021-88507190

لغو پروازهای خروجی از ایران به دلیل گسترش ویروس کرونا

اخبار ش.مافی 03 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
طبق گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران خیلی از کشور ها به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور، پذیرش پرواز ها از ایران را به صورت تعلیق درآورده اند و بعضی از کشور ها مرز های خود را به روی ایران بسته اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شیوع ویروس کرونا در ایران و لغو پرواز ها از سوی کشور ها 

    چند روزی است که خبر از وجود ویروس کرونا و شیوع این بیماری در بعضی از شهر ها نظیر قم، اراک، بابل و... به گوش می رسد و نگرانی های زیادی را نیز برای هموطنان در پی داشته است. البته باید بگوییم این نگرانی فقط شامل مردم خودمان نشده است و خیلی از کشور هایی که با ایران مراوده دارند را نیز نگران کرده است. شیوع و گسترش این بیماری در ایران باعث شده نگرانی های زیادی از داخل و خارج از کشور به وجود بیاید و تجارت های توریستی، کاری و مبادلات را تحت تاثیر خود قرار دهد. طبق گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران خیلی از کشور ها به خاطر شیوع ویروس کرونا، پذیرش پرواز ها از ایران را به صورت تعلیق درآورده اند و بعضی از کشور ها مرز های خود را به روی ایران بسته اند. 

    کشورهای کویت، افغانستان و عراق مرزهایشان با ایران را بستند؛

    کشور عراق به صورت رسمی و کشور افغانستان به صورت شفاهی به ایران اعلام کرده اند که به خاطر شیوع و گسترش ویروس کرونا، دیگر هیچ مسافر ایرانی را نمی پذیرند و ویزا برای مسافران و گردشگران ایرانی صادر نمی کنند. همچنین کشور کویت نیز به صورت رسمی اعلام کرده است که هیچ پرواز را از سوی ایران نمی پذیرد و تمام پرواز های ورودی و خروجی به ایران را بسته است.
    چندی پیش ایران به خاطره شیوع ویروس کرونا در چین، همه ی پرواز های ورودی و خروجی خود به کشور چین را نیز لغو کرده بود.

    هشدارها در ترکیه و آذربایجان به خاطره شیوع ویروس کرونا در ایران 

    روز جمعه دوم اسفند ماه نیز خبر های مبنی بر نگرانی هایی از سمت کشور های ترکیه و آذربایجان نیز صورت گرفته و شماری از رسانه های این دو کشور خواستار بستن مرز با ایران شدند. رسانه های ترکیه با هشتگ "مرز با ایران را ببندید" در شبکه های اجتماعی ترکیه، داغ شده است. با توجه با نزدیک بودن تعطیلات نوروز و داغ بودن بازار سفر های نوروزی مخصوصا در کشورهای نزدیک به ایران نگرانی های زیادی را برای کشور های مقصد به وجود آورده است زیرا میلیون ها ایرانی در تعطیلات نوروز به کشور هایی نظیر ترکیه، آذربایجان، گرجستان و... سفر می کنند که با شیوع ویروس کرونا این نگرانی برای این کشور ها روز به روز در حال افزایش می باشد. 
    به خاطره همین موضوع وزیر بهداشت ترکیه در طی نشستی گفته است که تمام افرادی که از مرز با ایران وارد کشور ترکیه می شوند، مورد معاینه دقیق پزشکی قرار خواهند گرفت و افرادی که کم ترین اعلائم بیماری را در خود داشته باشند اجازه ورود به کشور ترکیه را نخواهند داشت. از پنجشنبه یکم اسفند ماه 98 این نظارت به طور دقیق انجام گرفته است و ادامه دارد. 
    به نقل از سایت خبری "ویرتوال آز" کشور آذربایجان، همه افرادی که از ایران وارد این کشور می شوند به طور دقیق معاینه می شوند. همچنین به نقل از خبرگزاری آپا، رئیس کمیته ی مذهبی امور دینی آذربایجان از همه شرکت های گردشگری خواسته است که به صورت موقت همه ی تورهای مسافرتی به شهر های مذهبی ایران را متوقف کنند. این خبر ها که حاکی از بسته شدن مرز ها می گوید نگرانی های زیادی برای آژانس های مسافرتی در پی داشته است. به هر نحوی که انجام شده، این ویروس در حال اپیدمی در کشور می باشد و باید نکات مهم بهداشتی را رعایت کنیم تا از مبتلا شدن به این ویروس جلوگیری نماییم.

    شیوع ویروس کرونا در ایران

    آژانس هواپیمایی مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری، تورهای نوروزی، تور ترکیه و ... در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره ویروس کرونا از صفحات زیر بازدید نمایید:

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW