021-88507190

همه چیز درباره عجیب ترین شهر جهان (شهر کوبر پدی)

اخبار م.مقیمی 01 دی ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر کوبر پدی شهری است که در اعماق زمین استرالیا ساخته شده است و اغلب آن را با عنوان "پایتخت عقیق جهان" نیز می شناسند. دلیلش هم این است که مقدار زیادی عقیق در این شهر تا به حال استخراج شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره شهر کوبر پدی (شهری در اعماق زمین)

    شهر کوبر پدی شهری است که در اعماق زمین استرالیا ساخته شده است و اغلب آن را با عنوان "پایتخت عقیق جهان" نیز می شناسند. دلیلش هم این است که مقدار زیادی عقیق در این شهر تا به حال استخراج شده است. این شهر در صحرای جنوب استرالیا واقع شده است و به قدری آب و هوای گرمی دارد که مردمانش به خاطر آن، خانه هایشان را در اعماق زمین ساخته اند. جالب است که بدانید دمای شهر کوبر پدی به 51 درجه سانتیگراد می رسد و اغلب خانه هایی که در آن زندگی می کنند، در زیر زمین ساخته شده اند.

    همه چیز درباره شهر کوبر پدی (شهری در اعماق زمین)

    داستان ساخت شهر کوبر پدی

    شاید برایتان جالب باشد که عامل ساخت شهر کوبر پدی، یک پسربچه 14 ساله بوده است! داستان از این قرار است که در سال 1914 میلادی، این پسربچه به همراه پدرش و چند نفر دیگر راهی این بیابان در استرالیا شد تا پدرش و مردان دیگر گروه در این بیابان به دنبال طلا بگردند. یک روز که پدر این پسربچه به همراه گروهش به جست و جوی طلا می رود، این پسربچه حوصله اش سر می رود و تکه ای از زمین را می کند و ناگهان یک عقیق قیمتی را در وسط بیابان های استرالیا پیدا می کند. همین می شود که مردم از سراسر استرالیا به این بیابان هجوم می آورند تا آن ها نیز برای خودشان عقیق پیدا کنند. به خاطر همین هم گروهی از مردم به این بیابان نقل مکان می کنند و کم کم سعی می کنند که شهری در این نقطه از استرالیا برای خودشان بسازند. اما از آنجایی که این نقطه از استرالیا، دمای بسیار بالایی دارد و یک بیابان خشک و بی آب و علف است، ساکنینش مجبور می شوند که به اعماق زمین پناه ببرند تا از گرمای شدید هوا در امان بمانند. به خاطر همین هم هست که هنوز که هنوزه ساختمان های شهر کوبر پدی در زیر زمین ساخته می شوند و هنوز که هنوزه مردمانش به زندگی در اعماق زمین علاقه دارند.

    داستان ساخت شهر کوبر پدی

    درباره خانه های زیرزمینی شهر کوبر پدی

    این شهری که ما از آن صحبت می کنیم، با تمام شهرهایی که تا به حال در زندگیتان دیده اید، متفاوت است! شهری که وقتی وارد آن می شوید، فقط یک بیابان خشک و پهناور می بینید و در آن خبری از آسمان خراش نیست و ساختمان های زیادی هم بر روی سطح زمین آن دیده نمی شود. در واقع این شهری که با نام کوبر پدی می شناسیم، شهری است که در زیر زمین ساخته شده است و مردم، زندگی در زیر زمین را به زندگی در سطح شهر ترجیح می دهند. شاید شما هم فکر کنید که خانه های زیرزمینی ارزش قیمتی پایین تری به نسبت خانه هایی دارند که بر روی سطح زمین ساخته شده اند. اما جالب است که بدانید در کوبر پدی این مسئله حقیقت ندارد و هزینه ساخت یک خانه معمولی سه خوابه با فضای نشیمن، آشپزخانه و حمام در اعماق زمین های کوبر پدی معادل هزینه ساخت یک واحد ساختمانی روی سطح زمین آن است و در واقع تفاوت قیمت چشمگیری با هم ندارند. اما تفاوتشان این است که خانه ای که در زیر زمین ساخته می شود، خود به خود خنک می شود، اما آن خانه ای که روی سطح زمین ساخته می شود، نیاز به سیستم های سرمایشی دارد. جالب است که بدانید دمای خانه هایی که در اعماق زمین در کوبر پدی ساخته شده اند، در سراسر سال چیزی حدود 24 درجه سانتیگراد است و این دما، دمای خوبی برای زندگی به حساب می آید. به خاطر همین هم هست که اکثر شهروندان کوبر پدی علاقه دارند که خانه هایشان زیر زمین ساخته شود و کمتر کسی در کوبر پدی خانه اش را روی زمین می سازد.

    درباره خانه های زیرزمینی شهر کوبر پدی

    نحوه زندگی در شهر کوبر پدی

    اگر شما هم به شهر کوبر پدی بروید، با تابلوهایی مواجه می شوید که در آن ها به بازدیدکنندگان هشدار داده شده است تا مواظب باشند بی هوا در شهر کوبر پدی ندوند، عقب عقب در شهر کوبر پدی راه نروند و مواظب باشند که در چاله های این شهر نیفتند! چاله هایی که همگیشان به خانه های کوبر پدی راه دارند و خانواده هایی در آن ها زندگی روزمره شان را می گذرانند. البته ورودی همه خانه های کوبر پدی از طریق این چاله ها نیست و بعضی از خانه های جدیدتر به گونه ای ساخته شده اند که ورودیشان از تپه های هم سطح زمین است و دسترسی راحت تری از روی زمین دارند. این خانه هایی که ما از آن ها صحبت می کنیم، خانه هایی کاملا تمیز و قابل سکونت هستند که با وجود اینکه در زیر زمین ساخته شده اند، کاملا مناسب زندگی هستند و همه نوع امکاناتی از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب و حتی فضای نشمین مبله شده را در خودشان جای داده اند. جالب است که بدانید در این شهر، اماکن عمومی جالبی هم وجود دارد که همگیشان در اعماق زمین ساخته شده اند و به نوعی جاذبه گردشگری در شهر کوبر پدی تبدیل شده اند. 

    نحوه زندگی در شهر کوبر پدی 2

    شاید برایتان عجیب باشد، اما باید به شما بگوییم که مردم این شهر درست مثل مردم هر شهر دیگری کار می کنند، زندگی روزمره شان را دارند، به کلیسا می روند و روال زندگیشان مثل مردم هر جای دیگری در این کره خاکی است. با این تفاوت که آن ها ترجیح داده اند که در خانه هایی به دور از نور آفتاب زندگی کنند و شهرشان را در اعماق زمین بسازند. جالب است که بدانید در دهه 1980 میلادی بود که یکی از شهروندان کوبر پدی متوجه شد شهرشان قابلیت توریستی شدن را دارد و تلاش کرد و از این پتانسیل بالقوه برای رونق شهر کوبر پدی استفاده کند. به خاطر همین هم اقدام به ساخت اولین هتل کوبر پدی کرد و از همان زمان ها بود که نظر توریستان از سراسر جهان به این شهر زیرزمینی جلب شد تا جایی که امروز در آن چندین و چند هتل ساخته شده است و بخش زیادی از درآمد مردمانش مربوط به صنعت گردشگری می شود. جالب است که بدانید توریستان از این جهت به شهر کوبر پدی سفر می کنند که دلشان می خواهد تجربه خوابیدن در اعماق زمین را کسب کنند و از فروشگاه ها، کافه ها، موزه ها و کلیساهای زیرزمینی این شهر جذاب و عجیب و غریب دیدن کنند. 

    نحوه زندگی در شهر کوبر پدی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW