021-88507190

دانستنی های شگفت انگیز درباره بوداپست

گردشگری م.مقیمی 03 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دانستنی های شگفت انگیز درباره بوداپست 

    بوداپست یکی از شگفت انگیزترین شهرهای اروپا است. کافی است که فقط برای چند ساعت در خیابان های بوداپست قدم زنید تا شما هم شیفته بوداپست شوید و دیگر دلتان نخواهد که از این شهر زیبا و جذاب خارج شوید. بوداپست شهری است که از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است و به هر گوشه اش که نگاه کنید یک شگفتی و یک جاذبه گردشگری در مقابل چشمانتان نقش می بندد. در ادامه می خواهیم به شما یک سری دانستی شگفت انگیز درباره بوداپست به شما بگوییم که مطمئنا با دانستن آن ها بیشتر از قبل شیفته بوداپست خواهید شد.

    بوداپست وقتی تشکیل شد که سه شهر اوبودا، بودا و پست با همدیگر تلفیق شدند

    بوداپست از ترکیب سه شهر اوبودا، بودا و پست تشکیل شده است و این بدین معنا است که اگر شما با تور بوداپست به بوداپست سفر کنید، می توانید از زیبایی های سه شهر لذت ببرید. بخش بودا در بوداپست مناطق کاملا باشکوه و مجللی دارد و کلاس طبقاتی آن بسیار بالا است. از آن طرف پست جایی است که جمعیت بیشتری دارد و حال و هوای خاص خودش را دارد. این دو قسمت از شهر بوداپست با یک پل بسیار زیبا به هم متصل شده اند که خود پل هم از مهمترین جاذبه های گردشگری بوداپست به حساب می آید.

    بوداپست وقتی تشکیل شد که سه شهر اوبودا، بودا و پست با همدیگر تلفیق شدند

    مکعب روبیک را یک مرد بوداپستی اختراع کرده است

    مطمئنا شما هم تا به حال مکعب های روبیک را دیده اید و احتمالا با آن بازی هم کرده باشید. مکعب روبیک همان مکعبی است که هر وجهش از 9 مکعب درست شده است که هر کدامشان به یک رنگ هستند و شما باید آن ها را مرتب کنید. جالب است که بدانید مکعب روبیک را فردی به نام روبیک ساخته است که اتفاقا در بوداپست به دنیا آمده است.

    در بوداپست می توانید از دومین کنیسه (پرستشگاه یهود) بزرگ دنیا دیدن کنید

    دومین کنیسه بزرگ دنیا بعد از آن کنیسه ای که در نیویورک وجود دارد، در بوداپست واقع شده است و یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی بوداپست محسوب می شود.

    در بوداپست می توانید از دومین کنیسه (پرستشگاه یهود) بزرگ دنیا دیدن کنید

    مردم بوداپست یک خرافه عجیب درباره شکم مجسمه پلیس در بوداپست دارند

    یک مجسمه پلیس رو به روی باسیلیکای سنت استفان در بوداپست وجود دارد که شکم بزرگی دارد. مردم بوداپست اعتقاد عجیبی در مورد این مساله دارند که اگر کسی به شکم این مجسمه دست بزند، دیگر هیچ وقت وزن اضافه نخواهد کرد! 

    مردم بوداپست یک خرافه عجیب درباره شکم مجسمه پلیس در بوداپست دارند

    بر طبق افسانه ها معمار پل چین در بوداپست خودکشی کرده است

    همان طور که گفته شد یک پل مهم در بوداپست وجود دارد که  دو بخش بودا و پست را به هم متصل می کند. این پل، پل چین (Chain Bridge) نام دارد و در دو انتهایش مجسمه هایی از شیر ساخته شده است. بر طبق افسانه ها، این طور می گویند که معمار این پل از شرمندگی زیاد از ساخت این پل خودکشی کرده است و خودش را در رودخانه دانوب انداخته است! علت شرمندگیش هم این بوده که مردم متوجه شده اند که مجسمه های شیر پل چین بوداپست زبان ندارند و نقصی در ساخت آن ها وجود داشته است!

    بر طبق افسانه ها معمار پل چین در بوداپست خودکشی کرده است

    مترو بوداپست قدیمی ترین مترو قاره اروپا است

    به شما توصیه می کنیم که اگر با تور بوداپست به مجارستان سفر کردید، حتما از مترو بوداپست هم دیدن کنید. مترو بوداپست قدیمی ترین مترو اروپا به حساب می آید و قطارهایش بسیار قدیمی هستند و ظاهر بسیار جالبی دارند.

    مترو بوداپست قدیمی ترین مترو قاره اروپا است

    یک سری کافه در بوداپست وجود دارد که در گذشته متروکه بوده اند

    همین چند سال پیش، یک گروه از جوانان بوداپست تصمیم گرفتند که خانه های متروکه و قدیمی شهر را به کافه تبدیل کنند. آن ها این کافه ها را با هرآنچه که در خیابان های شهر پیدا می کردند، تزئین کردند و نتیجه اش این شد که منحصر به فردترین و عجیب ترین کافه های دنیا در بوداپست افتتاح شد. این کافه ها در بوداپست حال و هوای بسیار جالبی دارند و در خانه های سبک شوروی با حیاط های خاص و زیبایشان واقع شده اند. همین کافه ها که با وسایل دورریختنی دکور شده اند، امروزه به جالب ترین جاذبه های توریستی بوداپست تبدیل شده اند و محبوبیت زیادی در اروپا کسب کرده اند و حتی کنسرت های جالبی را هم میزبانی می کنند.

    در بوداپست به یهودی های کشته شده در جریان هولوکاست احترام ویژه ای می گذارند

    هولوکاست واقعه ای بود که تاثیر بسیار زیادی بر شهر بوداپست که در مرکز اروپا واقع شده است، گذاشت. به همین دلیل هم هست که در کنار پارلمان بوداپست و در لبه رودخانه دانوب، تعداد زیادی مجسمه کفش برنزی تعبیه شده است که نشان از یهودی های کشته شده در جریان هولوکاست دارند. 

    هیچ کسی نمی داند که زبان مجارستانی از کجا آمده است

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ کسی از تاریخچه دقیق زبان مجارستانی مطلع نیست و هیچ کس نمی داند که پیشینه آن چه بوده است.برای رزرو تور مجارستان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW