021-88507190

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا

گردشگری م.مقیمی 24 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آلانیا یک شهر زیبای ساحلی است که در نزدیکی کوه های توروس واقع شده است و دور تا دورش را باغ های لیمو و پرتقال احاطه کرده اند. این شهر مملو از جاذبه های شگفت انگیز می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا

    آلانیا یک شهر زیبای ساحلی است که در نزدیکی کوه های توروس واقع شده است و دور تا دورش را باغ های لیمو و پرتقال احاطه کرده اند. گذشته از سواحل جذاب و هتل های لوکسی که در آلانیا وجود دارد، تعداد زیادی مرکز خرید، رستوران و کافه نیز در جای جای آلانیا ساخته شده است و همین مساله باعث شده که محبوبیت آلانیا روز به روز بین توریستان سراسر جهان بیشتر شود. امروز می خواهیم با هم گشتی در آلانیا بزنیم و یک به یک با دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا آشنا شویم. 

    دیوار باستانی بیزانسی در آلانیا

    آلانیا در قرن 4 میلادی ساخته شده است و امروزه تنها یادگاری که از آن روزها در آلانیا باقی مانده است، یک تکه دیوار باستانی است. قرن ها پیش، این دیوار جزء دیواری بوده است که قلعه و بخشی از شهر آلانیا را احاطه می کرده است و گفته می شود که طول آن در گذشته 8 کیلومتر بوده است. امروزه آن قلعه ای که از آن صحبت می کنیم، به یک موزه مردم شناسی در آلانیا تبدیل شده است و یکی از برج های این دیوار هم به برجی تبدیل شده است که مردم از آن چشم انداز شهر آلانیا را تماشا می کنند.

    غارهای آلانیا

    آلانیا در گذشته پر از دزدان دریایی بوده است و به همین دلیل هم هست که غارهای متعددی دارد. یکی از جذاب ترین غارهای آلانیا، غاری به نام غار داملاتاش است که بازدید از آن معمولا برای توریستان جالب است. از این گذشته، غارهای دیگری هم در آلانیا وجود دارد که اگر وقتش را داشتید می توانید از آن ها در تور آلانیا بازدید داشته باشید.

    کارخانه کشتی سازی آلانیا

    یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری آلانیا، کارخانه کشتی سازی آلانیا است. این مجموعه از 2 سالن بزرگ تشکیل شده است که هر کدامشان 30 تا 40 متر طول دارند. در این سالن ها یک سری کشتی ها تعبیه شده است که توریستان می توانند از آن ها بازدید داشته باشند. در واقع می توان گفت که کارخانه کشتی سازی آلانیا شبیه به یک موزه کشتی است.

    کارخانه کشتی سازی آلانیا

    اماکن تفریحی آلانیا 

    اگر به دنبال تفریح در آلانیا هستید، بهتر است که از پارک آبی آلانیا مراجعه کنید و یا از موزه باستان شناسی آلانیا دیدن کنید. اگر هم اهل تفریح و ورزش هستید، بهتر است که ورزش های آبی را در سواحل آلانیا تجربه کنید. همچنین می توانید رفتینگ (قایق سواری در آب های خروشان) و طبیعت گردی را در تور آلانیا تجربه کنید. به شما توصیه می کنیم که تا می توانید از سواحل بیشتری در تور آلانیا دیدن کنید و ساعات بیشتری را به تفریح در تور آلانیا اختصاص دهید.

    قلعه تاریخی کلئوپاترا

    اگر از اماکن تاریخی خوشتان می آید، بهتر است که از قلعه تاریخی کلئوپاترا در تور آلانیا دیدن کنید. این قلعه بالای یک کوه واقع شده است و چشم انداز بی نظیری به شهر آلانیا و مناطق اطرافش دارد. این قلعه در قرن 13 میلادی ساخته شده است و پشت دیوارهایش، ساختمان های بسیار زیبایی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به کاخ سلطان و مسجد آن اشاره کرد. 

    موزه باستان شناسی آلانیا

    در موزه باستان شناسی آلانیا می توانید آثار باستان شناسی که از اطراف آلانیا حفاری شده است را از نزدیک ببینید. موزه باستان شناسی آلانیا ساختمان زیبایی هم دارد و ستون های زیبایی در آن به چشم می خورد. به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان بازدید از موزه باستان شناسی آلانیا را در تور آلانیا از دست ندهید و حتما از این گنجینه تاریخی در تور آلانیا دیدن کنید.

    موزه باستان شناسی آلانیا

    روستای کوناکلی 

    در نزدیکی آلانیا یک روستا به نام روستای کوناکلی وجود دارد که حال و هوای تفریحی بسیار جالبی دارد. این روستا برای قدم زدن محوطه بسیار زیبایی دارد و یک مسجد باستانی را هم در خود جای داده است. از این گذشته، یک بازار محلی نیز در روستای کوناکلی تعبیه شده است که همیشه در آن میوه و سبزیجات تازه به فروش می رسد و برای خرید سوغاتی هم بازار جالبی است.

    پارک سنترال آلانیا

    سنترال پارک آلانیا یا پارک مرکزی آلانیا یک پارک تفریحی جذاب در خارج از شهر آلانیا است که در سال 2003 میلادی افتتاح شده است. دولت حدود 5 میلیون دلار در تجهیز این پارک خرج کرده است و نتیجه آن یک پارک تفریحی جذاب شده است که باید حتما در تور آلانیا از آن بازدید کنید. این پارک 950 متر طول و 480 متر عرض دارد و صدها درخت و گیاه در آن کاشته شده است و به جرئت می توان گفت که پارک دیگری به زیبایی و جذابیت این پارک در آلانیا وجود ندارد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW