021-88507190

چیز هایی که باید قبل از سفر درباره مجارستان بدانید

راهنمای سفر ش.مافی 14 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مهم ترین چیز های برای سفر به مجارستان باید بدانید 

    با وجود محبوبیت کشور مجارستان میان گردشگران، ولی این کشور آن چیزی که از بیرون مجارستان به نظر نمی‌رسد، نیست و  مکان راحتی برای سفر نمی باشد. فکر می‌کنم برای بسیاری از مردم، وقتی به مجارستان سفر می‌کنند، مطمئن نیستند که انتظار چه چیزی را داشته باشند. این ممکن است بخشی از آن باشد چرا که یک کلیشه ساده وجود ندارد که بر روی آن تمرکز کنند، آن می تواند غذا، تاریخ یا فرهنگ باشد. این سطح از راز را می توان برای برخی از افراد در نظر گرفت، اما برای بسیاری از مردم آن می‌تواند خارج از محدوده باشد. بنابراین شما باید انتظار هر چیزی را در این کشور داشته باشید و در هنگام بازدید از مجارستان، چیزهایی هستند که فکر می‌کنم قبل از رفتن حتما باید بدانید.
    مردم مجارستان به عنوان فرد درون‌گرا تلقی می‌شوند. آن‌ها اساسا دوستانه، مودب، و معمولا روشنفکر هستند، اما به راحتی با افراد غریبه ارتباط برقرار نمی کنند و اعتماد کردن در آن ها سخت می باشد. آن‌ها همچنین بسیار ساده هستند و به ندرت نارضایتی خود را پنهان می‌کنند. اگر از چیزی بدشان بیاید، خیلی زود بروز می دهند. به شما اجازه خواهند داد که با او آشنا شوید. بسیاری از مجارستانی ها، به افراد خارجی با تردید نگاه می کنند و تمایل دارند نسبت به کسانی که نمی‌دانند مشکوک باشند. بخشی از دلیلش سد زبان است. سیستم آموزشی آن‌ها همانند دیگر کشورهای اروپایی خوب نیست، بنابراین مردم کم‌تر به زبان‌های خارجی صحبت می‌کنند. بر خلاف رومانیایی‌ها، که خیلی گرم به نظر می‌رسند و به خارجی‌ها خوش آمد می‌گویند. مجارستانی ها شما را دور نگه می داند تا شما را بشناسند و بتوانند به شما اعتماد کنند، زمانی که اعتماد آن ها را جلب کردید، می توانید وفادار ترین افرادی که داشته اید را در مجارستانی ها ببنید. 

    پرچم کشور مجارستان

    مجارستانی ها بسیار به میراث خود افتخار می‌کنند 

    ناسیونالیسم در مجارستان بسیار زیاد است. بیشتر مجارها، به خصوص نسل قدیمی‌تر، به کشورشان افتخار می‌کنند. این به دلیل این واقعیت است که مجارستان به مدت صدها سال در اروپای مرکزی حکومت می‌کرد. مجارها سربازان شجاعی بودند که با نبرده‌ای بزرگ جنگیدند، اما تاریخ با آن‌ها جور نبود. آن‌ها بر این باورند که کشور آن‌ها هنوز یکی از قدرتمندترین ایالات در جهان خواهد بود، اما برای پیمان صلحی که در زیر آن مجارستان دو سوم خاک خود را از دست داده‌است. مجاری از طریق تحولات بزرگ اقتصادی و بسیاری از آن‌ها، حتی متخصصانی مانند دکترها، اساتید و غیره زندگی کرده‌اند و نمی‌توانند به اندازه خارجی‌ها هزینه داشته باشند. این به نوعی حس غرور آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اگرچه آن‌ها به طور پنهانی فرهنگ و تمدن غرب را تحسین می‌کنند، اما حاضر نیستند جلوی هر کسی خم شوند.
    سفر به مجارستان این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای مجارستان مهرپرواز آغاز نمایید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی کشور مجارستان در خدمت شما عزیزان می باشد.

    مجارستانی ها دلایل خوبی دارند که به خودشان افتخار کنند

    حقیقت این است که مجارستانی ها دلایل خوبی دارند که به کشورشان افتخار کنند. مجارستان دارای یکی از بیش‌ترین تعداد مدال‌ها در هر سرانه ( ۴۸۲ مدال المپیک و بازی‌های تابستانه ) است. همچنین تیم‌های ورزشی عالی به ویژه در ورزش‌های چوگان، شمشیربازی، ژیمناستیک و کایاک دارد.
    مجارستان در طول تاریخ خود تعداد زیادی از ریاضیدانان، برندگان جایزه نوبل، آهنگسازان بزرگ ( Bela bartok، فرانز Liszt ) و هنرمندان را پرورش داده است. مجارها همچنین صنایع را در سراسر جهان تحت‌تاثیر قرار داده‌اند. برای مثال، بنیانگذاران هر دو شرکت پارامونت و فاکس ریشه‌های مجارستانی دارند. همچنین، rno Rubik ، یک استاد معماری در بوداپست (مجارستان) سازنده مکعب مشهور روبیک است. حتی جادوگر مشهور " هری هودینی " از تبار مجارستان بود. اما مهم تر از همه، مجارستانی ها به این واقعیت که هنوز در اطراف هستند افتخار می کنند. آن ها با داشتن تعداد زیادی دشمن و متحد بسیار اندک، محاصره شده توسط ملل با زبان و فرهنگ بسیار متفاوت، آن ها توانستند بیش از 1000 سال فرهنگ و هویت خود را حفظ کنند.

    حقیقت جالب درباره معرفی و اسم مجارستانی ها 

    مجارستانی ها برای معرفی خود اول نام خانوادگی خود را می گویند. واقعیت های کاملی در مورد مجارستان وجود دارد که شما را شگفت زده می کند. یکی از آنچه که جالب دیدم سفارش نام بود. وقتی مجارستان خود را معرفی کنند، نام خانوادگی خود را ابتدا می گویند. به عنوان مثال، آنها می خواهند: "گلفی لازلو واگیوک"، به معنای "من گلفی، لازلو" هستم (نام خانوادگی گلف است). این بسیار گیج کننده است، مگر اینکه از ترتیب نام مطلع باشید.

    نمای زیبا از کشور مجارستان

    غذا مساله‌ای جدی است که نباید سرسری گرفته شود

    مجاری توسط غذا هدایت می‌شوند. غذا روحیه و آسایش یک قلب شکسته را بالا می‌برد. غذا با بحث‌های سیاسی همراه است، یک معامله تجاری را به پایان می‌رساند و یا به جشن گرفتن یک رویداد شاد کمک می‌کند. حتی ممکن است بیماری را علاج کند ! در مجارستان، غذا فرهنگ است. ان‌ها در مورد غذای بعدی خود فکر می‌کنند : " Mit kapunk ebedre ؟ " ( برای ناهار چی ؟ نهار یکشنبه مقدس است و تقریبا همیشه یک رویداد سه‌جانبه است. شما احتمالا سوپ دارید، سپس یک مسیر اصلی ( معمولا گوشت در پیاز، سیر و paprika، همراه با ترشی یا کلم ترش است و در تخم‌مرغ پخته می‌شود ). شما همیشه با صحرا به پایان خواهید رسید، که می‌تواند از strudel، تا پنکیک، کیک گردوی یا کیک شکلاتی، متفاوت باشد. رستوران‌های مجاری لاتینی بخشی از زندگی روزمره در مجارستان هستند که حتی خطرات جنگ یا فروپاشی اقتصاد نمی‌تواند میز های خود را خالی نگه دارد!

    آداب و رسوم مجارستانی ها در صرف غذا

    وقتی مجاری ها شما را برای صرف غذا به خانه خود دعوت می‌کنند، به شما چند بشقاب غذای خاص خواهند داد. شما انتظار دارید که همه آن‌ها را امتحان کنید،  بنابراین وعده های کوچکی مصرف کنید. شروع به غذا خوردن قبل از میزبان یا مهماندار، حریص و بیمارگونه تلقی می شود. همچنین، سیاست و کسب و کار مکالمه خوبی محسوب نمی شود.

    مجاری نمی‌تواند بدون paprika و خامه ترش زندگی کند 

    در کنار موضوع غذا، دو جز وجود دارد که مجاری به هر غذایی اضافه می‌کنند : paprika و خامه ترش. پاپریکا مجارستان یا "طلای سرخ" بخشی اساسی از غذاهای مجارستان است و این طعم غالب غذاهای آن ها است. پاپریکا را در هر میز رستوران به عنوان چاشنی، کنار شاخه های نمک و فلفل پیدا خواهید کرد.
    هنگامی که از مجارستان دیدن می‌کنید، شما بلافاصله ترشی را تشخیص خواهید داد. مجارستانی ها عاشق خامه می باشند. آن‌ها تقریبا همه چیز، حتی روی نان، آن را می‌ریزند. مجارستانی ها خامه را با پیاز، خیار، با سیب‌زمینی و بله، حتی با دسر می‌خورند.

    پاپریکا طلای سرخ مجارستان

    زبان مجاری و مشکلات آن برای گردشگران 

    زبان مجارستانی ها دشوار می باشد باور کنند که شما نمی توانید زبان آنها را یاد بگیرید. برای بازدید از بوداپست نیازی به صحبت مجارستانی ندارید. انگلیسی در بیشتر مکان های توریستی مانند موزه ها، هتل ها، کافه ها و رستوران ها صحبت می شود. اما اگر به خارج از منطقه توریستی سفر می کنید، احتمال کمی وجود دارد که بتوانید با انگلیسی (یا هر زبان دیگری با این نشانه) کنار بیایید. اگر واقعاً گمشده باشید، ممکن است یک زن و شوهر جوان پیدا کنید که در تلاشند که شما راهنمایی کنند اما این در مورد آن است. در خارج از مغازه های توریستی، شما نمی توانید چیزی بخرید، مگر اینکه چند کلمه مجارستانی را بدانید.
    در مجارستانی زبان آسانی برای یادگیری نیست و برای هرکسی که سعی در یادگیری آن داشته باشد، چالشی خواهد بود. به همین دلیل مجارستانی ها از افرادی که زبان آن ها را یاد می گیرند بسیار قدردانی می کنند یا حداقل سعی می کنند چند کلمه را بگویند.

    آداب و رسوم در مجارستان 

    آداب و رسوم مجارستان بسیار شبیه کشورهای اروپایی است. دست دادن یک سلام عادی است، اما آقایان باید همیشه صبر کنند تا یک خانم دست بدهد. شما هنوز نسل پیرتر را خواهید دید که به عنوان خوشامدگویی یا بوسیدن دست ladie تعظیم می‌کنند. اگر برای یک وعده غذایی به خانه مجارستانی دعوت شود، یک جعبه شکلات، گل و یا یک نوشیدنی غربی بیاورید. وقتی که دیر برسید بی‌ادبی تلقی می‌شود. در اغلب موارد انتظار می‌رود که شما ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر در مهمانی حاضر شوید.

    چیزهایی که شما هرگز نباید به یک مجارستانی بگویید

    مجارستانی ها به نوشیدنی و روحیه خود بسیار افتخار می کنند. تعجب، تعجب! آیا چیزی در مورد خودشان وجود ندارد که به آن ها افتخار نکند؟ امتناع از نوشیدن یک تیر پولینکا هنگام عرضه یکی از آن ها، یا گفتن به یک مجارستانی که شما نوشیدنی مجارستان را دوست ندارید، مطمئناً جرم بزرگی محسوب خواهد شد. مجارستانی ها به غذاهای خود افتخار می کنند، بنابراین رفتن به کشورشان و نخوردن غذای محلی قطعاً باعث عدم پذیرش شما خواهد شد.

    نمای زیبا از کشور مجارستان
    مهرپرواز با ارائه ویزا مجارستان در خدمت شما عزیزان می باشد. سفر خود به مجارستان را با ما تجربه نمایید. مهرپرواز با ارائه تور و بلیط هواپیما مجارستان در خدمت شما عزیزان می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW