021-88507190

تغییرات و شرایط جدید اخذ ویزای شینگن

گردشگری م.مقیمی 16 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با خواندن این مقاله می توانید به جواب سوال های خود درباره شرایط جدید اخذ ویزای شینگن برسید و متوجه شوید که از این به بعد دریافت ویزای شینگن سخت تر از قبل شده است و یا آسان تر! پس با ما همراه باشید و این مطلب را با دقت بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تغییرات و شرایط جدید اخذ ویزای شینگن 

    همان طور که می دانید بریتانیا رسما از اتحادیه اروپا جدا شد و دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست. این اتفاق به صورت رسمی در 31 ژانویه 2020 (11 بهمن 1398) اتفاق افتاد و سر و صدای زیادی هم در جهان به پا کرد. جالب است که بدانید بعد از اینکه بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد، شرایط اخذ ویزای شینگن به کل تغییر پیدا کرد و شرایط جدیدی برای دریافت ویزای شینگن ارائه شد که در واقع برای درخواست های بعد از اول فوریه 2020 عملی می شود. ما در ادامه به شما می گوییم که شرایط جدید اخذ ویزای شینگن چیست و شرایط اخذ ویزای شینگن تا چه اندازه تغییر پیدا کرده است. با خواندن این مقاله می توانید به جواب سوال های خود درباره شرایط جدید اخذ ویزای شینگن برسید و متوجه شوید که از این به بعد دریافت ویزای شینگن سخت تر از قبل شده است و یا آسان تر! پس با ما همراه باشید و این مطلب را با دقت بخوانید.

    اضافه شدن مبلغ درخواست ویزای شینگن

    تا قبل از این، هر کسی باید مبلغ 60 یورو را برای صدور ویزای شینگن هزینه می کرد. اما متاسفانه با تغییراتی که بر روی شرایط اخذ ویزای شینگن اعمال شد، این هزینه به 80 یورو افزایش پیدا کرد و افزایش 33 درصدی در هزینه اخذ ویزای شینگن اعمال شد. بدین معنی که از این به بعد متقاضیان اخذ ویزای شینگن باید نفری 20 یورو بیشتر هزینه کنند. البته این افزایش هزینه برای ویزای شینگن کودکان کمتر است و شما برای اخذ ویزای شینگن برای کودکان  6 تا 12 ساله تان باید از این به بعد به جای 35 یورو، 40 یورو هزینه کنید. البته اخذ ویزای شینگن برای کودکان 0 تا 6 سال هنوز هم رایگان باقی مانده است و تغییری در هزینه اخذ ویزای شینگن برای این دسته از متقاضیان صورت نگرفته است.

    اضافه شدن مبلغ درخواست ویزای شینگن

    تغییر مدت زمان بررسی مدارک برای اخذ ویزای شینگن

    یکی دیگر از شرایط جدید اخذ ویزای شینگن این است که متقاضیان می توانند درخواست خود را در جهت دریافت ویزای شینگن از 6 ماه زودتر اعلام کنند. در حالی که در گذشته، هر کسی می توانست، 3 ماه قبل از اینکه موعد سفرش به اروپا فرا برسد، نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کند. در واقع این مورد مزیتی است که شرایط جدید اخذ ویزای شینگن برای متقاضیان دارد. در واقع شما می توانید زودتر از قبل نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنید و زودتر تکلیفتان برای اخذ ویزای شینگن معلوم شود.

    اهمیت داشتن بیمه مسافرتی برای اخذ ویزای شینگن

    علی رغم تلاش هایی که در جهت اختیاری کردن بیمه مسافرتی صورت گرفت، در شرایط جدید اخذ ویزای شینگن نیز به این نکته اشاره شده است که داشتن بیمه مسافرتی نقش مهمی در اخذ ویزای شینگن دارد. 

    مسئول بودن سفارت کشورهای مختلف اتحادیه اروپا در ارائه خدمات ویزای شینگن

    در شرایط جدید اخذ ویزای شینگن اعلام شده است که اگر یکی از اعضای اتحادیه اروپا در یک کشور خاص سفارت نداشته باشد، متقاضیان نباید به کشور دیگری سفر کنند تا درخواست خود را برای اخذ ویزای شینگن ارائه کنند. بلکه می توانند به سفارت های دیگر اعضای اتحادیه اروپا بروند و بدین شکل برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنند.

    امکان اخذ ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای افراد خاص

    یکی از موارد ابلاغی شرایط جدید اخذ ویزای شینگن این است که کسانی که تاریخچه سفر خوبی دارند و از نظر مالی نیز تامین هستند، می توانند نسبت به اخذ ویزای شینگن مولتی 5 ساله اقدام کنند. در واقع این مورد به سود توریستانی است که در گذشته هم سفر به اروپا داشته اند و از نظر تاریخچه سفر شرایط خوبی دارند.

    امکان اخذ ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای افراد خاص

    برداشته شدن قانون مهر زدن پاسپورت برای سفر به اروپا

    نکته مهمی که در شرایط جدید اخذ ویزای شینگن به آن اشاره شده است، این است که از این به بعد، روند ثبت ورود و خروج توریستان به اروپا تغییر پیدا می کند و دیگر پاسپورت توریستان در سفر به اروپا مهر نمی خورد و تنها به ثبت اینترنتی مدارک توریستان اکتفا می شود.

    الزام اخذ ویزای شینگن برای مردم بریتانیا

    یکی از جالب ترین مفاد شرایط جدید اخذ ویزای شینگن این است که از این به بعد، مردم بریتانیا موظفند که نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنند. البته ذکر این نکته هم الزامی است که مردم بریتانیا می توانند تا کمتر از 90 روز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند و از این نظر مشکلی ندارند.برای اخذ ویزای شینگن و رزرو تور اروپا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW