021-88507190

همه چیز درباره خرید سیم کارت در آذربایجان

راهنمای سفر م.مقیمی 17 خرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم به هر دلیلی می خواهید در تور آذربایجان یک سیم کارت محلی آذربایجانی داشته باشید، این راهنما می تواند به شما کمک کند. ما در ادامه سیر تا پیاز خرید سیم کارت در آذربایجان را برایتان توضیح می دهیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سیر تا پیاز خرید سیم کارت در تور آذربایجان

    اگرچه این روزها وای فای مشکل ارتباطات را تا حد زیادی حل کرده است و شما به راحتی می توانید با گوشی تلفن همراهتان، دسترسی به اینترنت وای فای و اپلیکیشن های پیام رسان داشته باشید و به رایگان پیام ارسال کنید و حتی تماس تصویری هم بگیرید . اما باز هم بعضی از افراد ترجیح می دهند که در تورهای خارجی اقدام به خرید سیم کارت کنند. چراکه در این صورت می توانند هر زمانی که دلشان خواست و بدون اینکه در صدد پیدا کردن اینترنت وای فای باشند، به اینترنت دسترسی پیدا کنند و از مزایای سیم کارت های آذربایجان بهره ببرند. به هر حال اگر شما هم به هر دلیلی می خواهید در تور آذربایجان یک سیم کارت محلی آذربایجانی داشته باشید، این راهنما می تواند به شما کمک کند. ما در ادامه سیر تا پیاز خرید سیم کارت در آذربایجان را برایتان توضیح می دهیم.

    از سیر تا پیاز خرید سیم کارت در تور آذربایجان

    اپراتورهای شبکه تلفن همراه در آذربایجان

    در آذربایجان 4 مدل سیم کارت مختلف وجود دارد که یکی از آن ها سیم کارت آذرسل، دیگری سیم کارت باکسل، دیگری سیم کارت نارموبایل و آخری سیم کارت آذترانک است. البته خوب است این را بدانید که سیم کارت آذترانک با خیلی از گوشی های تلفن همراه سازگار نیست و خرید آن در تور آذربایجان توصیه نمی شود. نکته دیگری که باید درباره سیم کارت های آذربایجان به شما بگوییم، این است که همگی آن ها اینترنت 2G، 3G و 4G دارند و همه آن ها پوشش دهی و سرعت خوبی در آذربایجان دارند. البته امکان دسترسی به اینترنت 4G هنوز در همه بخش های آذربایجان وجود ندارد و ممکن است که شما در بعضی از شهرهای آذربایجان با سیم کارتتان به اینترنت پرسرعت دسترسی نداشته باشید. این را هم بگوییم که از بین سیم کارت های آذربایجان، سیم کارت های آذرسل از بقیه بهتر هستند. چراکه این سیم کارت بهترین و سریع ترین سرعت اینترنت را در آذربایجان دارد. لازم به ذکر است که شما می توانید سیم کارت های آذرسل را از فروشگاه های آذرسل با پرداخت مبلغ 5 منات آذربایجان تهیه کنید.  

    اپراتورهای شبکه تلفن همراه در آذربایجان

    نحوه خرید سیم کارت در آذربایجان

    شما برای خرید سیم کارت در آذربایجان باید پاسپورتتان را به فروشنده نشان دهید. توصیه ما به شما این است که به هیچ وجه در تور آذربایجان سیم کارتتان را از فروشندگان خیابانی و دست فروشان تهیه نکنید. چراکه این فروشندگان معمولا سیم کارت هایی را به شما می فروشند که به نام شخص دیگری ثبت شده است و ممکن است که پکیج و بسته ای در آن فعال شده باشد که شما آن را نخواهید. از آن هم بدتر اینکه این فروشندگان می توانند سیم کارت هایی را به شما بدهند که اصلا رجیستر نشده اند و ممکن است که ناگهان از دسترسی خارج شوند. با این حساب بهتر است که به دفاتر رسمی فروش سیم کارت در آذربایجان بروید و از همان ابتدا یک سیم کارت به نام خودتان در آذربایجان تهیه کنید. این را هم خوب است بدانید که هر کسی می تواند تا 5 سیم کارت را در آذربایجان به نام خودش بگیرد. 

    درباره رجیستر تلفن همراه در آذربایجان

    نکته مهمی که باید درباره استفاده از سیم کارت در آذربایجان بدانید، این است که هر کسی که می خواهد بیش از 30 روز از سیم کارت آذربایجانی استفاده کند، باید حتما گوشی تلفن همراهش را در آذربایجان رجیستر کند. در حقیقت این یک طرح در آذربایجان است که هدفش کاهش سرقت گوشی تلفن همراه در آذربایجان است. این طرح بدین شکل است که اگر کسی بیش از 30 روز از سیم کارت آذربایجانی در گوشی تلفن همراهش استفاده کند و گوشی تلفن همراهش را در آذربایجان رجیستر نکرده باشد، ممکن است که گوشی تلفن همراهش دیگر قادر به سرویس گیری از اپراتورهای آذربایجان نباشد و مجبور باشد که برای استفاده از سیم کارت های آذربایجان از گوشی تلفن همراه دیگری استفاده کند. با این حساب یادتان باشد که اگر قصد استفاده از سیم کارت های آذربایجان را به مدت بیش از 30 روز داشتید، حتما گوشی تلفن همراهتان را در آذربایجان رجیستر کنید تا از این بابت با مشکل مواجه نشوید. نکته دیگر اینکه امکان رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت آنلاین هم وجود دارد که البته برای این کار باید با زبان آذربایجانی آشنایی داشته باشید و بتوانید مراحل رجیستری را خودتان طی کنید. در غیر این صورت بهتر است که در آذربایجان به یکی از اداره های پست مراجعه کنید و با پرداخت 5.5 منات آذربایجان رجیستری را برای خودتان انجام دهید. البته همان طور که گفته شد، این قانون برای کاربرانی است که می خواهند بیشتر از 30 روز از سیم کارت آذربایجان استفاده کنند و شامل حال بقیه کاربران نمی شود.برای رزرو تور آذربایجان می توانید با همکاران ما درآژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    درباره رجیستر تلفن همراه در آذربایجان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW