021-88507190

چه زمانی قرار است که ویروس کرونا در جهان از بین برود؟

اخبار م.مقیمی 15 فروردین ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تا همین چند ماه پیش کسی در جهان نمی دانست که اصلا ویروسی به نام ویروس کرونا (کووید 19) وجود دارد! اما امروزه همه مردم با این ویروس آشنا شده اند و زندگی خیلی از مردم جهان از جمله مردم کشور ما با ویروس کرونا در هم تنیده شده است

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ویروس کرونا در چه زمانی در دنیا تمام می شود؟

    تا همین چند ماه پیش کسی در جهان نمی دانست که اصلا ویروسی به نام ویروس کرونا (کووید 19) وجود دارد! اما امروزه همه مردم با این ویروس آشنا شده اند و زندگی خیلی از مردم جهان از جمله مردم کشور ما با ویروس کرونا در هم تنیده شده است! همان طور که می دانید ویروس کرونا اقتصاد کشورهای مختلفی در دنیا را فلج کرده است و به خاطرش بیمارستان های کشورهای متعددی از دنیا پر از بیماران شده اند و پزشکان و پرستاران زیادی را درگیر خودش کرده است. خیلی از شهرهای دنیا شبیه به شهرهای متروکه شده اند و محدودیت های زیادی برای زندگی مردم جهان برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته است که از جمله آن ها می توان به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و لغو سفرها به خاطر ویروس کرونا اشاره کرد. اما سوالی که در این میان وجود دارد، این است که این ویروس کرونا قرار است که تا کجا پیش برود و ما تا چه زمانی درگیر ویروس کرونا خواهیم بود؟ اصلا این ویروس کرونا چگونه قرار است از بین برود و چه زمانی زندگی مردم جهان به روال عادی بر می گردد؟ ما امروز می خواهیم به این پرسش های شما پاسخ دهیم! پس با ما همراه باشید.

    ویروس کرونا در چه زمانی در دنیا تمام می شود

    روش های شکست قطعی ویروس کرونا

    مساله ای که وجود دارد، این است که استراتژی هایی که تا به حال برای کنترل شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شده است، استراتژی های موقتی هستند! در واقع باید بگوییم که تعطیلی کسب و کارها به خاطر ویروس کرونا نمی تواند دائمی باشد و اگر این روند ادامه پیدا کند، جهان شاهد آسیب های اجتماعی و اقتصادی زیادی خواهد بود و در نهایت این روال نمی تواند همیشگی باشد. در این میان، همه مردم جهان به دنبال نتیجه هستند و می خواهند هرچه زودتر از ویروس کرونا خلاص شوند و به زندگی عادی برگردند. اما این طور که به نظر می رسد، ویروس کرونا قرار نیست که به همین زودی ها در جهان ناپدید شود! در واقع اگر یک زمانی این محدودیت های تعیین شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا رعایت نشوند، روز به روز بر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا افزوده می شود و ممکن است که دوباره آمار مربوط به شیوع ویروس کرونا سر به فلک بکشد! با همه این اوصاف، پس قرار است که چگونه از ویروس کرونا رها شویم و دنیا چه زمانی به روال سابقش بر می گردد؟ برای پاسخ دادن به این سوال، باید سه سناریوی مختلف را در برابر آینده ویروس کرونا بررسی کنیم و ببینیم که در هر صورت ویروس کرونا چه زمانی به صورت کامل کنترل می شود. 
    در حقیقت باید بگوییم که سه راه برای شکست ویروس کرونا وجود دارد که یکی از آن ها کشف واکسن ویروس کرونا، دیگری مصون شدن تعداد زیادی از مردم دنیا در برابر ویروس کرونا و دیگری تغییر رفتارهای اجتماعی مردم جهان است. ما در ادامه به شما می گوییم که با استفاده از هر کدام از روش های ذکر شده، بعد از چه مدت زمانی می توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم!

    روش های شکست قطعی ویروس کرونا

    کنترل شیوع ویروس کرونا با استفاده از واکسن- حداقل 12 تا 18 ماه دیگر

    سوالی که می خواهیم در این بخش به شما پاسخ دهیم، این است که اگر واکسن ویروس کرونا درست شود، چگونه و در چه زمانی می توانیم با ویروس کرونا به طور کامل مقابله کنیم. خوب است که بدانید واکسن ویروس کرونا وقتی به کار می آید که بتواند حداقل به 60 درصد جمعیت دنیا تزریق شود تا یک مصونیت عمومی در برابر ویروس کرونا اتفاق بیفتد. 
    نکته مهمی که باید درباره واکسن ویروس کرونا به شما بگوییم، این است که هنوز واکسن قطعی ویروس کرونا پیدا نشده است و هیچ تضمینی نیست که واکسن های در حال تست برای کنترل ویروس کرونا موفقیت آمیز باشند و بتوانند برای بخش زیادی از مردم جهان کارآمد باشند.
    اما اگر هم واکسن ویروس کرونا پیدا شود، در خوشبینانه ترین حالت می توانیم بگوییم که حداقل به 12 تا 18 ماه زمان برای کنترل ویروس کرونا با واکسن کرونا نیاز داریم. اما باید این را هم در نظر بگیریم که 12 تا 18 ماه زمان خیلی زیادی است و طول کشیدن این ماجرا می تواند جهان را با مشکلات عدیده ای رو به رو کند! با این حساب باید بگوییم که امید به پیدا شدن واکسن ویروس کرونا نمی تواند به تنهایی برای ماه راه چاره باشد و ما باید به استراتژی های دیگری برای کنترل شیوع ویروس کرونا فکر کنیم!

    کنترل شیوع ویروس کرونا با مصونیت طبیعی مردم جهان در برابر ویروس کرونا- حداقل 2 سال

    احتمالا شما هم شنیده اید که می گویند قرار است اکثر مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شوند و مراقبت های ما در برابر ویروس کرونا فقط به این خاطر است که مردم دنیا کم کم به ویروس کرونا مبتلا شوند تا پزشکان و نیروهای درمانی بتوانند به بیماران ویروس کرونا رسیدگی کنند! بعضی از کارشناسان معتقدند که مردم دنیا باید از خودشان در برابر ویروس کرونا حفاظت کنند تا بیمارستان ها مملوء از بیمار نشود. در واقع اگر شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا از یک حدی بالاتر برود، کیفیت مراقبت های درمانی پایین تر می آید و ممکن است که در چنین صورتی آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بالاتر برود و این دقیقا همان چیزی است که نباید اتفاق بیفتد! به خاطر همین هم باید فعلا یک سری محدودیت ها در کشورهای مختلف دنیا اعمال شود تا شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا کنترل شود و مردم آهسته آهسته به ویروس کرونا مبتلا شوند تا کم کم شمار زیادی از مردم دنیا در برابر ویروس کرونا مصونیت پیدا کنند. اما ممکن است که این مصون شدن جمعی در برابر ویروس کرونا سال ها به طول بینجامد! در نهایت هم ممکن است که بیماران قبلی ویروس کرونا دوباره و دوباره به ویروس کرونا مبتلا شوند. هرچند ممکن است که در دفعات بعدی بدنشان مصونیت بیشتری در برابر ویروس کرونا داشته باشد و بیماری ضعیف تری را تجربه کنند.

    کنترل شیوع ویروس کرونا با مصونیت طبیعی مردم جهان در برابر ویروس کرونا- حداقل 2 سال

    تغییر در رفتارهای اجتماعی مردم برای مقابله با ویروس کرونا

    سومین راهی که ما برای مقابله با ویروس کرونا داریم، این است که رفتارهای اجتماعی مردم دنیا برای همیشه تغییر پیدا کند تا افراد کمتری از دنیا این بیماری را از همدیگر بگیرند. نکته ای که باید به شما بگوییم، این است که در این سناریو، معلوم نیست که ویروس کرونا چه زمانی برای همیشه از بین برود و هیچ تخمینی نمی توان برای تمام شدن دائمی آن داشت. اگر دولت ها بخواهند این راهکار را برای کنترل شیوع ویروس کرونا انتخاب کنند، باید به صورت مداوم محدودیت هایی برای مردم جهان لحاظ کنند و مدام از مردم دنیا تست ویروس کرونا بگیرند و هر بیماری که به ویروس کرونا مبتلا شده است را قرنطینه کنند. 
    در این میان، تنها گزینه ای که می تواند از بین رفتن ویروس کرونا در جهان را تسریع کند، این است که داروی ویروس کرونا پیدا شود تا بیماران مبتلا به ویروس کرونا زودتر خوب شوند و این بیماری بتواند زودتر از دوره های زمانی ذکر شده کنترل شود. در این صورت هم بیماران زودتر خوب می شوند و هم آمار واقعی مرگ و میر ویروس کرونا کمتر می شود. 
    از این گذشته، کار دیگری که دولت ها می توانند برای کنترل ویروس کرونا انجام دهند، این است که ظرفیت بیمارستان هایشان را افزایش دهند تا بتوانند زودتر با ویروس کرونا مقابله کنند. 
    هرچند در نهایت پیدا شدن واکسن ویروس کرونا هم می تواند کارآمد باشد و به کمک روش های دیگر برای کنترل شیوع ویروس کرونا بیاید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW