021-88507190

آب و هوای قونیه در 4 فصل سال و بهترین زمان سفر به قونیه

گردشگری م.مقیمی 28 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قونیه یکی از تاریخی ترین و رمزآلودترین شهرهای ترکیه است و آرامگاه مولانا، شاعر و فیلسوف ایرانی را در خود جای داده است و در آن جاذبه های گردشگری و تاریخی متعددی وجود دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به قونیه بر اساس شرایط آب و هوایی

    قونیه یکی از تاریخی ترین و رمزآلودترین شهرهای ترکیه است و آرامگاه مولانا، شاعر و فیلسوف ایرانی را در خود جای داده است و در آن جاذبه های گردشگری و تاریخی متعددی وجود دارد. به خاطر همین هم هست که مردم از سراسر جهان به قونیه سفر می کنند تا مراسم های زیبای دروایش قونیه را از نزدیک ببینند و بیشتر با بعد تاریخی کشور ترکیه آشنا شوند. قونیه شهری است که آب و هوای مدیترانه ای دارد و بدون اغراق می توان گفت که شما در هر فصلی از سال می توانید به قونیه سفر کنید. البته اگر به دنبال خلوتی باشید و از شلوغی خوشتان نیاید، بهتر است که فصل بهار و پاییز را برای سفر به قونیه انتخاب کنید. اگر هم دلتان می خواهد که بیشترین استفاده را از سفرتان به قونیه ببرید و شرایطی برایتان فراهم شود که در مراسم بزرگداشت مولانا شرکت کنید، باید ماه دسامبر (اواخر آذر ماه) و یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، 10 تا 17 دسامبر (19 آذر تا 26 آذر) را برای سفر به قونیه اتخاب کنید. البته این را هم بگوییم که قونیه تابستان های خوبی هم دارد و با همه این حرف ها می توان گفت که سفر به قونیه در هر فصلی از سال جذابیت های خاص خودش را دارد و این به سلیقه توریستان بر می گردد که چه ماهی از سال برای سفر به قونیه برایشان بهتر است. با این حساب، اگر تصمیم گیری در زمینه انتخاب زمان برای سفر به قونیه برایتان سخت شده است، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید تا آشنایی بیشتری با 4 فصل قونیه پیدا کنید و بتوانید بهترین زمان سال برای سفر به قونیه را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

    قونیه در فصل بهار (ماه های مارس تا می)

    ماه های مارس تا می تقریبا معادل با اواسط اسفند تا اواسط خرداد تقویم ما می شوند. حقیقت این است که فصل بهار فصل بسیار جذابی برای سفر به قونیه است و دلیلش هم این است که در این فصل است که سرمای قونیه پایان می گیرد و هنوز گرمای شدیدی هم در آن احساس نمی شود. میانگین دمای قونیه در فصل بهار، چیزی حدود 16 درجه سانتیگراد است و شب هایش هم کمی خنک تر از این هستند و این بدین معنا است که آب و هوای قونیه در فصل بهار بسیار معتدل و مطلوب است. البته این را هم بگوییم که در فصل بهار احتمال خیلی کمی هم برای بارش در قونیه وجود دارد. اگر می خواهید فصل بهار را برای سفر به قونیه انتخاب کنید، این را هم باید در نظر بگیرید که ماه اول بهار، ماه خلوتی قونیه به حساب می آید و کم کم از ماه های دوم و سوم، کمی به جمعیت توریستان قونیه اضافه می شود. البته هیچ وقت قونیه در فصل بهار به شلوغی فصل تابستان نمی رسد و همین مساله هم هست که باعث جذابیت قونیه در فصل بهار می شود. یک نکته دیگر در مورد سفر به قونیه در فصل بهار این است که در این فصل، هیچ جشنواره و فستیوال مشهور سالانه ای در قونیه برگزار نمی شود و شما باید به شرکت در کنسرت ها و اجراهای محلی اکتفا کنید. البته در عوض آن، این شکوفه های بهاری هستند که شهر قونیه را در فصل بهار از همیشه زیباتر می کنند و به نوعی جبرانی برای نبود فستیوال و جشنواره می شوند!

    قونیه در فصل بهار (ماه های مارس تا می)

    قونیه در فصل تابستان (ماه های ژوئن تا آگست)

    ماه های ژوئن تا آگست تقریبا معادل با اواسط خرداد تا اواسط شهریور تقویم ما می شوند. همان طور که گفته شد، فصل تابستان فصل شلوغی شهر قونیه است و به شما توصیه می کنیم که اگر حوصله شلوغی را دارید، این فصل از سال را برای سفر به قونیه انتخاب کنید. خوشبختانه باید بگوییم که قونیه در فصل تابستان خیلی گرم نیست و هنوز دمای هوا برای گشت و گذار مناسب است. میانگین دمای قونیه در فصل تابستان، حدود 25 درجه سانتیگراد است و گاهی اوقات دمای هوا در طول شب به 10 درجه سانتیگراد هم می رسد. گذشته از این، احتمال بارش در قونیه در فصل تابستان وجود ندارد و از این نظر نیز می توان گفت که فصل تابستان فصل خوبی برای سفر به قونیه است. جالب است که بدایند جشنواره بین المللی خواجه ملا نصرالدین نیز هر ساله در ماه جولای و یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم 5 تا 10 جولای (14 تیر تا 19 تیر) در قونیه برگزار می شود که شرکت در این مراسم نیز در نوع خودش تجربه جالب است.

    قونیه در فصل تابستان (ماه های ژوئن تا آگست)

    قونیه در فصل پاییز (ماه های سپتامبر تا نوامبر)

    ماه های سپتامبر تا نوامبر تقریبا معادل با اواسط شهریور تا اواسط آذر تقویم ما می شوند. این فصل هم فصل خلوتی قونیه به حساب می آید و توریستان کمتری در قونیه دیده می شوند. در ماه اکتبر که ما دوم پاییز تلقی می شود، می توانید انتظار این را داشته باشید که میانگین دمای هوای قونیه در طول روز، حدود 20 درجه سانتیگراد بشود و غروب ها نیز کمی باد خنک در شهر بوزد. این را هم بگوییم که در فصل پاییز، چیزی حدود 2 تا 3 سانتی متر باران در طول هر ماه می بارد که آنقدرها زیاد نیست و خللی در گردش در شهر ایجاد نی کند. جالب است که بدانید بازی های جاولین که یک رویداد ورزشی ترکیه ای است، هر سال در ماه سپتامبر در قونیه برگزار می شود. این رویداد مربوط به مسابقات اسب سواری می شود و تماشای آن معمولا برای توریستان جالب است.

    قونیه در فصل پاییز (ماه های سپتامبر تا نوامبر)

    سفر به قونیه در فصل زمستان (ماه های دسامبر تا فوریه)

    ماه های دسامبر تا فوریه تقریبا معادل با اواسط آذر تا اواسط اسفند تقویم ما می شوند. در طول این فصل، هوای قونیه سرد می شود و حتی می تواند تا زیر 0 درجه سانتیگراد هم برود. این را هم بهتر است که بدانید که بعضی از روزهای قونیه در طول فصل زمستان، ممکن است که برفی و یا بارانی هم بشود و همین مساله هم باعث می شود که توریستان کمتری، فصل زمستان را برای سفر به قونیه انتخاب کنند. البته این مساله یک پیامد مثبت هم برای توریستان دارد! چراکه به خاطر کم بودن تعداد توریستان در قونیه، سفر به قونیه در این فصل ارزان می شود و اگر این فصل را برای سفر به قونیه انتخاب کنید، احتمالا با یک سری تخفیف ها در شهر رو به رو خواهید شد. البته این خلوتی و ارزانی که از آن صحبت می کنیم، مربوط به زمان بعد از برگزاری مشهورترین فستیوال قونیه یعنی جشنواره بزرگداشت مولانا می شود. این جشنواره هر ساله در ماه دسامبر که ماه اول زمستان است، برگزار می شود و به خاطر همین رویداد هم توریستان زیادی از سراسر جهان به قونیه سفر می کنند. به هر حال اگر شما هم دلتان می خواهد که در جذاب ترین فستیوال قونیه شرکت کنید و مراسم جذاب جشنواره بزرگداشت مولانا را از نزدیک ببینید، باید 19 آذر تا 26 آذر را برای سفر به قونیه انتخاب کنید. جالب است که بدانید این تاریخ بر اساس تقویم میلادی، اوایل فصل زمستان به حساب می آید و به خاطر همین هم هست که ما تاریخ برگزاری این جشنواره را در بخش زمستان این مطلب درج کرده ایم.برای رزرو تور ارزان قونیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    سفر به قونیه در فصل زمستان (ماه های دسامبر تا فوریه)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW