021-88507190

جامع ترین راهنمای سفر به آنکارا

گردشگری م.مقیمی 20 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جامع ترین راهنمای سفر به آنکارا

    آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه، یک شهر مدرن، زیبا، جذاب و هیجان انگیز است و جاذبه های گردشگری متعددی در جای جای آن وجود دارد که بازدید از هر کدامشان تجربه جالبی است. آنکارا رستوران ها و هتل های لوکس و جالبی هم دارد و مرتب در طول سال، فستیوال ها و نمایشگاه های جالبی را هم میزبانی می کند. آنکارا یک شهر دیدنی و جذاب در ترکیه است که خیلی از توریستان از سفر به آن غافل می مانند و معمولا خیلی از افراد از جذابیت های آن بی اطلاعند. ما در ادامه جامع ترین راهنمای سفر به آنکارا را برایتان آماده کرده ایم تا اگر شما هم قرار است که با تور آنکارا به ترکیه سفر کنید، بتوانید بیشترین استفاده را از اقامت خود در انکارا ببرید.

    مشهورترین جاذبه های گردشگری آنکارا

    آنیت کبیر
    آنیت کبیر مقبره ای است که برای یادبود مصطفی کمال آتاتورک (اولین رئیس جمهور ترکیه) ساخته شده است. این بنا با استفاده از ترکیبی از مصالح بتن، تراورتن و مرمر ساخته شده است و ظاهر بسیار جالبی دارد. در اطراف پلکانی که به ورودی این مقبره می رسد، دیوارهایی با تزئینات جالب کار شده است که سبک و سیاق معماری مصری در آن ها به چشم می خورد. این مقبره 4 بخش اصلی دارد که بازدید از آن ها تجربه بسیار جالبی در تور آنکارا است.
    میدان کیزیلای
    میدان کیزیلای جایی است که دو تا از بلوارهای اصلی آنکارا از جنوب به شمال و از شرق به غرب به یکدیگر می رسند. در اطراف این میدان یک مرکز خرید جذاب به نام مرکز خرید کیزیلای ای وی ام ساخته شده است که گشت و گذار در آن معمولا برای توریستان جالب است. یک پارک زیبا به نام پارک گوون نیز در حاشیه میدان کیزیلای وجود دارد که بازدید از آن نیز در نوع خودش تجربه جالبی است. به طور کلی می توان گفت که میدان کیزیلای مرکز تجاری آنکارا است و یکی از مهمترین میادین آنکارا به حساب می آید.
    قلعه آنکارا
    قلعه آنکارا داستان های تاریخی زیادی را در سینه خود حفظ کرده است. این قلعه به مدت صدها سال و در بازه های زمانی مختلف، از زمان رومیان گرفته تا دوران بیزانسی ها و سلجوقیان، نقش مهمی ایفا می کرده است. حتی امروز هم پرچم قرمز رنگ ترکیه بر فراز این قلعه به چشم می خورد و هنوز که هنوزه این بنا را به عنوان یکی از ارزشمندترین اماکن دیدنی ترکیه می شناسند.
    مسجد کجا تپه آنکارا
    این مسجد به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آنکارا در بین سال های 1967 تا 1987 میلادی ساخته شده است. این مسجد به شکلی مدرن و با نگاه به مساجد قدیمی ساخته شده است. مسجد کجا تپه آنکارا مناره های بسیار زیبایی دارد و گذشته از این، محوطه داخلی آن به شکل بسیار زیبایی تزئین شده است و کاشی کاری های بی نظیری دارد. حتی یک چلچراغ جذاب نیز از سقف آن آویزان شده است و بدین شکل شکوه و زیبایی آن دوچندان شده است. 

    مسجد کجا تپه آنکارا

    برج آتاکوله آنکارا
    برج آتاکوله یک برج 125 متری است که به عنوان یکی از جالب ترین اماکن دیدنی آنکارا شناخته می شود. در بالای برج آتاکوله آنکارا  یک رستوران گردان ساخته شده است که یک تراس جالب هم دارد و غذا خوردن در آن یکی از جذاب ترین تفریحات تور آنکارا محسوب می شود. علاوه بر این، یک مرکز خرید وسیع نیز در طبقات پایینی این برج ساخته شده است که گشت و گذار در آن نیز در نوع خودش تجربه جالبی است.

    بهترین زمان سفر به آنکارا

    بهار بهترین فصل سفر به آنکارا به حساب می آید. چراکه در این فصل، هم آب و هوای آنکارا مطلوب است و فصل فستیوال آنکارا نیز محسوب می شود. در این فصل یک فستیوال جذاب به نام جشنواره بین المللی موسیقی آنکارا در آنکارا برگزار می شود که در طول آن هر روز برنامه های تفریحی در آنکارا به پا است.

    راه های دسترسی به آنکارا

    شما برای سفر به آنکارا می توانید یک پرواز مستقیم به فرودگاه بین المللی اسن بوگا داشته باشید. این فرودگاه در فاصله 32 کیلومتری مرکز شهر آنکارا واقع شده است. شما می توانید با استفاده از اتوبوس شماره 442 و با پرداخت 8 لیره از فرودگاه بین المللی اسن بوگا به مرکز شهر آنکارا دسترسی پیدا کنید و یا اینکه با پرداخت 60 لیره یک تاکسی از فرودگاه بگیرید و این مسافت را طی کنید.
    همچنین می توانید از استانبول، سوار قطارهای سریع السیر آنکارا شوید و بدین شکل در نزدیکی منطقه اولوس آنکارا از قطار پیاده شوید و به راحتی به هتل خودتان در آنکارا دسترسی پیدا کنید. 
    راه دیگر دسترسی به آنکارا این است که با اتوبوس از شهرهای دیگر ترکیه مثل استانبول راهی آنکارا شوید و بدین شکل از پایتخت زیبای ترکیه بازدید کنید.

    بهترین مناطق آنکارا برای اقامت

    منطقه اولوس به عنوان مرکز تجاری آنکارا شناخته می شود. این شهر در بخش شمالی منطقه قدیمی آنکارا واقع شده است و دسترسی آن به اماکن تاریخی آنکارا مناسب است.
    یکی دیگر از مناطق مشهور آنکارا، منطقه ای به نام کیزیلای است. این منطقه یکی از بهترین مناطق آنکارا برای اقامت است. به این دلیل که در این منطقه بوتیک ها، کافه ها و رستوران های متعددی واقع شده است و محله های خوبی برای خرید و گشت و گذار دارد.
    در نهایت منطقه جانکایا نیز از این جهت بین توریستان محبوبیت پیدا کرده است که این منطقه مرکز سیاسی آنکارا به حساب می آید و خیلی از موزه ها و گالری های اصلی آنکارا هم در این منطقه واقع شده اند.

    بهترین مناطق آنکارا برای اقامت

    راه های تردد در آنکارا

    شما برای تردد در آنکارا می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی آنکارا مثل اتوبوس ها و مترو آنکارا بهره ببرید. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آنکارا، کافی است که یک آنکارا کارت برای خودتان تهیه کنید. می توان گفت که وسایل حمل و نقل عمومی آنکارا بهترین روش برای تردد ارزان در آنکارا هستند. تاکسی های نیز دیگر وسیله تردد در آنکارا هستند. هزینه کرایه تاکسی های آنکارا بدین شکل محاسبه می شود که شما باید 4 لیره را به عنوان کرایه واحد پرداخت کنید و سپس به ازای هر 1 کیلومتر طی شده، مبلغ 3 لیره را به کرایه خود اضافه کنید. راه دیگر تردد در آنکارا این است که شما در آنکارا، یک ماشین برای خود اجاره کنید و خودتان شخصا در این شهر گشت و گذار داشته باشید  که البته این روش نیز مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

    بهترین رستوران های آنکارا

    شما می توانید غذایتان را در آنکارا در اغذیه فروشی های خیابانی آنکارا میل کنید که هم غذاهای خوشمزه ای دارند و هم قیمت غذاهایشان مناسب است. اما اگر به دنبال یک تجربه لوکس از سفر به آنکارا هستید، می توانید غذای خود را بهترین رستوران های آنکارا مثل رستوران تریلیه که تمرکزش بر روی سرو غذاهای دریایی است، میل کنید و یا به رستوران بویاجی زاده کوناگی که در یک عمارت عثمانی واقع شده است، میل کنید.
    برای رزرو تور ارزان آنکارا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW