021-88507190

درباره شهر زیرزمینی درینکویو در کاپادوکیا

گردشگری م.مقیمی 11 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
همه ما وقتی بچه بودیم، دلمان می خواست فکر کنیم که یک کاشف واقعی هستیم و ماجراجویی در خون مان است! آن زمان ها، دلمان می خواست که فکر کنیم هر مسیری ما را به یک جاده باستانی می برد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    درباره شهر زیرزمینی درینکویو در کاپادوکیا

    همه ما وقتی بچه بودیم، دلمان می خواست فکر کنیم که یک کاشف واقعی هستیم و ماجراجویی در خون مان است! آن زمان ها، دلمان می خواست که فکر کنیم هر مسیر جنگلی ما را به یک جاده باستانی می برد، هر سنگی که پیدا می کنیم، یک جواهر قیمتی است و هر چاله ای هم که روی زمین پیدا می کنیم به مرکز زمین راه دارد! جالب است که بدانید در سال 1963 میلادی، کسی در ترکیه و در شهر درینکویو در کاپادوکیا زندگی می کرده است که مثل ما این رویا را داشته است و واقعا هم به رویایش رسیده است! در واقع او یک روز که یکی از دیوارهای خانه اش را تخریب می کند، متوجه می شود که در کنار خانه اش یک اتاق مخفی وجود دارد و شروع می کند به کاوش بیشتر و می فهمد که یک تونل زیر خانه اش وجود دارد که به یک شهر زیرزمینی راه دارد که صدها سال از دید مردم مخفی مانده است! این داستانی که برایتان تعریف کردیم، مربوط به یک شهر زیرزمینی واقعی در درینکویو کاپادوکیا است. شهری که درست زیر زمین واقع شده است و شبکه ای از تونل های زیرزمینی و کلیساها را در خود جای داده است و به قدری بزرگ است که می توانسته 20،000 نفر را در خود جای دهد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این شهر زیرزمینی در کاپادوکیا آشنا کنیم و با هم ببینیم که چه کسی این شهر زیرزمینی را ساخته بوده و علت ساخت آن چه بوده است؟

    درباره شهر زیرزمینی درینکویو در کاپادوکیا

    درباره شهر زیرزمینی درینکویو 

    به جز آن حداقل 35 شهر زیرزمینی دیگر هم در کاپادوکیا وجود دارد. شاید هم تعداد خیلی بیشتری شهر زیرزمینی در کاپادوکیا وجود داشته باشد که هنوز مخفی مانده اند و کسی تا به حال قادر به کشفشان نشده است. اما به هر حال از میان همه آن ها، همین شهر زیرزمینی درینکویو از بقیه بزرگتر و خاص تر است. جالب است که بدانید این شهر زیرزمینی در 5 طبقه ساخته شده است و عمق آن تقریبا به 80 متر می رسد و مساحتش هم به 4.5 کیلومتر مربع می رسد.
    از همه جالب تر اینکه این شهر دارای تهویه بوده است و هوای تازه در آن جریان پیدا می کرده است! حتی یک سری چاه هم داشته است که مردم می توانسته اند از آن ها، آب تازه مورد نیازشان را تامین کنند. از این گذشته، این شهر زیرزمینی حداقل 600 ورودی مخفی داشته است و جلوی هر کدام از ورودی هایش یک تکه سنگ بوده است که فقط هم از داخل قابل برداشت بوده اند. جالب است که بدانید این شهر زیرزمینی یک پناهگاه بوده است که سوئیت های خانوادگی، کلیسا، سالن مطالعه و چندین و چند اصطبل داشته است!


    درباره شهر زیرزمینی

    چگونه این شهر زیرزمینی را در کاپادوکیا ساخته اند؟

    جالب است که بدانید تئوری های مختلفی درباره ساخت این شهر زیرزمینی در کاپادوکیا وجود دارد که بر اساس بعضی از آن ها، اصلا تکنولوژی انسان در زمان ساخت این شهر آنقدری نبوده که بتواند چنین شهری را از سنگ و صخره حفر کند. بعضی از این تئوری ها حاکی از این است که این شهر زیرزمینی را آدم فضایی ها ساخته اند و محصول نیروهای مافوق بشری است. اما بر اساس بعضی از تئوری ها هم این طور بیان شده که خاک کاپادوکیا نرم تر از زمین های معمولی است و حفاری این شهرهای زیرزمینی در آن توسط بشر ممکن بوده است. در واقع این طور بیان شده که انسان های باستانی این شهرهای زیرزمینی را در کاپادوکیا ساخته اند تا در آن ها غذایشان را ذخیره کنند. جالب است که بدانید درست و غلط بودن این تئوری ها اصلا مشخص نیست و هنوز که هنوزه به چشم یک راز به نحوه ساخت این شهرهای زیرزمینی نگاه می شود.

    چگونه این شهر زیرزمینی را در کاپادوکیا ساخته اند

    چه کسی این شهر زیرزمینی را در کاپادوکیا ساخته است؟

    بعضی از تاریخ شناسان معتقدند که شهر زیرزمینی درینکویو را هیتی ها در بین قرن 15 تا 12 قبل از میلاد مسیح ساخته اند. از آن طرف، باستان شناسان دیگر معتقدند که قدمت این شهر زیرزمینی کمتر است و آن را یک گروه هندی- اروپایی در بین قرن های 8 تا 7 قبل از میلاد مسیح ساخته اند. اما به هر حال قدمت آن به هر زمانی که برگردد، مشخص است که تحت تاثیر تمدن های مختلف در طول تاریخ بوده است و این مساله را می توان در سنگ نبشته های یونانی و کلیساهای مسیحی این شهر زیرزمینی در کاپادوکیا به چشم دید.

    چه کسی این شهر زیرزمینی را در کاپادوکیا ساخته است

    چرا این شهر زیرزمینی را در کاپادوکیا ساخته اند؟

    مساله ای که مشخص است، این است که شهر زیرزمینی درینکویو به عنوان یک سکونتگاه دائمی ساخته نشده است. دلیل این ادعایمان هم این است که ورودی های این شهر زیرزمینی همگی مخفی هستند و در طراحی و ساخت آن از مکانیسم های دفاعی استفاده شده است. این مساله نشان می دهد که احتمالا این شهر زیرزمینی یک پناهگاه مخفی بوده است که مردم از آن برای مخفی شدن استفاده می کرده اند و وقتی هم که خطر رفع شده است و کم کم جامعه به شکل امن تری در آمده است، کم کم این شهر زیرزمینی و مشابه هایش را در کاپادوکیا به دست فراموشی سپرده اند.برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW