021-88507190

بهترین زمان سفر به ارمنستان

راهنمای سفر م.مقیمی 22 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهتر است که این مطلب را کامل بخوانید و ببینید که سفر به ارمنستان در فصل های مختلف سال چه حال و هوایی دارد و بعد به این فکر کنید که کدام فصل برای سفر شخص شما به ارمنستان فصل مناسبی است

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به ارمنستان

    ارمنستان یک کشور کوهستانی است و بنابراین تغییرات فصلی، صد در صد روی آب و هوای آن تاثیر دارند و وقتی فصل عوض می شود، آب و هوای آن از این رو به آن رو می شود. اصولا ارمنستان زمستان ها بسیار سرد و تابستان های گرم و خشکی دارد و معتدل ترین آب و هوایش را در فصل بهار و پاییز تجربه می کند. بهار فصلی است که در طول آن، جشنواره ها و فستیوال های متعددی در ارمنستان برپا می شوند و کافه های پیاده رو ارمنستان شروع به کار می کنند، برف ها آب می شود و هوای ارمنستان به ایده آل ترین شکل خودش برای گشت و گذار و تفریح تبدیل می شود. از آن طرف فصل پاییز، فصلی است که هوای ارمنستان بعد از یک تابستان گرم، دوباره مطلوب می شود و طبیعت ارمنستان به زیباترین شکل خودش در می آید. با این اوصال می توان گفت که فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به ارمنستان است. اما با این حال، به شما توصیه می کنیم که با خواندن همین چند خط، زمان سفر خودتان به ارمنستان را مشخص نکنید و در این زمینه عجله به خرج ندهید! بهتر است که این مطلب را کامل بخوانید و ببینید که سفر به ارمنستان در فصل های مختلف سال چه حال و هوایی دارد و بعد به این فکر کنید که کدام فصل برای سفر شخص شما به ارمنستان فصل مناسبی است.

    بهترین زمان سفر به ارمنستان

    سفر به ارمنستان در فصل تابستان

    تابستان های ارمنستان طولانی، خشک و معمولا آفتابی هستند. در فصل تابستان، اغلب دمای هوای شهرهای ارمنستان از 40 درجه سانتگیراد هم فراتر می رود. در این زمان از سال، اکثر مردم شب ها از خانه بیرون می آیند تا از هوای خنک تر شب ها برای گشت و گذار و تفریح نهایت استفاده را ببرند. در فصل تابستان، مناطق کوهستانی ارمنستان نیز به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ارمنتسان تبدیل می شوند. چراکه هوای مناطق کوهستانی ارمنستان در فصل تابستان مطلوب است و هوای آن برای طبیعت گردی و کوهنوردی بی نظیر است. این را هم بگوییم که فصل تابستان بهترین زمان سال برای تفریح در دریاچه سوان و تجربه انواع ورزش های آبی است. از این گذشته، فصل تابستان فصل خوبی برای بازدید از شهرهای مرتفعی مثل دلیجان است. با همه این اوصاف، توصیه ما به شما این است که اگر خیلی گرمایی نیستید و از تجربه ورزش های آبی و تفریحات هیجان انگیز و گشت و گذار در مناطق کوهستانی خوشتان می آید، فصل تابستان را برای سفر به ارمنستان انتخاب کنید.

    سفر به ارمنستان در فصل تابستان

    سفر به ارمنستان در فصل پاییز

    وقتی که پاییز در ارمنستان سر می رسد، کم کم گرمای تابستان از بین می رود و هوا رو به خنکی می رود. در این فصل از سال، طبیعت ارمنستان به رنگ زرد و قرمز و نارنجی در می آید و هوا هم بسیار مطلوب می شود. در فصل پاییز یک نسیم خنک همیشگی در ارمنستان می وزد. با این حساب می توان گفت که فصل پاییز بهترین زمان سفر به ارمنستان برای گشت و گذار در ارمنستان و دیدن جاهای دیدنی ارمنستان است. راستی تا یادمان نرفته، این را هم بگوییم که در رستوران های ارمنستان در فصل پاییز یک نوع سوپ سنتی پاییزی به نام سوپ خاش سرو می شود که معمولا صبح ها آن را می خورند و طعم و مزه بسیار جالبی دارد. به شما توصیه می کنیم که اگر در فصل پاییز به ارمنستان سفر کردید، حتما طعم این سوپ سنتی را در رستوران های ارمنستان امتحان کنید.


    سفر به ارمنستان در فصل زمستان

    سفر به ارمنستان در فصل زمستان

    زمستان های ارمنستان سرد و برفی است و با این اوصاف، می توان گفت که سفر به ارمنستان در فصل زمستان مناسب کسانی که سرمایی هستند و از سرما واهمه دارند، نیست. اما به هر حال خوب است این را هم بدانید که سفر به ارمنستان در فصل زمستان جذابیت های خاص خودش را هم دارد. یکی از این جذابیت ها این است که در زمان برگزاری جشن های کریسمس و سال نو، شهرهای ارمنستان خیلی سرزنده می شوند. جذابیت دوم سفر به ارمنستان در فصل زمستان هم این است که سفر به ارمنستان در فصل زمستان (در ایامی به غیر از جشن کریسمس) خیلی ارزان می شود. با این حساب، اگر شما هم به دنبال شرکت در یک جشن کریسمس به یادماندنی هستید و یا اگر می خواهید یک سفر ارزان به ارمنستان را تجربه کنید، بهتر است که فصل زمستان را برای سفر به ارمنستان انتخاب کنید. این را هم یادتان باشد که اگر در زمان کریسمس و سال نو به ارمنستان سفر کردید، حتما از بازارهای کریسمس ارمنستان دیدن کنید و تفریحاتی مثل اسکیت روی یخ را هم در ارمنستان تجربه کنید. ضمنا اگر خیلی اهل برف بازی و تفریحات زمستانی هستید، حتما زمانی را هم به بازدید از پیست های اسکی ارمنستان اختصاص دهید و حتما تفریحات مهیج زمستانی را در تور ارمنستان تجربه کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از سفر زمستانی به ارمنستان ببرید. 

    سفر به ارمنستان در فصل پاییز

    سفر به ارمنستان در فصل بهار

    همان طور که گفته شد، فصل بهار یکی از بهترین فصل های سال برای سفر به ارمنستان است. در فصل بهار برف ها آب می شوند، طبیعت ارمنستان دوباره زیبا می شود و گل های وحشی در هر گوشه از طبیعت ارمنستان شکوفه می زنند.  نکته دیگر اینکه در فصل بهار جشنواره های متعددی هم در ارمنستان برپا می شوند. به هر حال اگر شما هم به دنبال بهترین زمان سفر به ارمنستان از نظر آب و هوا هستید و یا دلتان می خواهد بیشتر با فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم ارمنستان آشنا شوید، بهتر است که فصل بهار را برای سفر به ارمنستان انتخاب کنید. 

    سفر به ارمنستان در فصل بهار

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW