021-88507190

مرز ترکیه کی باز می شود؟

اخبار م.مقیمی 02 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    زمان باز شدن مرز ایران و ترکیه

    افزایش پروازها از تهران/تبریز به استانبول

    مقرر شد تا از تاریخ 25 اکتبر پروازهای میان تهران و استانبول به یازده فرکانس در هفته افزایش یابد و همچنین هفته ای سه پرواز میان تبریز و استانبول توسط ایرلاین ترکیش انجام شود.

    DestSTA STDOrigFlNo
    IKA22:5019:20IST874
    IST04:5001:50IKA 875 
    IKA04:4501:15IST 878
    IST 11:3008:40IKA879 
    DestSTASTDOrigFlNo
    TBZ01:0521:00IST882
    IST05:2004:05TBZ883

    مرز زمینی ترکیه باز است؟

    باوجود اینکه مرزهای هوایی ترکیه باز شده اند و بر اساس برنامه پروازهایی انجام می شود اما همچنان مرز زمینی ایران و ترکیه برای مسافران تا اطلاع ثانوی بسته می باشد و فعلا مسافران تور هوایی استانبول می توانند به این شهر سفر داشته باشند.

    ادامه محدودیت های پروازهای استانبول

    (به روز شده در 26 شهریور) محدودیت های پروازهای تهران استانبول تا 1 نوامبر (11 شهریور) تمدید شده است.

    پروازهای ترکیه لغو شد

    (به روز شده در 10 شهریور) شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز برای چندمین بار اقدام به لغو پروازهای خود کرد. با اعلام این ایرلاین تاریخ از سرگیری پروازهای ایران ترکیه 1 اکتبر 2020 (10 مهرماه) می باشد.

    لغو پروازهای ترکیه

    (فوری و غیر رسمی بروز شده در 3 شهریور) باتوجه به اینکه اعلام شده بود از 1 سپتامبر پروازهای ترکیه و ایران برقرار می شود اما شنیده ها حاکیست که برنامه پروازی اعلام شده توسط ترکیش ایرلاین بار دیگر لغو شده است.

    از سرگیری پروازهای ترکیه

    (به روزرسانی در 99.05.28) با اعلام دبیرکل انجمن هواپیمایی ایران، از تاریخ 1 سپتامبر ایرلاین ترکیش و سایر خطوط هواپیمایی ترکیه پروازهای خود را به 5 شهر ایران از سر خواهند گرفت. این شهرها شامل تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان هستند.

    لغو مجوز پروازها از ایران به ترکیه

    (به روز رسانی شده در 99.04.29) در حالیکه در نشست مشترک میان وزیران امور خارجه ایران و ترکیه اعلام شده بود که مرز ترکیه از 11 مرداد (1 آگوست) بر روی مسافران باز می شود. از طرفی دو ایرلاین ترکیش و پگاسوس اعلام کرده بودند که حاضرند از تاریخ ذکر شده پروازهای خود را به ایران انجام دهند. سرانجام باتوجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا در ایران، دولت ترکیه با اعمال محدودیت های جدید، خواستار لغو پروازها از ایران و افغانستان به این کشور شد. به این ترتیب تاریخ بازشدن مرز ترکیه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

    شروع پروازهای ترکیش از ایران

    با اعلام شرکت هواپیمایی ترکیش، پروازهای این ایرلاین از اول آگوست مصادف با 11 مرداد و همزمان با با بازگشایی مرز هوایی ایران و ترکیه آغاز خواهد شد. قرار است در جدیدترین بروزرسانی مقاصد پروازی ترکیش ایرلاین سه شهر تهران، شیراز و تبریز را به شبکه های پروازی خود اضافه نماید. همچنین دیگر ایرلاین ترک، پگاسوس نیز شروع پروازهای خود را همین تاریخ اعلام کرد. لازم به ذکر است که در هنگام سفر به ترکیه، اخذ گواهی سلامت گردشگری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

    چه زمانی مرز ترکیه باز می شود

    مرز ایران و ترکیه برای مسافران کی باز میشود

    بازگشایی مرز ایران و ترکیه

    اول از همه بهتر است نگاهی به پیامدهای بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه بیندازیم. جدا از اینکه بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه از نظر مسائل بهداشتی تصمیم درستی بود، اما پیامدها و تاثیرات بسیار منفی نیز داشت. چراکه پس از بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه به خاطر شیوع ویروس کرونا، هم ایران و هم ترکیه از نظر تجاری و گردشگری بسیار متضرر شدند. جالب است بدانید که به همان اندازه ای که صنعت گردشگری ایران به خاطر شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه متضرر شد، خود کشور ترکیه نیز از این نظر آسیب دید و کار به جایی رسید که نمایندگان صنف های شهر وان از مقامات ترکیه درخواست کردند که از نظر معیشتی به آن ها کمک شود تا در زمانی که مرز ایران و ترکیه بسته است و مسافران ایرانی نمی توانند برای خرید به وان سفر کنند، بتوانند زندگی خودشان را بگذرانند و زیر فشار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا از بین نروند. از طرفی مراکز خرید، کافه ها، رستوران ها و هتل های ترکیه مخصوصا شهرهای توریستی آن نیز به دلیل نبود گردشگر ضررهای هنگفتی دیدند. از سوی دیگر ایران نیز از نظر اقتصادی و تجاری متحمل ضرر شد و آسیب های زیادی به خاطر بسته شدن مرزهای ایران و ترکیه دید و آژانس های مسافرتی زیادی هم در ایران ناچار به دادن خسارت های هنگفت شدند. از طرفی آن دسته از افرادی که قصد سفر به ترکیه را داشتند و سفر مهمی را پیش رو داشتند، مجبور به کنسل کردن سفرشان به ترکیه شدند و برنامه هایشان به کل به هم ریخت. با این حساب، مشخص است که افراد زیادی در هر دو کشور ایران و ترکیه منتظر بازگشایی مرزهای ایران و ترکیه هستند. اما سوالی که وجود دارد، این است که واقعا مرز ایران و ترکیه کی باز می شود؟

    مرزهای ایران و ترکیه چه زمانی باز می شوند

    مرز هوایی ایران ترکیه کی باز میشود

    بر طبق آخرین اخبار و اطلاعاتی که از ترکیه به ایران رسیده است و با توجه به نشست مشترکی که میان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همتای خود مولود چاوش اوغلو در آنکارا برگزار شد با اعلام وزیر امور خارجه ترکیه مقرر شد تا مرزهای ایران و ترکیه در تاریخ 1 آگوست (11 مرداد) باز شود، در این صورت اگر مرزهای ایران و ترکیه دوباره باز شوند، مسافران ایرانی می توانند سفرهایشان به ترکیه را از سر بگیرند و برنامه های مسافرتی خودشان را به روال قبل داشته باشند.امیدواریم که هر چه سریعتر مرز ایران و ترکیه باز شود و آژانس مسافرتی مهرپرواز بتواند مثل همیشه خدمات شایسته و ارزنده ای را به شما مسافران و همراهان گرامی مهرپرواز برای سفر به ترکیه ارائه دهد.از طریق وب سایت گردشگری مهرپرواز همه اخبار مربوط به مرز زمینی ترکیه کی باز می شود را دقیق و منظم به اطلاع شما عزیزان میرسانیم.

    لازم به ذکر است که با توجه به مشخص شدن زمان بازشدن مرز ترکیه و ایران آژانس مسافرتی مهرپرواز آمادگی خود را برای ثبت نام تورهای ترکیه اعلام میکند!مثل همیشه همراه شما هستیم به امید دیدار!

    می توانید از دیگر اخبار و مقالات گردشگری دیدن کنید:

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW