021-88507190

همه چیز درباره برج جمجمه صربستان

اخبار م.مقیمی 30 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برج جمجمه یکی از جالب ترین، عجیب ترین و البته ترسناک ترین جاذبه های گردشگری صربستان است. این جاذبه گردشگری یکی از مهمترین اماکن تاریخی صربستان به حساب می آید و داستان های تاریخی بسیار وحشتناک و ترسناکی را با خود یدک می کشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاذبه گردشگری که از بازدید از آن در تور صربستان وحشت می کنید

    برج جمجمه یکی از جالب ترین، عجیب ترین و البته ترسناک ترین جاذبه های گردشگری صربستان است. این جاذبه گردشگری که در شهر نیش صربستان قرار گرفته است، یکی از مهمترین اماکن تاریخی صربستان به حساب می آید و داستان های تاریخی بسیار وحشتناک و ترسناکی را با خود یدک می کشد. با ما همراه باشید تا با هم از این جاذبه گردشگری در صربستان بازدید کنیم و ببینیم که دقیقا در برج جمجمه صربستان چه خبر است.

    تاریخچه ترسناک برج جمجمه صربستان

    برج جمجمه صربستانی یکی از وحشتناک ترین و ترسناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا است. این برج با استفاده از جمجمه افرادی ساخته شده است که در سال 1809 میلادی شورشگر به حساب می آمده اند. اجازه دهید داستان را مفصل تر برایتان توضیح دهیم. داستان از این قرار بوده که در سال 1389 میلادی، صربستان به دست عثمانی های مبارزه گر می افتد. اما از آنجایی که مردم صربستان از این مساله راضی نبوده اند، کینه حمله عثمانی ها به شهرشان را در دل نگه داشتند تا اینکه کار به جایی رسید که در سال 1804 میلادی مردم صربستان در گروه های مختلف سعی کردند که بر علیه عثمانی ها شورش کنند و به نوعی استقلال کشورشان را برگردانند. 
    این شورش ها در سال 1809 میلادی به اوج خودش رسید و کار به جایی رسید که یکی از سردسته های شورشگران در شهر نیش صربستان به نام استفان سیندلیک (Stevan Sinđelić) به انبار اسلحه ها و باروت ها شلیک کرد و در طی آن هم سربازان ارتش خودش و هم سربازان ارتش غریبه کشته شدند! در واقع استفان که امروزه از آن به عنوان یک قهرمان یاد می شود، این کار را انجام داد و خودش و ارتشش را فدا کرد تا سربازان دشمن نیز کشته شوند و شکست نصیبشان نشود! همان طور که می توانید حدسش را بزنید پس از این اتفاق، امکان اینکه شورش ها بالا بگیرد زیاد بود. به همین دلیل هم یکی از فرمانده های عثمانی به نام هورشید پاشا (Hurshid Pasha) تصمیم گرفت که کاری کند که آتش این شورش ها کاملا خاموش شود و کسی دیگر جرئت اعتراض را پیدا نکند. او برای اینکه به هدفش برسد، دستور داد که پوست و سر سربازان کشته شده صربستانی را از بدنشان جدا کنند و پوست بدنشان را پر از نی کنند و آن ها را به عنوان نماد پیروزی ارتش عثمانی به استانبول بفرستند و از جمجمه آن ها نیز به عنوان بلوک های ساختمانی استفاده کنند. او دستور داد که یک برج از جمجمه های شورشگران در ورودی شهر نیش ساخته شود تا مردم شهر نیش مرتبا آن برج را ببینند و دیگر فکر شورش به سرشان نزند!

    تاریخچه ترسناک برج جمجمه صربستان

    درباره برج جمجمه صربستان

    در مجموع در ساخت برج جمجمه صربستان از 952 جمجمه استفاده شده است. این 952 جمجمه در 56 ستون قرار گرفته اند و در هر ستون 17 جمجمه دیده می شود که هر کدامشان نشان از آرزوهای بر باد رفته ای دارد که صاحبان این جمجمه ها برای آزادی شهرشان داشته اند. جمجمه استفان سیندلیک هم که به نوعی سردسته این شورشگران بوده است را در بالای همه جمجمه ها قرار دادند تا مشخص باشد که نتیجه هر شورشی چیست!

    درباره برج جمجمه صربستان

    وضعیت فعلی برج جمجمه صربستان

    این کار ارتش عثمانی خراشی عمیق را در قلب مردم صربستان ثبت کرد و در نهایت نتوانست شعله خشم آن ها را خاموش کند. چراکه دوباره در سال 1815 میلادی، مردم صربستان بر علیه عثمانی ها قیام کردند و در نهایت توانستند که سرزمین خود را از دست ترک های عثمانی آزاد کنند و در سال 1830 میلادی نهایتا مستقل شدند. وقتی که استقلال صربسنتم رسما اعلام شد، خانواده های صاحبان بعضی از جمجمه ها به سمت برج جمجمه صربستان هجوم بردند و جمجمه فرد مورد نظرشان را از برج خارج کردند تا یک مراسم ترحیم شرافتمندانه برایش برگزار کنند. به خاطر همین هم تعداد جمجمه های برج جمجمه صربستان کم و کمتر شدند تا جایی که امروزه فقط 58 جمجمه در برج جمجمه صربستان باقی مانده است. در سال 1892 دولت صربستان یک کلیسا در نزدیکی این برج ساخت تا به نوعی از این جاذبه گردشگری در صربستان حفاظت کند و آن را به عنوان یک جاذبه توریستی به دنیا معرفی کند. این برج امروزه به عنوان نماد شجاعت مردم صربستان شناخته می شود و نشان از رنج هایی دارد که مردم صربستان در طول تاریخ متحمل شده اند. در نهایت جالب است که بدانید امروزه جمجمه استفان سیندلیک در کلیسای برج جمجمه صربستان نگهداری می شود و امروزه مردم صربستان احترام زیادی برای این شخص قائل هستند.برای رزرو تور صربستان می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    وضعیت فعلی برج جمجمه صربستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW