021-88507190

سفر به شهرهای اروپا با قطار

راهنمای سفر م.مقیمی 13 خرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
خیلی از گردشگران و حتی مردم اروپا، برای سفرهای بین شهری در اروپا از قطار برای تردد استفاده می کنند. در این بخش مزایای استفاده از قطار برای سفر برای گردشگران تور اروپا، مردم بومی قاره سبز و دانشجویانی که در اروپا مشغول تحصیل هستند مورد بررسی قرار گرفته است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به شهرهای اروپا با قطار بسیار لذت بخش تر از سفر با هواپیماست

    اگر شما هم در حال برنامه ریزی برای سفر به اروپا هستید، مطمئنا این را شنیده اید که خیلی از گردشگران و حتی خیلی از مردم اروپا، برای سفرهای بین شهری در قاره سبز از قطار برای تردد استفاده می کنند. اگر شما هم برایتان سوال پیش آمده که آیا سفر به اروپا با قطار کار درستی است یا نه و چه مزایا و برتری هایی نسبت به هواپیما دارد، با ما همراه باشید تا در مورد این مساله بیشتر با هم صحبت کنیم.

    سفر به شهرهای اروپا با قطار بسیار لذت بخش تر از سفر با هواپیماست

    دسترسی خوب به قطار در اروپا

    اولین نکته ای که باعث محبوبیت این گونه از حمل و نقل می شود، این است که تقریبا همه شهرهای اروپا ایستگاه قطار دارند. خیلی از این ایستگاه ها، ایستگاه های بسیار فعالی هستند و در طول روز چندین و چند قطار از مبدا آن ها به سمت شهرهای دیگر اروپا حرکت می کنند. تازه در بعضی از مسیرهای پر تردد، قطارها هر ساعت حرکت دارند و این بدین معنی است که شما می توانید خیلی راحت از هر شهری در اروپا برای خودتان یک بلیط قطار تهیه کنید و خودتان را برای سفر به یک شهر دیگر اروپایی آماده کنید.

    استفاده آسان از قطار در اروپا

    نکته دیگری که باید درباره قطارهای اروپا به شما بگوییم، این است که شما برای سوار قطار شدن در اروپا نباید تشریفات و مراحل اداری خاصی را طی کنید و خیلی ساده می توانید با بلیطتان سوار قطار شوید. این بدین معنی است که شما مجبور نیستید مثل سفر هوایی، از چند ساعت قبل در ایستگاه حضور پیدا کنید. حتی می توانید برای مسیرتان، غذا و نوشیدنی مورد نظر خودتان را بیاورید و الزامی نیست که هزینه خوراکی های موجود در قطار را هم بپردازید.

    آزادی عمل درون قطارهای اروپا

    شما در قطارهای اروپا می توانید به راحتی بر روی صندلی خود بنشینید و از چشم اندازهای جالب شهرهای اروپا لذت ببرید و هر وقت هم که حوصله تان سر رفت، می توانید با مسافران دیگر صحبت کنید، در قطار گشتی بزنید و یا یک کتاب خوب بخوانید تا مسیر به اتمام برسد. این نشان می دهد که سفر بین شهری در اروپا با قطار کار حوصله سر بری نیست و اصولا مسافران از ساعت هایی که درون قطارهای اروپا سپری کرده اند، به نیکی یاد می کنند.

    مرکزیت ایستگاه های قطار در اروپا

    یکی دیگر از دلایل محبوبیت سفرهای ریلی در اروپا این است که ایستگاه های قطار اروپا معمولا در مرکز شهرها قرار گرفته اند و تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و هتل در نزدیکی آن ها وجود دارد. این یعنی اگر شما یک هتل در نزدیکی ایستگاه قطار در یک شهر دیگر در اروپا برای خودتان رزرو کنید، می توانید خیلی ساده وقتی به مقصد رسیدید، حتی با پای پیاده به هتلتان دسترسی پیدا کنید.

    مرکزیت ایستگاه های قطار در اروپا

    چشم اندازهای خوب قطارهای اروپا

    اگر شما با قطار فاصله بین شهرهای اروپا را طی کنید، دیگر مجبور نیستید که مثل سفر هوایی، به ابرها خیره شوید تا به مقصد برسید. بلکه می توانید که در طول مسیر زیبایی های اروپا را از نزدیک ببینید. چراکه قطارهای اروپا از کنار تپه های سرسبز و شهرهای رنگارنگ زیادی عبور می کنند و این یعنی شما با قطار فرصت کشف بیشتر اروپا را دارید.

    آسانی عبور از مرزهای کشورهای اروپایی با قطار

    مسافران قطارهای اروپا وقتی از یک کشور با قطار به یک کشور دیگر می روند، در مرز آن دو کشور مجبور به ارائه مدارک نیستد. در واقع گذر از کشورهای حوزه شینگن با قطار کار بسیار آسانی است و پروسه اداری خاصی ندارد. البته این را هم خوب است بدانید که مامورین به صورت رندوم مدارک یک سری از توریستان را چک می کنند، اما این مساله شامل حال همه نمی شود.

    ارزانی قطارهای اروپا

    در نهایت این را هم باید بگوییم که اصولا سفر ریلی در اروپا از سفر هوایی ارزان تر است. پس اگر به دنبال سفر ارزان به اروپا هستید، بهتر است که حتما برنامه سفر به اروپا را برای خودتان به گونه ای ترتیب دهید که بتوانید از قطارهای اروپا به نحو احسنت استفاده کنید و فاصله شهرهای اروپا را با قطار طی کنید.اگر شما هم قصد سفر به اروپا را دارید، میتوانید برای اخذ ویزای شینگن با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مطالب مرتبط زیر را هم مطالعه بفرمایید :

    فوت و فن های سفر به اروپا
    ارزان ترین شهرهای اروپا برای زندگی کدام ها هستند؟

    ارزانی قطارهای اروپا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW