021-88507190

مردم کدام کشورهای جهان به ویروس کرونا مبتلا نشده اند؟!

اخبار م.مقیمی 19 فروردین ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این میان برای خیلی از مردم جهان سوال پیش آمده که مردم کدام کشورهای جهان تا به حال به ویروس کرونا مبتلا نشده اند و راز مبتلا نشدن مردم یک سری از کشورهای جهان به ویروس کرونا چیست. ما امروز می خواهیم به این سوالات شما درباره ویروس کرونا پاسخ دهیم

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چه کشورهایی در دنیا از ویروس کرونا در امان مانده اند؟!
    این روزها اخبار بد از هر سو به گوش می رسد. مدام لیست جدیدی از تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا منتشر می شود و هر روز به آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا اضافه می شود. اگر به آمار واقعی ویروس کرونا نگاهی بیندازیم، می بینیم که متاسفانه هنوز آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در حال صعود است و مشخص هم نیست که این بیماری تا چه زمانی قرار است با ما همراه باشد. در میان اخبار مربوط به ویروس کرونا، بیشتر در مورد کشورهایی که با ویروس کرونا درگیر هستند، صحبت می شود و کمتر به این مساله پرداخته می شود که کدامیک از کشورها تا به حال با ویروس کرونا درگیر نشده اند و از دست ویروس کرونا در امان مانده اند. در این میان برای خیلی از مردم جهان سوال پیش آمده که مردم کدام کشورهای جهان تا به حال به ویروس کرونا مبتلا نشده اند و راز مبتلا نشدن مردم یک سری از کشورهای جهان به ویروس کرونا چیست. ما امروز می خواهیم به این سوالات شما درباره ویروس کرونا پاسخ دهیم. 

    چه کشورهایی در دنیا از ویروس کرونا در امان مانده اند

    کدامیک از کشورهای دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند؟
    اول از همه بهتر است که این را مشخص کنیم که مردم چه کشورهایی در دنیا به ویروس کرونا مبتلا گشته اند. در حقیقت باید بگوییم که این روزها پای ویروس کرونا به هر گوشه از جهان باز شده است و بیشتر کشورهای جهان را درگیر خودش کرده است. واقعیت این است که مردم همه کشورهای دنیا به جز چند کشور انگشت شمار با ویروس کرونا درگیر شده اند و این روزها ویروس کرونا زندگی اکثر مردم جهان را مختل کرده است. این روزها ویروس کرونا به یک بحران جهانی تبدیل شده است و باعث شده که مردم خیلی از کشورهای جهان از کار بیکار شوند. خیلی از کسب و کارهای مردم در سراسر جهان با مشکل مواجه شوند. اما سوال اصلی این است که مردم کدامیک از کشورهای جهان از ویروس کرونا در امان بوده اند و کدام کشورهای دنیا هستند که هنوز ویروس کرونا به آن ها نفوذ پیدا نکرده است.
    کدامیک از کشورهای دنیا به ویروس کرونا مبتلا نشده اند؟
    همان طور که گفته شد، هنوز یک سری کشور در دنیا وجود دارد که تا به حال هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن ها گزارش نشده است. این کشورها عبارتند از کره شمالی و چند کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، بوروندی، مجمع الجزایر قمر، مالاوی، سائوتومه و پرنسیپ، سیرالئون و سودان جنوبی. از این گذشته، هنوز که هنوزه ویروس کرونا در بعضی از کشورهای جزیره ای کوچک اقیانوس آرام مثل جزایر سولومون و وانواتو نیز ناشناخته باقی مانده است و هیچ کسی تا به حال در این کشورها به ویروس کرونا مبتلا نشده است. لازم به ذکر است که مقامات کشور میانمار نیز تا همین چند روز پیش اعلام کرده بودند که مردم این کشور نیز به ویروس کرونا مبتلا نشده اند. اما به هر حال در این چند روز اخیر، اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در کشور میانمار نیز شناسایی شده است و به همین دلیل نام میانمار از لیست کشورهای فاقد ویروس کرونا حذف شده است.

    کدامیک از کشورهای دنیا به ویروس کرونا مبتلا نشده اند

    چرا مردم این کشورها به ویروس کرونا مبتلا نشده اند؟
    در میان همه این کشورهایی که نامشان را ذکر کردیم، کره شمالی آن کشوری است که مردم جهان به آن شک دارند و فکر می کنند که به احتمال زیاد پای ویروس کرونا به این کشور هم باز شده است، اما مقاماتش حاضر به بیان این حقیقت نیستند. چرا که این کشور با کشور چین هم مرز است و احتمال اینکه ویروس کرونا به آن نفوذ پیدا کرده باشد، بسیار زیاد است. در حقیقت کره جنوبی بر بیان این مساله اصرار دارد و خیلی از کارشناسان کره جنوبی اذعان می کنند که مدارکی در دست دارند که نشانگر این است که پای ویروس کرونا به کره شمالی هم باز شده است. اما از آنجایی که کره شمالی یک کشور محافظه کار است و دولتش کنترل شدیدی بر مدیا و رسانه ها دارد؛ نمی توان به جواب این سوال دست یافت که آیا نظر کره جنوبی درست است یا خیر! البته ذکر این نکته هم الزامی است که بعید هم نیست که واقعا ویروس کرونا در کره شمالی شیوع پیدا نکرده باشد. چراکه همان طور که می دانید کره شمالی ایزوله شده ترین کشور دنیا است و مردمش کمترین ارتباط را با مردم کشورهای دیگر دنیا دارند و ممکن است که همین مساله هم باعث در امان ماندن کره شمالی از ویروس کرونا باشد.در مورد کشورهای آفریقایی نیز باید بگوییم که احتمال دارد به دلیل فقدان امکانات کافی برای تست ویروس کرونا باشد که هنوز بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشورها شناسایی نشده اند. در واقع شاید بعضی از مردم آفریقا نیز به ویروس کرونا مبتلا شده باشند، اما تست ویروس کرونا به طور صحیح در این کشورها انجام نگرفته باشد. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW