021-88507190

اشتباه های توریستان در سفر به استانبول

راهنمای سفر م.مقیمی 12 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
استانبول یک شهر بسیار بزرگ است که مطمئنا شما هم در روز اول اقامت در آن عاشقش می شوید! این شهر از نظر فرهنگی و تاریخی شهر بسیار جذابی است و از این گذشته، کاملا شهر مدرنی به حساب می آید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اشتباه های متداول توریستان در سفر به استانبول

    استانبول یک شهر بسیار بزرگ است که مطمئنا شما هم در روز اول اقامت در آن عاشقش می شوید! این شهر از نظر فرهنگی و تاریخی شهر بسیار جذابی است و از این گذشته، کاملا شهر مدرنی به حساب می آید. این شهر با تمام جذابیتش می تواند شما را به دردسر هم بیندازد! در واقع یک سری اشتباهات متداول وجود دارد که معمولا خیلی از توریستان در سفر به استانبول گرفتار آن ها می شوند! به همین دلیل بد نیست که شما را با این اشتباهات متداول توریستان در سفر به استانبول آشنا کنیم تا شما بتوانید با آرامش بیشتری به استانبول سفر کنید و بعد هم با یک عالمه خاطرات خوش به خانه برگردید و بیخود و بی جهت خودتان را درگیر اشتباهات توریستی در سفر به استانبول نکنید.

    اشتباه های متداول توریستان در سفر به استانبول

    اجاره ماشین در تور استانبول

    به ظاهر اجاره ماشین می تواند شما را در طول سفر نجات دهد و ترددتان در شهر را راحت تر کند. اما یادتان باشد که اجاره ماشین در استانبول بزرگترین اشتباهی است که شما می توانید در تور استانبول مرتکب شوید. استانبول شهر بسیار بزرگی است و به عنوان بزرگترین شهر اروپا شناخته می شود. این شهر بیش از 15 میلیون نفر جمعیت دارد و ترافیک خیلی سنگینی دارد. این شهر ششمین شهر پرترافیک جهان به حساب می آید و واقعا ترافیک های بدی دارد. به راحتی ممکن است که شما در استانبول مجبور شوید که یک مسیر 45 دقیقه ای را در عرض 2 ساعت طی کنید. به همین دلیل هم هست که ما می گوییم اجاره ماشین در تور استانبول یک اشتباه محض است. به شما توصیه می کنیم که به جای اجاره ماشین، از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول برای تردد استفاده کنید و تا می توانید با مترو، اتوبوس و کشتی در استانبول تردد کنید!

    اجاره ماشین در تور استانبول

    تاکس گرفتن بدون توجه به تاکسی متر در تور استانبول

    این مورد یکی از متداول ترین اشتباهات توریستان در سفر به استانبول است. همان طور که گفتیم اجاره ماشین در استانبول اشتباه است. اما این بدین معنا نیست که شما باید سوار هر تاکسی در استانبول بشوید! به شما توصیه می کنیم که تا جایی که می توانید سوار تاکسی های استانبول نشوید و حداقل اگر خواستید در تور استانبول تاکسی بگیرید، تاکسی را انتخاب کنید که تاکسی متر داشته باشد. یک مساله دیگر اینکه راننده های تاکسی های استانبول به این معروف هستند که همیشه طولانی ترین مسیر را برای رساندن مسافران به مقصد انتخاب می کنند تا عدد بیشتری در تاکسی متر به نمایش گذاشته شود.  برای اینکه در این دردسر نیفتید، به شما توصیه می کنیم که با اپلیکیشن گوگل مپز مسیر را بررسی کنید تا یک وقت راننده های تاکسی های استانبول شما را در شهر استانبول نچرخانند و بیش از حد از شما کرایه دریافت نکنند. اگر دیدید که یک وقت یک راننده تاکسی مسیر دورتر را برای رساندن شما به مقصد انتخاب کرده است، به او تذکر دهید و گوگل مپز را به او نشان دهید تا از ناآگاهی شما نتواند سوء استفاده کند. یکی دیگر از کلاهبرداری های راننده های تاکسی های استانبول مربوط به این می شود که خیلی هایشان تاکسی متر را دستکاری می کنند تا عدد بالاتری را به مسافران نشان دهد. به شما توصیه می کنیم که به این مساله هم دقت کنید و حواستان باشد که تاکسی متر تاکسی مورد نظرتان بهتر کار کند.

    تاکس گرفتن بدون توجه به تاکسی متر در تور استانبول

    محدود کردن خودتان به بازدید از جاذبه های گردشگری اصلی استانبول در تور استانبول

    مسلم است که سفر به استانبول بدون بازدید از مسجد آبی استانبول ، بازار بزرگ استانبول و تنگه بسفر کامل نمی شود. اما این بدین معنی نیست که همین چند تا جاذبه گردشگری که همیشه از آن ها صحبت می شود، تنها جاذبه های توریستی استانبول هستند. یادتان باشد که استانبول شهر بسیار بزرگی است و جاذبه های گردشگری مختلفی در گوشه کنار آن نهفته شده است که اگر وقت داشته باشید، باید یک به یک آن ها را کشف کنید. به شما توصیه می کنیم که فقط به بازدید از اماکن دیدنی معروف استانبول بسنده نکنید و حتما از جاهایی مثل منطقه بالات استانبول و مسجد جهانگیر استانبول نیز دیدن کنید.

    محدود کردن خودتان به بازدید از جاذبه های گردشگری اصلی استانبول در تور استانبول

    تهیه نکردن استانبول کارت در تور استانبول

    استانبول کارت نوعی کارت الکتریکی است که شما می توانید با استفاده از ان از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید. با استانبول کارت می توانید از همه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول با قیمت های مقرون به صرفه استفاده کنید. البته این را بگوییم که شما عملا بدون تهیه استانبول کارت نمی توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید و هر کسی مجبور است که یکی از آن ها را برای خود تهیه کند.

    داشتن برنامه ریزی سنگین برای تفریح در تور استانبول

    درست است که استانبول شهر بسیار زیبایی است و جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. اما اگر فقط چند روز زمان برای اقامت در استانبول داشته باشید، نباید انتظار این را داشته باشید که بتوانید از همه جاذبه های گردشگری استانبول دیدن کنید. به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه پایتان به استانبول برسد، لیستی از اماکن دیدنی استانبول را تهیه کنید و خیلی منطقی تصمیم بگیرید که می خواهید در تور ارزان استانبول از کدامیک از اماکن دیدنی استانبول بازدید کنید. یادتان باشد که این اشتباه بزرگی است که بخواهید فقط چند دقیقه را به بازدید از هر کدام از اماکن دیدنی استانبول اختصاص دهید و مدام در حال رفت و آمد بین جاذبه های توریستی استانبول باشید. به شما توصیه می کنیم که در تور استانبول به خودتان آسان بگیرید و با توجه به زمانی که در اختیار دارید، برنامه ریزی منطقی برای تفریح داشته باشید. یک نکته دیگر اینکه سعی کنید بازدید از بعضی از جاذبه های گردشگری غیر مشهور استانبول را هم در برنامه گشت و گذارهایتان در استانبول بگنجانید و مطمئن باشید که در این صورت تجربه خاص تری از سفر به استانبول پیدا می کنید.

    داشتن برنامه ریزی سنگین برای تفریح در تور استانبول

    از دست دادن فرصت قایق سواری در تنگه بسفر در تور استانبول

    هیچ چیزی در استانبول به اندازه قایق سواری و کروز سواری در تنگه بسفر جذاب و هیجان انگیز نیست. به شما توصیه می کنیم که حتما سوار یکی از کشتی های کروز تنگه بسفر شوید و برای خودتان این فرصت را فراهم کنید که بتوانید در میان قاره اروپا و آسیا گردش کنید. توصیه ما به شما این است که شب را برای این برنامه تفریحی انتخاب کنید تا بتوانید چشم انداز شهر استانبول را با نورپردازی های خاصش تماشا کنید و حس و حال بهتری را در تور استانبول تجربه کنید.برای رزرو تور استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW