021-88507190

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

راهنمای سفر م.مقیمی 03 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کوش آداسی یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. در حقیقت کوش آداسی یک شهر ساحلی جذاب است که در ساحل دریای اژه قرار گرفته است و آب و هوای کاملا مدیترانه ای دارد. در کل کوش اداسی دو فصل اصلی دارد که آن دو فصل هم فصل تابستان و فصل زمستان است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به کوش آداسی

    کوش آداسی یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. در حقیقت کوش آداسی یک شهر ساحلی جذاب است که در ساحل دریای اژه قرار گرفته است و آب و هوای کاملا مدیترانه ای دارد. در کل کوش اداسی دو فصل اصلی دارد که آن دو فصل هم فصل تابستان و فصل زمستان است. این اطلاعات، اطلاعات کاملا اولیه درباره آب و هوای کوش آداسی است و شاید به شما در پیدا کردن پاسخ این سوال که بالاخره چه زمانی برای سفر به کوش آداسی مناسب است، کمکی نکند. اگر می خواهید که دقیقا بدانید کوش آداسی در طول سال چه آب و هوایی را تجربه می کند، این مطلب را بخوانید تا به جواب تمامی سوالات خود درباره آب و هوای کوش آداسی، فصل های کوش آداسی و بهترین زمان سفر به کوش آداسی برسید.

    بهترین زمان سفر به کوش آداسی

    بهترین زمان سفر به کوش آداسی

    می توان گفت که ماه می تا اکتبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان) بهترین زمان سفر به کوش آداسی است. البته سفر به کوش آداسی در این ماه های سال هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در این زمان از سال، آب و هوای کوش آداسی بهتر از همیشه می شود. اما از آن طرف شهر کوش آداسی شلوغ تر از همیشه می شود و صف های ورودی جاذبه های گردشگری کوش آداسی نیز از همیشه طولانی تر می شود. البته این را هم بگوییم که همین شلوغی هم جذابیت خاص خودش را دارد و باعث می شود که انرژی مثبت و حال خوب در کوش آداسی بیشتر و بیشتر شود. در ادامه بیشتر در مورد دو فصل مختلف کوش آداسی یعنی فصل تابستان و زمستان صحبت می کنیم.

    بهترین زمان سفر به شهر کوش آداسی

    سفر به کوش آداسی در فصل تابستان

    فصل تابستان در کوش اداسی از ماه ژوئن (اواسط خرداد) شروع می شود و تا ماه سپتامبر (اواسط ماه مهر) ادامه پیدا می کند. در این زمان از سال، آب و هوای کوش آداسی بسیار گرم و مرطوب می شود و بارش باران در آن به حداقل می رسد. میانگین دمای کوش آداسی در فصل تابستان بین 22 درجه تا 35 درجه سانتیگراد است. با همه این اوصاف باید بگوییم که فصل تابستان بهترین زمان سفر به کوش آداسی است. چراکه در این فصل هوای کوش آداسی آفتابی می شود و هوا جان می دهد برای گشت و گذار در کوش آداسی، بازدید از جاذبه های گردشگری کوش آداسی و البته تفریح در سواحل کوش آداسی. از بین همه ماه های تابستان، ماه آگست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) بهترین زمان سفر به کوش آداسی برای شنا کردن و آفتاب گرفتن است. چراکه این ماه گرمترین ماه سال است و شنا در سواحل کوش آداسی در این ماه لذتبخش تر از همیشه می شود. 
    اگر فصل تابستان را برای سفر به کوش آداسی انتخاب کردید، بهتر است که لباس های تابستانی زیادی در چمدانتان قرار دهید و حتما کفش راحتی و یک عینک آفتابی و همین طور یک کرم ضد آفتاب به همراه خود داشته باشید.
    راستی تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که خوشبختانه در کوش آداسی در فصل تابستان، فستیوال های موزیک و کنسرت های روباز زیادی برگزار می شود که یکی از آن ها فستیوال موسیقی کبوتر طلایی کوش آداسی است. این را به خاطر داشته باشید که اگر بتوانید در یکی از این جشنواره ها و کنسرت های تابستانه کوش آداسی شرکت کنید، لذت سفرتان به کوش آداسی دوچندان خواهد شد.

    سفر به کوش آداسی در فصل تابستان

    سفر به کوش آداسی در فصل زمستان

    فصل زمستان در کوش آداسی از ماه اکتبر (اواسط ماه مهر) شروع می شود و تا ماه می (اواسط اردیبهشت) ادامه پیدا می کند. کوش آداسی در فصل زمستان از فصل تابستان بارانی تر می شود و بارش های باران زیادی را در طول ماه های مختلف تجربه می کند. بهتر است که بدانید هوای کوش آداسی در ماه فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) سردتر از همیشه می شود و دمای آن به 9 درجه سانتیگراد و کمتر از آن هم می رسد. احتمال اینکه در این ماه در کوش آداسی برف هم ببارد، وجود دارد و به همین دلیل هم توریستان کمتری این ماه را برای سفر به کوش آداسی انتخاب می کنند. خوب است که بدانید سفر به کوش آداسی در فصل زمستان ارزان تر از همیشه می شود و قیمت هتل های کوش آداسی در فصل زمستان به شدت پایین می آید. نکته دیگری که درباره آب و هوای کوش آداسی در فصل زمستان وجود دارد، این است که دمای آب در این فصل از سال حدود 16 تا 18 درجه سانتیگراد می شود و عملا شنا در آن ممکن نیست. با این حساب، باید بگوییم که فصل زمستان فصل خوبی برای شنا و تجربه ورزش های آبی در تور کوش آداسی نیست و آب و هوای کوش آداسی در این فصل بیشتر مناسب تفریح کسانی است که از بازدید از جاذبه های گردشگری، بازارهای سرپوشیده و اماکن تفریحی استقبال می کنند. 
    اگر فصل زمستان را برای سفر به کوش آداسی انتخاب کردید، بهتر است که حتما یک کاور ضد آب برای کوله پشتی ها و چمدان هایتان تهیه کنید و همیشه چتر و لباس بارانی همراهتان داشته باشید. 
    اگر تصمیمتان را برای سفر به کوش آداسی در زمستان گرفتید، بد نیست که زمان سفر خود به کوش آداسی را با زمان برگزاری فستیوال کشتی شتر در کوش آداسی هماهنگ کنید. این فستیوال معمولا در ماه دسامبر یا ژانویه برگزار می شود و جشنواره بسیار جالب و دیدنی است.برای رزرو تور کوش آداسی نوروز 1401 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    سفر به کوش آداسی در فصل زمستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW