021-88507190

چه زمانی برای سفر به چین بهتر است؟

راهنمای سفر م.مقیمی 04 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چین کشور بزرگی است که هر نقطه از آن آب و هوای مختلفی با دیگر شهرها دارد. در واقع اینکه بهترین زمان سفر به چین چه زمانی است، بستگی به این دارد که شما می خواهید از کدام شهر چین دیدن کنید و چه نوع آب و هوایی را می پسندید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان برای سفر به چین

    چین کشور بزرگی است و شرایط آب و هوایی آن در هر قسمتی از چین با دیگری متفاوت است. با این حساب باید بگوییم که نمی توان به صورت کلی درباره بهترین زمان سفر به چین صحبت کرد. در واقع اینکه بهترین زمان سفر به چین چه زمانی است، بستگی به این دارد که شما می خواهید از کدام شهر چین دیدن کنید و علاوه بر این، به این هم بستگی دارد که شما چه آب و هوایی را می پسندید! با داشتن این فکر در ذهن، با ما همراه باشید تا سفر به چین در فصل های مختلف سال را بررسی کنیم و ببینیم که واقعا بهترین زمان سفر به چین چه زمانی است؟

    چه زمانی برای سفر به چین بهتر است

    سفر به چین در فصل پاییز

    اگر به طور کلی به سفر به چین نگاه کنیم و سلیقه عموم را در نظر بگیریم، می توانیم بگوییم که فصل پاییز (اواسط شهریور تا اواسط آذر) بهترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوا است. فصل پاییز معتدل ترین آب و هوا را در چین دارد. در طول این زمان، دمای هوا در سراسر چین بین 10 تا 22 درجه سانتی گراد می شود و و باران های کمی هم در این فصل در چین می بارد. نکته دیگر اینکه ماه سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) تنها زمانی است که در طول آن نقاشی های ارزشمند و باستانی موزه کاخ پکن به معرض نمایش قرار داده می شود و این فرصت، فرصت بی نظیری برای دیدن این نقاشی ها در تور چین است.

    سفر به چین در فصل بهار

    بهار نیز فصل خوبی برای سفر به چین است. در این فصل از سال دمای هوا معمولا مطلوب است، اما به هر حال تغییرات آب و هوایی در آن شدید است. بهترین راه برای اینکه بتوانید با این تغییرات آب و هوایی در چین کنار بیایید، این است که لباس هایتان را به صورت چند لایه انتخاب کنید تا هر وقت گرم یا سردتان شد، بتوانید از تعداد لایه های لباستان کم کنید و یا بیشتر لباس بپوشید. 

    سفر به چین در فصل تابستان

    فصل تابستان که از اواسط خرداد شروع می شود و تا اواسط شهریور ادامه پیدا می کند، فصل گرمای چین است. در این فصل از سال دمای هوا بالا می رود و باران های چین نیز به حداکثر می رسد. به هر حال اگر شما به هر دلیلی این فصل از سال را برای سفر به چین انتخاب کردید، یادتان باشد که حتما یک لباس بارانی نازک و یک جفت کفش ضد آب با خودتان به چین ببرید تا هم بتوانید با گرما و هم با باران های چین در این فصل کنار بیایید.

    سفر به چین در فصل تابستان

    سفر به چین در فصل زمستان

    در فصل زمستان هوای چین و علی الخصوص در بخش شمالی آن خیلی سرد می شود. با این حساب شاید سفر به چین در فصل زمستان برای کسانی که سرمایی هستند، خیلی مناسب نباشد. البته سفر به چین در فصل زمستان جذابیت های خاص خودش را هم دارد. مثلا یکی از این جذابیت ها این است که در این فصل یک فستیوال یخ و برف در شهر هاربین چین برگزار می شود که خیلی ها به خاطر شرکت در آن فصل زمستان را برای سفر به چین انتخاب می کنند. 
    مقایسه سفر به چین در فصل شلوغ سال و فصل خلوت سال
    کشور چین در طول تعطیلات سال نو چینی (از تاریخ 23 بهمن)، روز کارگر چین که از 1 می (11 اردیبهشت) شروع می شود و تا 3 روز ادامه پیدا می کند و همین طور در روز ملی چین که از 1 اکتبر (10 مهر) شروع می شود و 7 روز ادامه پیدا می کند و البته در طول تعطیلات دانشگاهی (اواسط خرداد تا اواسط شهریور و اواسط دی تا اواسط اسفند)، از همیشه شلوغ تر می شود. نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که در فصل های شلوغ سال، پیدا کردن بلیط قطار و هواپیما در چین سخت می شود و قیمت هتل های چین نیز بالا می روند. به هر حال توصیه ما به شما این است که اگر زمان های شلوغ سال را برای سفر به چین انتخاب کردید، حتما با یک تور چین به چین سفر کنید تا همه چیز برایتان از قبل برنامه ریزی شده باشد و در سفر به چین با کمبود هتل و بلیط و ... رو به رو نشوید. این را هم خوب است بدانید که سفر به چین در فصل های خلوت سال هم ارزان تر و هم راحت تر می شود. شما با سفر به چین در فصل خلوتی سال می توانید هم در زمانتان و هم در هزینه تان صرفه جویی کنید و سفر آسوده تری به چین را تجربه کنید. چراکه در زمان های خلوت سال، هزینه های تفریح در چین و هزینه های اقامت در چین به نسبت پایین تر می آیند و محیط چین نیز ارام تر می شود و شلوغی های آن به نسبت خیلی کمتر می شود.برای رزرو تور چین می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقایسه سفر به چین در فصل شلوغ سال و فصل خلوت سال

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW