021-88507190

حقایق جالب درباره جزایر سیشل

گردشگری م.مقیمی 29 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جزایر سیشل به خاطر سواحل بسیار زیبایی که دارند، در جهان مشهور شده اند. از این گذشته این جزایر پر از جنگل های سرسبز و طبیعت زیبا و شگفت انگیز هستند و یک گنجینه تاریخی و فرهنگی غنی را نیز در خود جای داده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جالب درباره جزایر سیشل

    جزایر سیشل به خاطر سواحل بسیار زیبایی که دارند، در جهان مشهور شده اند. از این گذشته این جزایر پر از جنگل های سرسبز و طبیعت زیبا و شگفت انگیز هستند و یک گنجینه تاریخی و فرهنگی غنی را نیز در خود جای داده اند. با همه این ها می توان گفت که جزایر سیشل از خاص ترین جزایر دنیا هستند و بی جهت نیست که تا این اندازه بین توریستان سراسر جهان محبوب شده اند و تا این اندازه سفر به جزایر سیشل باب شده است. اگر شما هم مشتاق به سفر به جزایر سیشل هستید، با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با جزایر سیشل آشنا کنیم و چند حقیقت جالب درباره جزایر سیشل به شما بگوییم.سیشل با نام رسمی جمهوری سیشل کشوری است جزیره‌ای است که در اقیانوس هند واقع شده است و کوچکترین کشور قاره آفریقا ست که پایتخت آن ویکتوریا است.سیشل از مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده‌است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری  قاره آفریقا واقع شده‌اند.

    جزایر سیشل تنها جزایر گرانیتی دنیا هستند

    200 میلیون سال پیش، جزایر سیشل یک تکه بودند. تا اینکه جزایر سیشل کم کم بر اثر جا به جایی های صفحات زمین از هم جدا شدند و کم کم به چند جزیره تبدیل شدند و اقیانوس هند آن ها را احاطه کرد. جالب است که بدانید جزایر سیشل از 73 جزیره مرجانی و 42 جزیره گرانیتی تشکیل شده است. جالب است که بدانید این 42 جزیره تنها جزیره هایی در جهان هستند که از گرانیت تشکیل شده اند و همین مساله هم باعث شده که جزایر سیشل به عنوان جذاب ترین و خاص ترین جزایر دنیا شناخته شوند.

    جزایر سیشل تنها جزایر گرانیتی دنیا هستند

    بزرگترین دانه گیاهی دنیا در جزایر سیشل یافت می شود

    نوعی درخت به نام کوکو دومر در دو تا از جزایر سیشل وجود دارد که میوه اش می تواند 15 تا 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. این میوه ها بزرگترین هسته دنیا را دارند و قیمتشان هم دانه ای حدود 6000 روپیه سیشل است. 

    میوه درخت نان در جزایر سیشل کشت می شود

    نوعی میوه عجیب گرمسیری وجود دارد که با نام میوه درخت نان شناخته می شود. مردم سیشل در زمان استعمار این جزیره، از این میوه تغذیه می کردند تا از گرسنگی در امان باشند. این میوه سبز رنگ به شکل های مختلف پوره و چیپس خورده می شود و حتی به صورت آب پز شده و سرخ شده نیز سرو می شود.

    جزایر سیشل زمانی مخفی گاه دزدان دریایی بوده است

    بعد از اینکه این جزیره توسط یک کاشف پرتغالی در سال 1502 میلادی کشف شد، به مخفی گاهی برای دزدان دریایی تبدیل شد ، همین مساله هم باعث جذابیت هر چه بیشتر جزایر سیشل شده و خیلی از توریستان به این خاطر سفر به سیشل را انتخاب می کنند که برایشان اقامت در جزایری که زمانی محل زندگی دزدان دریایی بوده است، جالب است.

    جزایر سیشل زمانی مخفی گاه دزدان دریایی بوده است

    جزیره موین در سیشل یک جزیره روح زده است

    می گویند که جزیره موینه که یکی از جزیره های موجود در سیشل است در تسخیر ارواح قرار گرفته! مردم سیشل معتقدند که یک زن انگلیسی عجیب و غریب به نام ماری بست (Mary Best) در سال 1910 به این جزیره رفته است و بعد از مرگش، شب ها در این جزیره گشت می زند! یک داستان عجیب و غریب دیگر هم در مورد این جزیره در سیشل وجود دارد که بر اساس آن، وقتی دزدان دریایی گنجینه های ارزشمندشان را در این جزیره دفن کردند، دو تا از افرادشان را کشته اند تا ارواح آن ها از گنج هایشان حفاظت کنند! یک مرد انگلیسی در سال 1962 ادعا می کرد که او می تواند صدای این ارواح را در جزیره موینه بشنود!

    قرار است که یک سری محصولات داخلی در جزایر سیشل تولید شود

    از آنجایی که تمامی محصولات استفاده شده در جزایر سیشل وارداتی هستند، اقامت در سیشل نیز برای توریستان هزینه بردار است. اما خوشبختانه باید بگوییم که قرار است که یک سری محصولات داخلی در جزایر سیشل تولید شوند که لیبل "تولید شده در سیشل" را داشته باشند که مسلما به نسبت نمونه های وارداتی، هزینه کمتری خواهند داشت و اگر این اتفاق بیفتد، هزینه سفر به جزایر سیشل نیز کاهش پیدا می کند و توریستان بیشتری می توانند این جزایر زیبا و شگفت انگیز را از نزدیک ببینند و با بودجه کمتری در آن ها اقامت کنند.برای رزرو انواع تورهای خارجی و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    قرار است که یک سری محصولات داخلی در جزایر سیشل تولید شود

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW