برای برگزاری جشن هالووین اسنیکرز خریداری می کنند!
    7-تخمین زده شده است که در سال 2012 حدود 8 میلیارد دلار در سراسر دنیا برای برگزاری جشن هالووین خرج شد! این مسئله در مورد سال های دیگر هم صدق می کند و در واقع هر سال چنین هزینه ای، شاید هم بیشتر، برای برگزاری هالووین صرف می شود.

    هالووین مهر پرواز 3

    8-همان طور که می دانید در جشن هالووین هر کسی یک لباس خاص به تن می کند و این لباس پوشیدن جزئی از سنت های برگزاری هالووین به حساب می آید. اما جالب است که بدانید پوشیدن هر نوع لباسی در هالووین مجاز نیست! مثلا در ایالت آباما در آمریکا ممنوع است که کسی در روز هالووین لباس کشیش به تن خود کند و خود را شبیه به کشیش ها نشان دهد!
    9-در هالیوود قانون عجیبی در مورد برگزاری هالووین وجود دارد که بر اساسش اگر کسی در جشن هالووین از برف شادی استفاده کند، 1000 دلار جریمه می شود!
    10-بر طبق افسانه ها، اگر شما در جشن هالووین یک عنکبوت را ببینید، در واقع روح یکی از عزیزانتان را دیده اید که در حال تماشای شماست!
    11-همان طور که گفته شد کندی کورن، آب نبات محبوب آمریکایی هاست و مصرف آن در آمریکا در روز هالووین به شدت بالا است. جالب است که بدانید روز قبل از هالووین یعنی 30 اکتبر روز ملی کندی کورن در آمریکا نام گذاری شده است.

    هالووین مهر پرواز 2

    12-همه کدو تنبل ها نارنجی نیستند! کدو تنبل ها می توانند سبز، سفید، قرمز یا حتی خاکستری هم باشند.
    13-گفته می شود که محل پیدایش هالووین ایرلند بوده است و این ایرلندی ها بوده اند که هالووین را به جهانیان معرفی کرده اند.
    14-مردم انگلستان بر این عقیده اند که اگر کسی در شب هالووین چشمش به یک گربه سفید بیفتد، بدشانسی به زندگیش سرازیر می شود!
    15-بر خلاف باور عموم تا به حال اتفاق نیفتاده است که کسی در شب هالووین داخل شیرینی ها و شکلات هایی که به بچه ها داده می شود، تیغ یا سم قرار بدهد!
    16-جالب است که بدانید در روز 28 اکتبر یعنی 3 روز قبل از جشن هالووین، بیشتر از هر روز دیگری در دنیا آب نبات فروخته می شود!
    برای رزرو تورهای لحظه آخری با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    هالووین مهر پرواز 4

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW