021-88507190

همه چیز درباره سفر به مسکو در فصل زمستان

گردشگری م.مقیمی 12 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اصولا کسانی که از سرما فراری هستند و فقط به دنبال سفر در زمان های گرم سال هستند، این شانس را از دست می دهند تا شگفتی های شهری مثل مسکو را در فصل زمستان ببینند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای سفر به مسکو در فصل زمستان

    اصولا کسانی که از سرما فراری هستند و فقط به دنبال سفر در زمان های گرم سال هستند، این شانس را از دست می دهند تا شگفتی های شهری مثل مسکو را در فصل زمستان ببینند! شاید برایتان باورش سخت باشد، اما پایتخت زیبای روسیه یعنی شهر مسکو، در فصل زمستان زیباتر از همیشه می شود و وقتی که دمای هوای آن از مرز 0 درجه سانتیگراد عبور می کند، تازه زندگی در آن جریان پیدا می کند! مطمئن باشید که منظره باشکوه کلیسای سنت باسیل با آن گنبدهای رنگارنگش زیر بارش برف، به قدری زیبا است که خودش به تنهایی، سفر شما را به مسکو در فصل زمستان توجیه می کند. از اینکه بگذریم، سفر به مسکو در فصل زمستان، ارزان تر از همیشه برایتان تمام می شود و این دلیلی است که پای خیلی از توریستان را در فصل زمستان به مسکو می کشاند! به هر حال اگر شما هم به هر دلیلی تصمیمتان را برای سفر زمستانی به مسکو گرفته اید، با ما همراه باشید و این راهنمای سفر به مسکو در فصل زمستان را مطالعه کنید تا با دیدی بازتر قدم در این سفر هیجان انگیز و به یادماندنی بگذارید.

    راهنمای سفر به مسکو در فصل زمستان

    آب و هوای مسکو در فصل زمستان

    مسکو از آن شهرهایی نیست که شما بتوانید در آن آفتاب بگیرید و در پایان سفر ببینید که رنگ پوستتان چند درجه تغییر پیدا کرده است! واقعیتش این است که سرمای مسکو در فصل زمستان به قدری زیاد است که تا مرز استخوان هایتان نفوذ می کند، اما قسمت جالب ماجرا این است که همین سرمای هواست که سفر زمستانی به مسکو را هیجان انگیز می کند! محض اطلاعتان، بهتر است که بدانید میانگین دمای مسکو در ماه دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی) حدود 2.7- درجه سانتیگراد است، این دمای میانگین در ماه ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) به 5- درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند و بعد دوباره در ماه فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) به 3.3- درجه سانتیگراد افزایش پیدا می کند. البته همان طور که گفته شد، این اعداد نشانه دمای میانگین هستند و ممکن است که در بعضی از روزها و بعضی از ساعت ها، دمای مسکو از این ها بسیار کمتر باشد. این را در خاطر داشته باشید که اصلا در مسکو عجیب نیست که دمای هوا در فصل زمستان، پایین تر از 10- درجه سانتیگراد برسد و از طرفی، برودت ناشی از عبور بادهای شدید زمستانی از روی برف و یخ نشسته در مسکو نیز زیاد است و به خاطر همین موارد هم هست که شما باید برای سفر به مسکو در فصل زمستان، لباس های مناسب به همراه داشته باشید. 

    آب و هوای مسکو در فصل زمستان

    لباس های مناسب برای سفر به مسکو در فصل زمستان

    به شما توصیه می کنیم که گرم ترین لباستان را برای سفر زمستانی به مسکو، در چمدانتان قرار دهید. حتما کلاه پشمی، جوراب های ضخیم، شال های بافتنی و یک جفت دستکش گرم همراه خود داشته باشید و حتما یک کت گرم و یک جفت بوت گرم و ضد آب نیز در چمدانتان قرار دهید. این را یادتان باشد که در سفر زمستانی به مسکو، خوشتیپ بودن از درجه دوم اهمیت برخوردار است و مهم این است که در طول سفر گرم بمانید.

    رویدادها و فستیوال های هیجان انگیز زمستانی در مسکو

    تقویم زمستانی مسکو پر از رویدادهای فرهنگی جالب و هیجان انگیز است. رویدادهایی که توریستان فرصت شرکت در آن ها را، در هیچ فصل دیگری به جز زمستان پیدا نمی کنند و این یکی از مواردی است که باعث جذاب تر شدن سفر به مسکو در فصل زمستان می شود. اولین رویداد زمستانی در مسکو مربوط به فستیوال زمستانی روسیه می شود که یک ماه به طول می انجامد و از اواسط ماه دسامبر شروع می شود. این جشن هیجان انگیز زمستانی در لوکیشن های متفاوتی در مسکو مثل پارک ایزمایلو و میدان انقلاب مسکو برگزار می شود و یک عالمه برنامه تفریحی در طول آن تدارک دیده می شود که از جمله آن ها می توان به نمایش مجمسه های ییخی و اجراهای رقص سنتی، اسکیت روی یخ و نمایشگاه های سنتی اشاره کرد.
    از این گذشته، جشن سال نو یکی از بزرگترین جشن های مسکو به حساب می آید و مشخص است که شما فقط با سفر به مسکو در فصل زمستان، می توانید در چنین رویداد جذاب و مهیجی شرکت کنید. برای شرکت در این جشن، هزاران نفر در کرملین مسکو جمع می شوند تا شروع سال جدید را همراه یکدیگر جشن بگیرند و به تماشای آتش بازی کرملین مسکو بنشینند. یک سری از افراد نیز در میدان سرخ مسکو جمع می شوند تا نمایش نور آن را تماشا کنند.
    جشن کریسمس هم یکی دیگر از جشن های زمستانی مسکو به حساب می آید که در روز 7 ژانویه (17 دی) تحت عنوان کریسمس ارتودوکسی روسیه برگزار می شود. هفته ای که بین روز سال نو میلادی و روز کریسمس قرار می گیرد، هفته استراحت مردم روسیه است و به خاطر همین هم مردم روسیه زمان خود را به وقت گذرانی با یکدیگر و درست کردن غذاهای سنتی اختصاص می دهند. توریستان هم سرگرم انواع و اقسام تفریحات زمستانی می شوند. یک نکته مهم اینکه، اگر شما هم خواستید در این هفته در مسکو اقامت داشته باشید، حتما باید ساعات کاری رستوران ها و فروشگاه های مسکو را بررسی کنید تا در زمان بسته بودنشان به آن ها رجوع نکنید. 
    جشن ماسلنتیسا هم یکی دیگر از جشن های جالب مسکو در فصل زمستان به حساب می آید. در حقیقت این جشن به نوعی وداع با فستیوال زمستانی مسکو به حساب می آید و در طول آن مردم سرگرم بازی و مسابقه می شوند و یک روز عالی را در میدان سرخ مسکو سپری می کنند.

    رویدادها و فستیوال های هیجان انگیز زمستانی در مسکو

    تفریحات زمستانی در سفر به مسکو در فصل زمستان

    گذشته از شرکت در فستیوال های زمستانی و امتحان کردن انواع غذاهای گرم و خوشمزه، تفریحات جذاب تری هم در مسکو وجود دارد که با تجربه آن ها، سفر زمستانی تان به مسکو جالب تر و به یادماندنی تر هم می شود. به شما توصیه می کنیم که اگر در فصل زمستان به مسکو سفر کردید، حتما اسکیت روی یخ را تجربه کنید. برای تجربه این تفریح زمستانی مهیج می توانید به پارک گورکی مسکو و یا هر کدام از پیست های دیگر مسکو که شمارشان به 50 عدد می رسد، مراجعه کنید.  
    همچنین می توانید چند ساعت عالی و تکرار نشدنی را در حمام های سنتی روسیه ای که با نام بانیا شناخته می شوند، سپری کنید و با این کار خودتان را گرم کنید و یا در برنامه های تفریحی جالب مسکو برای درست کردن آدم برفی شرکت کنید. جالب است که بدانید مردم مسکو از هر فرصتی در فصل زمستان برای تفریح استفاده می کنند. یکی از تفریحات آن ها این است که همراه یکدیگر، برف های پیاده روها را جمع کنند و یک ارتش از آدم برفی های بامزه درست کنند. جالب است که بدانید مردم روسیه این برنامه تفریحی را با نام "رژه آدم برفی ها" می شناسند و در طول آن یک عالمه آدم برفی در کنار هم درست می کنند. 
    گذشته از همه این ها، هر وقت که سردتان شد و احساس کردید که دوست دارید در یک محیط کاملا گرم تفریح کنید، می توانید به یکی از موزه های جالب و دیدنی مسکو بروید و چند ساعتی را به دیدن کلکسیون های جالب گالری های هنری و موزه های مسکو اختصاص دهید.
    با همه این ها چه کسی می تواند بگوید که مسکو در فصل زمستان بیش از حد سرد است و نباید در فصل زمستان به مسکو سفر کرد؟ به هر حال توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال تجربه چند روز عالی و بی تکرار هستید، حتما به شکل جدی تری به سفر زمستانی به مسکو فکر کنید و از کنار این فرصت ناب، ساده نگذرید!برای رزرو تور ارزان روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    تفریحات زمستانی در سفر به مسکو در فصل زمستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW