021-88507190

همه چیز درباره باسیلیکا سیسترن در تور استانبول

گردشگری م.مقیمی 04 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر فیلم از روسیه با عشق جیمز باند را دیده باشید، مطمئنا تصاویری از یک آب انبار زیرزمینی را در آن دیده اید. شاید برایتان جالب باشد که این آب انبار، یک آب انبار تاریخی و شگفت انگیز در شهر زیبای استانبول است که با نام باسیلیکا سیسترن شناخته می شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره باسیلیکا سیسترن، آب انبار جذاب و تاریخی استانبول

    اگر فیلم از روسیه با عشق جیمز باند را دیده باشید، مطمئنا تصاویری از یک آب انبار زیرزمینی را در آن دیده اید. شاید برایتان جالب باشد که این آب انبار، یک آب انبار تاریخی و شگفت انگیز در شهر زیبای استانبول است که با نام باسیلیکا سیسترن شناخته می شود. امروز می خواهیم با هم به این جاذبه گردشگری بی نظیر در استانبول سر بزنیم و از حقایق بسیار جالبی در مورد آن پرده برداریم که مسلما شما را هم شگفت زده می کند.

    درباره باسیلیکا سیسترن در تور استانبول

    باسیلیکا سیسترن یک آب انبار زیرزمینی است که در گذشته اصلی ترین منبع آب قسطنطنیه بوده است. باسیلیکا سیسترن یک آب انبار تاریخی در استانبول است که در قرن 4 میلادی ساخته شده است و در سال 537 میلادی به وسعت آن افزوده شده است و پروژه ساخت آن کامل تر شده است. اما در گذر زمان از یادها رفته بوده و هیچ کسی از وجود آن در استانبول باخبر نبوده است. تا اینکه بالاخره یک مرد فرانسوی به نام پتروس گیلیوس (Petrus Gyllius) در سال 1545 آن را کشف می کند! خود اینکه چطور این مرد فرانسوی توانسته این آب انبار فراموش شده را در استانبول پیدا کند، یک داستان جالب و شنیدنی دارد که بد نیست آن را برایتان تعریف کنیم:
    می گویند که وقتی پتروس گیلیوس به استانبول سفر می کند، می بیند که مردم بومی منطقه در خیابان ها حفاری انجام داده اند و از زیر زمین ماهی تازه می گیرند! این مساله برای پتروس گیلیوس بسیار عجیب می شود و شروع به جستجو می کند که این ماهی ها از کجا می آیند تا اینکه متوجه می شود که خانه های مردم روی یک آب انبار ساخته شده است و بالاخره موفق می شود که باسیلیکا سیسترن را کشف کند. 

    درباره باسیلیکا سیسترن در تور استانبول

    حقایق جالب درباره باسیلیکا سیسترن استانبول در تور استانبول

    در باسیلیکا سیسترن استانبول 336 ستون بزرگ وجود دارد که طرح ها و نقش های بسیار جالبی دارند. این ستون ها در 12 ردیف واقع شده اند و سازه آب انبار را نگه می دارند. 
    تخمین زده شده که بیش از 80 آب انبار در استانبول وجود داشته است، اما باسیلیکا سیسترن بزرگترین و جذاب ترین آب انبار استانبول بوده است.
    طول و عرض باسیلیکا سیسترن 143*65 متر است و می تواند تا 80،000 متر مکب آب را در خود جای دهد!
    دو تا از ستون های باسیلیکا سیسترن که از بقیه ستون ها مشهورتر شده اند، ستون هایی هستند که به شکل سر مدوسا ساخته شده اند. این دو ستون در دو نقطه مختلف از باسیلیکا سیسترن واقع شده اند و فاصله زیادی با هم دارند. نکته جالب درباره این دو ستون این است که در یکی از آن ها سر مدوسا به صورت مستقیم حکاکی شده است و در دیگر سر مدوسا کاملا برعکس است! جالب است که بدانید مدوسا در افسانه های یونانی، یک هیولای زن است که تارهای موهایش شبیه به مار است و هر کسی که به او نگاه کند، به سنگ تبدیل می شود! حالا اینکه چرا پایه ستون های این دو ستون در باسیلیکا سیسترن به شکل سر مدوسا ساخته شده اند، سوالی است که هیچ پاسخ مشخصی برایش وجود ندارد!

    حقایق جالب درباره باسیلیکا سیسترن استانبول در تور استانبول

    ساعات بازدید از باسیلیکا سیسترن در تور استانبول

    باسیلیکا سیسترن همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5:30 بعد از ظهر باز است و قیمت بلیط ورودی باسیلیکا سیسترن هم 20 لیره است.

    آدرس باسیلیکا سیسترن در تور استانبول

    باسیلیکا سیسترن در قلب منطقه سلطان احمد واقع شده است و در نزدیکی جاذبه های گردشگری دیگر استانبول مثل مسجد آبی استانبول، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه قرار گرفته است و شما می توانید به راحتی بازدید از آن را با بازدید از دیگر اماکن تاریخی استانبول همزمان کنید.برای رزرو تور استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    آدرس باسیلیکا سیسترن در تور استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW