021-88507190

آیا می توانم هنگام تحصیل به عنوان دانشجوی بین المللی، به خارج از کانادا سفر کنم؟

راهنمای سفر ش.مافی 13 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرایط سفر به خارج از کانادا هنگام تحصیل

    مسافرت در زمانی که دانشجوی کانادا هستید و با ویزای دانشجویی در کانادا اقامت دارید، می تواند موضوعی گیج کننده باشد و بسیاری از دانشجویان از خود می پرسند که در کجا و در چه زمانی می توانند سفر کنند. پاسخ کوتاه به: آیا می توانم در هنگام تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی سفر کنم؟ بله با این حال، اجازه دانشجویی شما به عنوان یک سند مسافرتی کار نمی کند. این بدان معنی است که شما باید از قوانین مسافرتی که برای شما اعمال می شود، پیروی کنید. در اصل، شما می توانید کانادا را به دلخواه خود ترک کنید اما برای ورود مجدد به کانادا برای تکمیل تحصیلات خود به مستندات خاصی احتیاج دارید.
    بسته به کشور خود ممکن است به مسافرت های زیر نیاز داشته باشید:

    گذرنامه معتبر

    این را باید در نظر داشته باشید که اگرچه شما می توانید مستندات مناسبی برای سفر داشته باشید، اما این تضمین نمی کند که شما توانایی ورود مجدد به کانادا را داشته باشید. بنابراین، شما باید هرگونه مستندی را که لازم است ارائه دهید تا نشان دهد هنوز یک مجوز تحصیلی معتبر دارید که شرایط ورود  برای شما را برآورده می کنید.

    ورود به کانادا

    وقتی وارد کانادا می شوید، با یک افسر خدمات مرزی ملاقات خواهید کرد. افسر:
    بخواهید گذرنامه یا اسناد مسافرتی خود را ببینید از شما چند سوال می پرسند،اطمینان حاصل کنید که شرایط ورود به کانادا را رعایت کرده اید شما ممکن است ثابت کرده باشید که کانادا را در پایان مدت اقامت خود ترک خواهید کرد.

    سفر هنگام تحصیل در کانادا

    به چه مدارکی هنگام ورود مجدد به کانادا نیاز داریم 

    برای اثبات ورود به کانادا ممکن است به مدرسه یا مرکز آموزشی شما نیاز داشته باشد. اگر به مدرک ورود نیاز دارید، اطمینان حاصل کنید که یک افسر خدمات مرزی گذرنامه خود را قبل از ترک گمرک کانادا تمبر کند. همچنین ممکن است بتوانید از یک کیوسک بازرسی اولیه برای تمبر گذرنامه خود استفاده کنید.

    مدارک مورد نیاز

    وقتی با افسر خدمات مرزی ملاقات می کنید، ممکن است مجبور شوید آنها را نشان دهید:

    • گذرنامه معتبر یا سند مسافرتی
    • نامه معرفی دفتر ویزا هنگام تأیید مجوز تحصیل شما، این نامه شماره مرجع مجوز شما را دارد، که ما برای صدور مجوز تحصیلی شما از آن استفاده می کنیم
    • کپی نامه معتبر پذیرش از مدرسه یا دانشگاه شما
    • اثبات مبلغ کافی برای حمایت از خود در طول مدت اقامت در کانادا
    • نامه های مرجع یا مدارکی دیگر که دفتر ویزا به شما گفته است تا بیاورید و یا مجوز معتبر سفر الکترونیکی (eTA) یا 
    • ویزای بازدید کننده (ویزای اقامت موقت)
    • اگر یک ETA معتبر داشته باشید، به گذرنامه ای که قبلاً برای اجازه تحصیل خود درخواست کرده اید، مرتبط می شود
    • كودكان زير 18 سال بايد با آنها شناسايي معتبر داشته باشند. مدارکی که کودک خردسال باید ارائه کند بستگی به این دارد که کودک به تنهایی سفر می کند یا با کسی ارتباط دارد. 

    مدارک و اسناد خود را قبل از سفر چک کنید 

    این موارد و سایر برگه های ارزشمند، پول و چک های مسافرتی را همیشه با خود حمل کنید. آن ها را در چمدان های مورد بررسی خود قرار ندهید. شما ممکن است در صورت از دست رفتن هر یک از مدارک خود، اجازه ورود به کانادا را از دست بدهید.
    برای بازگشت مجدد به کانادا، به اسناد مناسب نیاز دارید، بنابراین قبل از سفر حتماً تاریخ انقضاء سند خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را تمدید کنید. اگر در خارج از کانادا اجازه تحصیل منقضی شود، قبل از سفر باید با یک مشاور بین المللی دانشجویی صحبت کنید. می توانید در خارج از کانادا درخواست اجازه تحصیل اولیه جدید (نه تمدید اجازه تحصیل) بدهید، اما بسته به موقعیت مکانی شما ممکن است طولانی تر شود. بهتر است در هنگام پردازش سند مهاجرت، از کانادا خارج نشوید، به خصوص اگر سند فعلی شما در خارج از کشور منقضی شود شرایط ورود شما بسیار سخت می شود.

    وجوه شما مورد بررسی قرار می گیرد 

    اگر با بیش از 10،000 دلار کانادا وارد کانادا شدید، باید به افسر مرزی بگویید. اگر این کار را نکنید، ممکن است شما را جریمه و بودجه شما را تصرف کنند.

    شرایط اجازه تحصیل شما

    به عنوان دارنده مجوز تحصیل در کانادا، تعدادی شرط وجود دارد که باید آنها را برآورده کنید. اگر این شرایط را برآورده نکنید، ممکن است وضعیت دانشجویی و مجوز تحصیل خود را از دست دهید. همچنین ممکن است مجبور شوید کانادا را ترک کنید. دریابید که شرایط اجازه تحصیل شما چیست و اگر آنها را برآورده نکنید چه می تواند اتفاق بیفتد.

    نکته : به یاد داشته باشید اجازه تحصیل شما ویزا نیست.

    تحصیل در کانادا

    آیا به تحصیل در کانادا علاقه مند هستید؟

    اگر چنین است، امروز با مهرپرواز تماس بگیرید. همه پرونده های ما توسط متخصصین مجرب و باتجربه مهاجرت انجام می شود. این متخصصان متشکل از وکلا، مشاورانی هستند که از بالاترین استانداردهای خدمات مشتری پشتیبانی می کند. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات اخذ ویزای تحصیلی، ویزای تحصیلی، ویزا شنگن و کلیه خدمات گردشگری در خدمات شما همراهان گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW