021-88507190

چند نکته کاربردی برای سفر به قونیه

گردشگری م.مقیمی 19 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قونیه شهر مولانا، یکی از متفاوت ترین و منحصر به فردترین شهرهای توریستی ترکیه است. سفر به قونیه طرفداران زیادی دارد و معمولا کسانی از سفر به آن استقبال می کنند که اهل تجربه های فرهنگی هستند و به دنبال کسب آرامش و البته تجربه های جدید در سفرشان به ترکیه هستند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چند نکته کاربردی برای سفر به قونیه

    قونیه شهر مولانا، یکی از متفاوت ترین و منحصر به فردترین شهرهای توریستی ترکیه است. سفر به قونیه طرفداران زیادی دارد و معمولا کسانی از سفر به آن استقبال می کنند که اهل تجربه های فرهنگی هستند و به دنبال کسب آرامش و البته تجربه های جدید در سفرشان به ترکیه هستند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، به شما بابت انتخاب قونیه به عنوان مقصد گردشگریتان تبریک می گوییم و به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر به قونیه، این چند نکته کاربردی برای سفر به قونیه را مطالعه کنید تا بتوانید تجربه بهتری را از سفر به قونیه کسب کنید.

    با پای پیاده در قونیه تردد کنید

    نکته مهمی که درباره سفر به قونیه وجود دارد، این است که بیشتر اماکن دیدنی قونیه نزدیک به یکدیگر هستند. شما می توانید کل منطقه تاریخی قونیه را با پای پیاده طی کنید و یک به یک از اماکن تاریخی قونیه بازدید داشته باشید. اگر هم پیاده روی برایتان سخت است، می توانید از اتوبوس های محلی قونیه برای تردد در شهر استفاده کنید. خوشبختانه باید بگوییم که اتوبوس های قونیه به هر نقطه ای از شهر قونیه، دسترسی دارند و شما به راحتی با کمترین هزینه ممکن می توانید از آن ها برای تردد در قونیه بهره ببرید.

    با پای پیاده در قونیه تردد کنید

    دوچرخه سواری در قونیه را امتحان کنید

    دوچرخه سواری در قونیه بسیار باب شده است. این دوچرخه ها در نقاط مختلفی از شهر قونیه برای اجاره گذاشته شده اند و شما می توانید به راحتی یکی از آن ها را برای خودتان اجاره کنید. نکته مهمی که درباره اجاره کردن دوچرخه در قونیه وجود دارد، این است که شما برای اجاره آن ها نیازی به گرو گذاشتن هیچ مدرکی ندارید. در واقع شما باید مبلغی را به عنوان ودیعه به مسئولین اجاره دوچرخه در قونیه پرداخت کنید و بعد از تمام شدن کارتان با دوچرخه و تحویل دوباره آن، ودیعه تان را پس بگیرید.

    پوشش لازم را برای بازدید از اماکن مذهبی قونیه رعایت کنید

    یکی از مهمترین نکاتی که باید درباره سفر به قونیه به شما بگوییم، این است که بعضی از اماکن مذهبی قونیه حالت جاذبه گردشگری دارند و شما باید در طی سفرتان به قونیه از آن ها بازدید داشته باشید. برای بازدید از این اماکن مذهبی، باید یک سری قوانین مهم را رعایت کنید که یکی از آن ها داشتن پوشش مناسب و دیگری درآوردن کفش ها از پا است. به شما توصیه می کنیم که برای بازدید از مساجد قونیه، لباس های خیلی روشن به تن نکنید و تا حد ممکن در قونیه، به صورت محافظه کارانه لباس بپوشید.

    پوشش لازم را برای بازدید از اماکن مذهبی قونیه رعایت کنید

    در عکاسی در قونیه احتیاط کنید

    عکاسی در بعضی از اماکن دیدنی قونیه ممنوع است. با این حساب، بهتر است که قبل از اینکه دوربینتان را دست بگیرید، درباره قوانین عکاسی در آن جاذبه گردشگری خاص سوال بپرسید تا به دردسر نیفتید. همچنین بهتر است که در خیابان نیز بدون گرفتن اجازه از اهالی قونیه عکاسی نکنید تا باعث ناراحت شدن کسی در قونیه نشوید.

    از قوانین انعام دادن در رستوران های قونیه مطلع باشید

    در قونیه رسم است که معمولا مشتری ها مبلغی را به عنوان انعام پرداخت می کنند. البته در رستوران های شیک قونیه، این مبلغ خود به خود در صورتحساب لحاظ می شود و شما عملا حق انتخابی برای پرداخت یا عدم پرداخت آن ندارید. اما در کافه ها و رستوران های کوچکتر، شما می توانید مبلغ مورد نظر خود را به عنوان انعام پرداخت کنید و می توانید بنا بر بودجه و میل و خواسته خود، در این زمینه تصمیم گیری کنید. مثلا شما می توانید مبلغ صورتحسابتان را گرد کنید و باقی مانده پول خود را به عنوان انعام به رستوران یا کافه پرداخت کنید.

    بدون تخفیف از بازارهای محلی قونیه خارج نشوید

    چانه زدن و تخفیف گرفتن در بازارهای قونیه کاملا متداول است. حتی در یک سری از فروشگاه های کوچک و فروشگاه های هدیه و سوغاتی نیز امکان تخفیف گرفتن وجود دارد. در واقع باید به شما بگوییم که معمولا فروشنده های قونیه مبلغی بالاتر از ارزش واقعی یک کالا را اعلام می کنند و شما باید آن مبلغ را با گرفتن تخفیف پایین بیاورید. پس اگر این کار را نکنید و بدون تخفیف گرفتن، مبلغ یک جنس را پرداخت کنید، عملا سرتان کلاه رفته است!

    از رفتارهای فروشنده های قونیه تعجب نکنید

    مردم قونیه و در کل مردم ترکیه، بسیار مهربان و خونگرم هستند. فروشنده های قونیه به کرات توریستان را به نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت می کنند و معمولا هم از رد شدن درخواستشان ناراحت می شوند. پس اگر در حین خرید در قونیه، از شما برای نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت شد، اصلا تعجب نکنید و خیلی ساده از این پیشنهاد استقبال کنید. بعد از نوشیدن قهوه هم اگر دلتان خواست، می توانید یک وسیله از آن فروشگاه تهیه کنید تا به نوعی از آن فروشنده بابت مهمان نوازیش تشکر کنید.

    از رفتارهای فروشنده های قونیه تعجب نکنید

    به پوشش خود در قونیه دقت کنید

    قانون خاصی برای نوع پوشش در مناطق توریستی قونیه وجود ندارد و شما هیچ محدودیتی برای انتخاب پوشش در این مناطق ندارید. اما اگر می خواهید که از مناطق دورافتاده تر و محلی تر قونیه بازدید داشته باشید، بهتر است که در انتخاب لباس های خود دقت بیشتری به عمل بیاورید و تا جای ممکن لباس های پوشیده تری را انتخاب کنید.برای رزرو تور قونیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW