021-88507190

برای سفر به ترکیه بهتر است با خودمان لیر ببریم یا دلار؟

راهنمای سفر م.مقیمی 20 فروردین ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از مهمترین و رایج ترین سوالاتی که بعد از رزرو تور ترکیه در ذهن مسافران ایرانی شکل میگیرد، این است که باید برای سفر به ترکیه لیر ببرند یا دلار؟ اصلا محال است که کسی بخواهد راهی ترکیه شود و قبل از سفر به ترکیه از خودش این سوال را نپرسد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برای سفر به ترکیه با خودمان لیر ببریم یا دلار؟
    یکی از مهمترین و رایج ترین سوالاتی که بعد از رزرو تور ترکیه  در ذهن مسافران ایرانی شکل میگیرد، این است که باید برای سفر به ترکیه لیر ببرند یا دلار؟ اصلا محال است که کسی بخواهد راهی ترکیه شود و قبل از سفر به ترکیه از خودش این سوال را نپرسد! خیلی ها برای یافتن پاسخ این سوال شروع به پرس و جو از دوست و آشنا و همسایه می کنند تا بالاخره متوجه شوند که کسانی که تجربه سفر به ترکیه را داشته اند، با کدام ارز در ترکیه راحت تر بوده اند؟ لیر یا دلار؟ در این میان ممکن است که با جواب های ضد و نقیضی مواجه شوند و آخر کار هم تصمیم درستی برای انتخاب ارز مناسب برای سفر به ترکیه نداشته باشند. اما شمایی که برای انتخاب ارز مناسب به وب سایت مهرپرواز سر زده اید، می توانید مطمئن باشید که در انتهای این مطلب تصمیم درستی می گیرید و کاملا متوجه می شوید که برای سفر به ترکیه، همراه داشتن لیر به صرفه تر است یا دلار! پس با ما همراه باشید!

    برای سفر به ترکیه با خودمان لیر ببریم یا دلار

    برای سفر به ترکیه لیر به صرفه تر است یا دلار؟
    بهتر است که همین ابتدای مطلب جواب اصلی این سوال را به شما بدهیم. اگر یک ماشین حساب دستتان بگیرید و کمی درباره نرخ تبدیل ارز دلار و لیر در ایران و ترکیه تحقیق کنید، می بینید که اگر از ایران دلار تهیه کنید و دلارهایتان را با خودتان به ترکیه ببرید و آنجا دلار را کم کم به لیر تبدیل کنید، در این میان سود می کنید و در نهایت ارز لیر بیشتری در ترکیه نصیبتان می شود! پس جواب این سوال بسیار ساده است! مشخص است که همراه داشتن دلار برای سفر به ترکیه به صرفه تر است. اما چرا؟ اول از همه اینکه دلار یک ارز بین المللی است که در هر کشوری در هر قسمت از دنیا قابل تبدیل است و همه صرافی های ترکیه آن را قبول می کنند. از این گذشته، نرخ تبدیل ارز در ایران و ترکیه فرق می کند و از این گذشته، ارز لیر نوسانات بسیار شدیدی دارد. با این حساب، اگر شما بخواهید یک هفته را در تور ترکیه سپری کنید، اصلا معلوم نیست که در این یک هفته ارز لیر چه نوساناتی را متحمل شود. اما اگر برای سفر به ترکیه دلار داشته باشید، دیگر اصلا نیازی به فکر کردن به این موضوعات ندارید و می توانید خیال راحت تری از بابت ثابت بودن نسبی ارزتان در طول سفر داشته باشید. علاوه بر این اگر پولتان اضافه آمد، می توانید بعد از برگشت به ایران، با نرخ بهتری دلارتان را به ریال کشورمان تبدیل کنید. اما اگر لیر اضافه داشته باشید، برای تبدیل لیر به ریال ضرر می کنید و در آخر پول کمتری در جیبتان باقی می ماند. اما در کنار همه این ها، بهتر است که بدانید در یک سری از مواقع داشتن لیر برای سفر به ترکیه مناسب تر است! در واقع یک استثنا برای این قاعده کلی وجود دارد که باید قبل از تبدیل کردن پول خود برای سفر به ترکیه از آن اطلاع داشته باشید.
    چه زمانی داشتن لیر برای سفر به ترکیه مناسب تر است؟
    اگر از آن دسته از ایرانیانی که کسب و کارشان به ترکیه مربوط است و مدام در حال رفت و آمد بین ایران و ترکیه هستند، سوال بپرسید؛ به شما می گویند که همیشه هم داشتن دلار برای سفر به ترکیه به صرفه نیست! چراکه گاهی اوقات صرافی های ترکیه نرخ تبدیل ارزشان را بالا می برند و از شرایط موجود در ترکیه به نفع خودشان استفاده می کنند! این زمان دقیقا همان وقتی است که شما نباید برای تبدیل دلار به لیر در ترکیه به صرافی های ترکیه و نرخ های عجیب و غریبشان در آن زمان وابسته باشید! اما سوالی که وجود دارد، این است که این زمان دقیقا چه زمانی است؟ بهتر است که بدانید زمان هایی که شهرهای ترکیه از همیشه شلوغ تر می شوند، نرخ های تبدیل ارز دلار به لیر در ترکیه نیز تغییر پیدا می کنند. این شلوغی های خیلی زیاد معمولا در ایام تعطیلات ترکیه و فصل حراجی های ترکیه اتفاق می افتند. مثلا در اعیادی مثل عید فطر، عید قربان و حتی کریسمس، این اتفاق در صرافی های ترکیه می افتد. با این حساب، به شما توصیه می کنیم که اگر قصد سفر به ترکیه در چنین ایامی را دارید، از همان اول از صرافی های ایران، ارز لیر تهیه کنید و این را بدانید که در چنین مواقعی، داشتن لیر برای سفر به ترکیه بهتر است.

    چه زمانی داشتن لیر برای سفر به ترکیه مناسب تر است

    کدام صرافی های ترکیه برای تبدیل ارز منصف تر هستند؟
    حالا فرض را بر این بگیرید که شما برای سفر به ترکیه ارز دلار را انتخاب کرده اید. سوالی که مسلما با آن مواجه خواهید شد، این است که حالا باید به کدامیک از صرافی های ترکیه بروید و کجا دلارتان را به لیر تبدیل کنید تا این تبدیل برایتان به صرفه تمام شود. به شما توصیه می کنیم که سه قانون را برای انتخاب صرافی مناسب در ترکیه به خاطر داشته باشید! اول اینکه تبدیل ارز خود را فقط در صرافی های معتبر ترکیه انجام دهید و به هیچ عنوان، حتی اگر صرافی های ترکیه بسته بودند، ارز خود را خارج از صرافی تبدیل نکنید. قانون دوم اینکه هیچ وقت به صرافی های فرودگاه های ترکیه و همین طور خدمات تبدیل ارز در هتل های ترکیه اعتماد نکنید و مطمئن باشید که نرخ تبدیل ارز صرافی های فرودگاه های ترکیه و هتل های ترکیه به صرفه نیستند. قانون سوم هم اینکه شما باید قبل از تبدیل دلار به لیر در ترکیه، نرخ صرافی های مختلف ترکیه را با یکدیگر مقایسه کنید و قبل از تصمیم در مورد انتخاب صرافی مناسب در ترکیه، خوب پرس و جو کنید. این را هم به خاطر داشته باشید که در شهر استانبول، معمولا صرافی های اطراف بازار بزرگ استانبول منصف تر هستند. چراکه در اطراف بازار بزرگ استانبول صرافی های کوچک و بزرگ متعددی وجود دارد و شما خیلی راحت می توانید نرخ تبدیل ارز آن ها را با هم مقایسه کنید و بهترینشان را انتخاب کنید. از این گذشته، چون تعداد صرافی ها در بازار بزرگ استانبول وجود دارد، نوعی رقابت نیز میان آن ها وجود دارد و این رقابت به نفع شماست!
    چه مقدار پول با خودمان به ترکیه ببریم؟
    برای یافتن پاسخ این سوال باید به سبک زندگی خود و سبک سفرهای خود نگاهی بیندازید. شما با داشتن بودجه های مختلف می توانید اقامت های متفاوتی را هم در تور استانبول تجربه کنید. در واقع این یک حقیقت است که هر چه بیشتر پول داشته باشید، بیشتر می توانید از مراکز خرید ترکیه خرید کنید، در رستوران های بهتری در ترکیه می توانید غذا بخورید و تفریحات جذاب تری را در تور ترکیه تجربه کنید.  اگر به دنبال سفر ارزان به ترکیه هستید، بهتر است که به ازای هر روز اقامتتان در ترکیه 20 دلار داشته باشید. اما اگر بودجه تان بیشتر است و به دنبال تجربه یک اقامت متوسط به بالا در ترکیه است، بهتر است که حداقل 50 دلار به ازای هر روز اقامتتان در ترکیه همراه خود داشته باشید. نکته ای که باید در این مورد به شما بگوییم، این است که حتی اگر انتخابتان برای سفر به ترکیه، همراه داشتن ارز دلار بود؛ باز هم کمی لیره برای خرج و مخارج روز اول اقامتتان در ترکیه همراه خود داشته باشید. چراکه ممکن است در روز و ساعت رسیدن شما به ترکیه، صرافی های ترکیه تعطیل باشند. از این گذشته، ممکن است که به محض رسیدنتان به ترکیه، نیاز به پول پیدا کنید. در این صورت مجبور می شوید که دلار خود را در صرافی های فرودگاه های ترکیه به لیر تبدیل کنید و همان طور که گفتیم، این کار برای شما به صرفه نیست.

    چه مقدار پول با خودمان به ترکیه ببریم

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW