021-88507190

چرا هنوز مردم بعضی از کشورهای جهان به ویروس کرونا مبتلا نشده اند؟

اخبار م.مقیمی 14 فروردین ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
این روزها که ویروس کرونا در سراسر جهان پخش شده است و جان هزاران انسان را گرفته است، به نظر می رسد که مردم یک سری از کشورهای جهان هنوز به ویروس کرونا مبتلا نشده اند! یا حداقل اینکه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در یک سری از کشورهای جهان خیلی کمتر از بقیه است

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چرا هنوز مردم بعضی از کشورهای جهان به ویروس کرونا مبتلا نشده اند؟

    این روزها که ویروس کرونا در سراسر جهان پخش شده است و جان هزاران انسان را گرفته است، به نظر می رسد که مردم یک سری از کشورهای جهان هنوز به ویروس کرونا مبتلا نشده اند! یا حداقل اینکه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در یک سری از کشورهای جهان خیلی کمتر از بقیه است! سوالی که در این میان برای مردم جهان پیش آمده، این است که داستان این ویروس کرونا چیست و چرا گریبان مردم یک سری از کشورهای جهان را نگرفته است؟ امروز می خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم! پس با ما همراه باشید.
    اگر نگاهی به آمار واقعی ویروس کرونا بیندازیم، می بینیم که در آفریقا که از 54 کشور تشکیل شده است و جمعیتش از 1.2 میلیارد نفر بیشتر است، تا به حال کمتر از 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده است! اما از طرفی در قاره ای مثل آسیا یا اروپا، افراد به مراتب بیشتری درگیر ویروس کرونا شده اند! این مساله تعجب خیلی از مردم جهان را برانگیخته است!
    در ابتدای شروع انتشار ویروس کرونا بود که WHO (سازمان بهداشت جهانی) اعلام کرد که مردم 13 تا از کشورهای آفریقایی با ریسک بالای ابتلا به ویروس کرونا رو به ور هستند! اما همان طور که گفته شد مردم آفریقا از همه مردم جهان نسبت به ویروس کرونا مصون تر بوده اند! اما با این حال هنوز نگرانی شدیدی درباره پخش شدن بیشتر ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن مردم کشورهای دیگر جهان از جمله کشورهای آفریقایی با ویروس کرونا وجود دارد. نکته اینجاست که احتمال اینکه شیوع ویروس کرونا در کشورهایی مثل کشورهای آفریقایی به ناگهان سرعت بگیرد، بسیار زیاد است. چراکه سیستم بهداشتی این کشورهای آنقدر خوب نیست و ممکن است که در آینده نه چندان دور، این کشورها درگیری غیر قابل کنترلی با ویروس کرونا پیدا کنند.

    چرا هنوز مردم بعضی از کشورهای جهان به ویروس کرونا مبتلا نشده اند

    اما از کشورهای آفریقایی که بگذریم، می بینیم که کشورهای دیگری هم در جهان هستند که هنوز که هنوزه مردم آنها به ویروس کرونا مبتلا نشده اند و با اینکه جمعیت زیادی دارند، اما درصد کمی از مردم این کشورها به ویروس کرونا مبتلا شده اند. مثلا در مکزیک که جمعیتش 130 میلیون نفر است، فقط 15 مورد مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده است و در روسیه که جمعیتش حدود 145 میلیون نفر است، فقط 45 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از آن طرف اکراین هم که حدود 43 میلیون نفر جمعیت دارد، فقط 3 نفر بیمار ویروس کرونا دارد.
    اینکه چرا در این کشورها افراد کمتری به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. کارشناسان معتقدند که فقط به این دلیل که مقامات دولتی این کشورها درگیریشان با ویروس کرونا را اعلام نمی کنند، دلیل نمی شود که واقعا در این کشورها ویروس کرونا گریبان مردم را نگرفته باشد! اصلا ممکن است که به دلیل کم بودن تست های انجام شده، هنوز در این کشورها مشخص نشده باشد که واقعا چند نفر به ویروس کرونا مبتلا گشته اند.
    مثلا در کشورهای آفریقایی که سیستم بهداشتی و درمانی ضعیفی دارند، مشخص است که آمار کرونا در آن ها دقیق نیست. از آن طرف کشوری مثل روسیه می تواند گزارش های آمار واقعی ویروس کرونا را درست مثل کشور چین سانسور کند و واقعیت را به کشورهای دیگر نگوید. در این میان واقعیتی که وجود دارد، این است که در آینده شاهد ابتلای درصد بیشتری از مردم جهان و مرگ و میرهای بیشتری خواهیم بود و این حقیقتی است که پزشکان، کارشناسان، مقامات دولتی و همین طور مردم کشورهای مختلف جهان را نگران کرده است.
    از طرفی کشوری مثل کره شمالی که ایزوله شده ترین کشور جهان است، هنوز هیچ مورد مبتلایی به ویروس کرونا گزارش نشده است! این طور که از اخبار بر می آید، انگار کشور کره شمالی به ویروس کرونا مبتلا نشده است. اما با این حال کارشناسان جهانی بر این باورند که کشوری که با دو تا از کشورهای درگیر با ویروس کرونا یعنی چین و کره جنوبی مرز مشترک دارد، محال است که درگیر ویروس کرونا نشده باشد. این کارشناسان معتقدند که در کره شمالی هم حداقل صدها بیمار ویروس کرونا وجود دارد. البته اگر خوشبینانه بخواهند به این مساله نگاه کنند و احتمال ابتلای هزاران نفر در کره شمالی را ندهند!
    فاکتور دیگری که می تواند علت عدم ابتلای یک سری از کشورهای جهان به ویروس کرونا باشد، این است که اصولا مردم کشورهای ثروتمند بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند! چراکه مردم این کشورهای سفرهای خارجی بیشتری داشته اند و احتمالا توریستان بیشتری هم داشته اند! با این حساب مشخص است که احتمال اینکه مردم کشورهای ضعیفی مثل کشورهای آفریقایی به ویروس کرونا مبتلا شوند، کمتر از مردم کشورهای ثروتمند است. 

    چرا هنوز مردم بعضی از کشورهای جهان به ویروس کرونا مبتلا نشده اند

    نکته دیگری که وجود دارد، این است که مردم یک سری از کشورهای جهان نزدیک تر از بقیه به همدیگر زندگی می کنند و فاصله اجتماعی در آن ها نمود پیدا نمی کند. با این حساب اگر ویروس کرونا به این کشورها وارد شود، مسلما سرعت شیوع آن به مراتب زیاد خواهد بود. نکته حائز اهمیت دیگر این است که بعضی از پزشکان معتقدند که ویروس کرونا در کشورهای گرمتر فعالیت کمتری دارد. البته یک سری از کارشناسان هم معتقدند که هنوز خیلی زود است که علل عدم ابتلای یک سری از کشورهای جهان به ویروس کرونا را بررسی کنیم. چراکه هنوز آینده ویروس کرونا مشخص نیست و هنوز داده ها به اندازه کافی کامل نیستند.
    در نهایت لازم به ذکر است که در اکثر اخبار مربوط به ویروس کرونا درباره دو تا سه ماه آینده صحبت می شود، اما ممکن است که اثرات ویروس کرونا تا 12 ماه یا حتی تا 18 ماه دیگر نیز در دنیا وجود داشته باشد!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW