021-88507190

نکات مهم در سفرهای بین المللی در ایام نوروز

راهنمای سفر ش.مافی 29 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برای داشتن یک سفر هیجان انگیز، عاقلانه است که در مورد سفر خود برنامه ریزی نمایید و اطلاعات کافی در مورد مقصدی که می خواهید بروید داشته باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در سفرهای نوروزی به این نکات توجه نمایید 

    شما هیجان زده هستید که برای تعطیلات نوروز خود، به یک مقصد جدید می روید، اما برای داشتن یک سفر هیجان انگیز، عاقلانه است که در مورد سفر خود برنامه ریزی نمایید و اطلاعات کافی در مورد مقصدی که می خواهید بروید داشته باشید. ولی بعضی از نکات برای همه ی مقاصد سفرهای بین الملی شما یکی می باشد و شما باید برای سفر خود برنامه ریزی نمایید تا بتوانید یک سفر خوب و خاطره انگیز را در تعطیلات بهار پشت سر بگذارید.  

    سفر در تعطیلات نوروز

    اطمینان حاصل کنید که گذرنامه و ویزا شما دارای اعتبار باشد 

    بیشتر کشورها اقتضا می کنند که گذرنامه شما پس از شش ماه از بازگشت شما اعتبار داشته باشد. گذرنامه خود را حداقل نه ماه قبل از انقضای آن تمدید كنید. تاریخ انقضا گذرنامه خود را هم اکنون بررسی کنید و در صورت نیاز به تمدید، برای آن اقدام نمایید. اگر قصد اجاره اتومبیل یا رانندگی در مقصد خود را دارید، شما باید گواهینامه بین المللی الزامی داشته باشید و اگر ندارید می توانید برای آن اقدام کنید. همچنین برای امنیت از صفحه گذرنامه و ویزای خود عکس داشته باشید تا اگر به هر دلیل آن را گم کردید، عکس آن را داشته باشید.

    واکسیناسیون را قبل از سفر خود را حتما انجام دهید  

    برای اطلاع از اطلاعات بهداشتی و واکسیناسیون در مورد مقصد، می توانید در وب سایت  کنترل و پیشگیری از بیماری ها اطلاعات کافی بدست آورید. برای محافظت بیشتر، شما باید شش هفته قبل از عزیمت به سفر واکسن خود را بزنید. اگر به کشوری سفر می کنید که بیماری در آن شایع است، با یک متخصص طب مسافرتی مشورت کنید.
    حتما قبل از سفر خود در مورد داروهای ممنوعه برای سفر در مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید چون در اکثر کشورها بردن داروهای غیر قانونی است و شما برای حمل داروی خود باید مجوز از پزشک متخصص و نسخه درمانی خود داشته باشید وگرنه در سفر دچار مشکلات فراوانی خواهید شد. اگر سفر شما طولانی مدت است، برای سفر خود بیشتر دارو همراه داشته باشید چون گرفتن نسخه و تهیه دارو در کشور ها بسیار سخت می باشد.

    لوازم مورد نیاز در سفر

    خرید بیمه مسافرتی

    این احتمال وجود دارد که شما در هنگام مسافرت به خارج از کشور، بیمه درمانی شما را تحت پوشش قرار ندهد. بسته به جایی که می خواهید، خرید بیمه پزشکی و بیمه اورژانس پزشکی را در نظر بگیرید. بیمه های مسافرتی خدمات خوبی به مسافران ارائه می دهد و اگر مشکلی در سفر برای شما پیش بیاید چه درمانی چه خسارتی به شما پرداخت می شود. برای سفر خود با تور نوروز 1401 حتما، بیمه مسافرتی دریافت نمایید.

    چمدان خود را با دقت برای سفر خود ببندید 

    به غیر از لوازم الکترونیکی لازم، اشیاء با ارزش را با خود همراه نکنید. جواهرات گران قیمت می توانند سارقانی را که متخصص در هدف قرار دادن گردشگران هستند جذب کنند. اگر اشیاء با ارزش را در سفر با خود می برید، همیشه در حمل آن دقت نمایید و اگر در هتل نگه میدارید در جای امنی قرار دهید.
    قبل از خروج از کشور، از کیف پول خود موارد غیر ضروری مانند کارت های اعتباری که در سفر نمی توانید از آن استفاده کنید را، خالی کنید. برای هر کیف خود از برچسب های چمدان استفاده کنید. نام، آدرس و شماره تلفن خود را در داخل و خارج از چمدان خود قرار دهید. قفل های تأیید شده توسط اداره امنیت حمل و نقل را خریداری کنید و همیشه چمدان خود را قفل کنید. هرگز اشیاء با ارزش را در چمدان های مورد بررسی خود قرار ندهید و بعد از گذر از امنیت با دقت بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز همه اشیاء با ارزش شما در کیف های شما هستند.

    درباره کشور مقصد اطلاعات لازم را کسب کنید

    دانستن همیشه بهتر از ندانستن است. همیشه در مورد مقصدی که قرار است به آن سفر کنید اطلاعات کسب نمایید. هرچه بیشتر درباره تاریخ و آداب و رسوم کشورهای مقصد خود آگاهی داشته باشید، از سفر خود لذت خواهید برد و از آن بهره مند خواهید شد. بعضی از کشور ها آداب و قانون های خود را دارند بهتر است در مورد آن ها اطلاع داشته باشید تا در آن کشور دچار مشکل نشوید. بیاموزید که چگونه عبارات ساده را به زبان مقصد خود بگویید، مانند "با تشکر" و "صبح بخیر".
    مهرپرواز بهترین ها در سفر برای شما می خواهد و دوست دارد یک خاطره خوب در سفرهای نوروزی برای شما رقم بزند. 

    تصویری از یک مرد با چمدان

    آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری، ارائه تورهای نوروز 1401، رزرو هتل خارجی، رزرو بلیط هواپیما و کلیه خدمات در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW