021-88507190

زیباترین ساختمان های آینه ای دنیا

گردشگری م.مقیمی 30 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ساختمان ها می توانند با هر شکل و شمایلی ساخته شوند و باعث زیباتر شدن و یا زشت تر شدن محیط اطرافشان شوند. ساختمان ها می توانند یک ساختمان ساده باشند و یا به نماد شهر تبدیل شوند و یا نقش یک جاذبه گردشگری و یا حتی یک اثر هنری را ایفا کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    زیباترین ساختمان های آینه ای دنیا

    ساختمان ها می توانند با هر شکل و شمایلی ساخته شوند و باعث زیباتر شدن و یا زشت تر شدن محیط اطرافشان شوند. ساختمان ها می توانند یک ساختمان ساده باشند و یا به نماد شهر تبدیل شوند و یا نقش یک جاذبه گردشگری و یا حتی یک اثر هنری را ایفا کنند. امروز می خواهیم یک سری از زیباترین ساختمان های دنیا را به شما نشان دهیم که همگی شان با استفاده از آینه ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که منظره اطراف در آن ها انعکاس پیدا می کند. با ما همراه باشید!

    ساختمان سراب (Mirage) در کالیفرنیا

    ساختمان سراب، ساختمانی است که تماما از آینه ساخته شده است و به خاطر همین هم محیط اطرافش در آن بازتاب پیدا می کنند و شاید به همین دلیل هم باشد که نام سراب را برای آن انتخاب کرده اند. چراکه این ساختمان کاملا نامرئی به نظر می رسد و از دور نمی توان واقعی بودن یا نبودن آن را متوجه شد. 

    ساختمان سراب (Mirage) در کالیفرنیا

    ساختمان پیش ساخته آینه ای او او دی

    یک سری ساختمان های آینه ای توسط کمپانی او او دی به صورت پیش ساخته تولید می شوند که در هر جایی قابلیت نصب دارند. این ساختمان ها نمای کاملا آینه ای دارند و در هر جایی که نصب شوند، با بازتاب محیط اطرافشان به یک اثر هنری تبدیل می شوند. هر کدام از این واحدهای پیش ساخته آینه ای، مساحتی حدود 18.5 متر مربع دارند و در آن ها یک تخت خواب، یک حمام و یک آشپزخانه کوچک وجود دارد و قیمتشان هم چیزی حدود 36،000 دلار است.

    ساختمان پیش ساخته آینه ای او او دی

    ساختمان آینه ای لوسید استید (Lucid Stead) در کالیفرنیا

    یک کلبه چوبی در کالیفرنیا وجود دارد که حدودا 70 سال پیش ساخته شده است. جالب است که بدانید این ساختمان تا همین چند سال پیش آینه ای نبوده است، اما هنرمندی به نام فیلیپ کی اسمیت (Phillip K. Smith) چند آینه به نمای آن اضافه کرد تا تصاویر از صحرای اطراف روی نمای آن انعکاس پیدا کند و این کلبه به شکل بهتری با محیط اطرافش هماهنگ شود. او حتی چند نور ال ای دی نیز به درب های و پنجره های آینه ای این کلبه اضافه کرد که در طول شب، رنگ های نئونی دارند و زیبایی کلبه را دوچندان می کنند. جالب است که بدانید این هنرمند با همین کارهای ساده توانست این کلبه معمولی را به یکی از زیباترین ساختمان های آینه ای جهان تبدیل کند.

    ساختمان آینه ای لوسید استید (Lucid Stead) در کالیفرنیا

    خانه آینه شکسته در استرالیا

    این خانه را هنرمندان یک استودیو استرالیایی طراحی کرده اند. این خانه در مرکز تاریخی شهر گراز استرالیا واقع شده است و به خاطر همین هم معمارانش نمای آن را آینه ای طراحی کرده اند تا تصویری از ساختمان های تاریخی اطراف در نمای آن منعکس شوند. در واقع معماران این ساختمان نمی خواسته اند که با ساختن یک ساختمان با نمایی پیچیده، نظم تاریخی این منطقه را از بین ببرند و با طراحی نمای ساده و آینه ای این ساختمان، ارادتشان را به ساختمان های تاریخی اطراف نشان داده اند و زیبایی ساختمان های اطراف را دوچندان کرده اند.

    خانه آینه شکسته در استرالیا

    مکعب آینه ای در سوئد

    برای ساختن این مکعب آینه ای از فریم های آلومینیومی و دیوارهای شیشه ای با انعکاس بالا استفاده شده است. این ساختمان که به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های آینه ای جهان شناخته می شود، ساختمانی است که در سال 2010 در سوئد و حول تنه یک درخت در ملک هتلی به نام تری هتل سوئد ساخته شده است. در واقع این ساختمان آینه ای یکی از اتاق های این هتل است که برای اقامت دو نفر مناسب است و مهمانان آن می توانند با اقامت در آن، از تماشای چشم انداز اطراف لذت ببرند.

    مکعب آینه ای در سوئد

    سکوی Invisible Portal در اکوادور

    این سازه در که در سال 2016 ساخته شده است، در واقع یک سکوی آینه ای برای کوهنوردانی است که به دنبال جایی برای استراحت موقت هستند. این سکو در یک مسیر کوهنوردی در کوهستان های آندس ساخته شده است و در واقع یک سازه چوبی دارد که با یک سری پانل آینه ای پوشیده شده است که به خوبی محیط اطراف را در خودشان انعکاس می دهند.برای رزرو تورهای خارجی به وب سایت مهرپرواز مراجعه بفرمایید.

    سکوی Invisible Portal در اکوادور

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW